/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Polo fra Flensborg
Fra : Ferreus
Vist : 3534 gange
50 point
Dato : 12-02-06 10:36

Hejsa,
Jeg overvejer at købe en billig VW Polo i Flensborg, og så få den indregistreret i Danmark. Jeg kunne godt tænke mig at se på hvad man kan få for mellem 1000-1500 euro dernede, og vil derfor høre om der er nogen der kender en stor brugtvognsforhandler dernede, med biler til rimelige penge?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-02-06 11:05

det bliver nok ikke enkelt at finde en forhandler som har netop det du søger efter til den pris...
Men du kan jo gå ind på denne link og se lidt efter en bil i din prisklasse rundt Flensborg egnen..
http://www.autoscout24.de/index.asp

Du bliver jo nok nødt til at finde et par stykker du er interesseret i og så tage det som en udflugt når du skal se på dem

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 12-02-06 11:39

Ja, men jeg tror ikke alle bilforhandlere er på nettet i Tyskland. ER der virkelig ikke nogen der kan anbefale en stor brugt vogns butik dernede, som sælger alt mellem himmel og jord. Flensborg er jo på størrelse med Aarhus!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-02-06 11:46

ja det er sandt.........Selvfølgelig er der mange brugt forhandlere dernede...Men at jeg sendte dig dette link var fordi det er jo ikke sikkert at lige netop den dag du er dernede at "din " bil står der.
Men så vil jeg dog lige nævne at det er nok ikke Polo de fleste kører ned til Flensborg for at hente...
Så desværre det var ikke meget hjælp at hente fra min side ..håber der kommer bedre svar

Held og lykke med jagten

Mvh sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 11:48

For at handle i Tyskland skal du have meget mere forstand på det du køber.
Der er ingen reklamationsret, som i Danmark og biler i den prisklasse er ofte rene vrag og forlængst ophugget dernede.
Som jeg skrev i den anden tråd så skal ofre noget mere for at få en bil der er noget værd og med syn og registreringsafgift påen bil fra Tyskland kommer du meget hurtigt op i pris.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 12:36

En søgning på de gule siderefter auto+Flensburg giver denne:
http://www.bundes-telefonbuch.de/cgi-btbneu/chtml/chtml?WA=20

Der er både værksteder og reservedelsforrretninger imellem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 12:37

OK linket virkede ikke som ventet, men du kan så selv søge.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-02-06 19:50

Hvis du skal købe en billig bil der nede , så bør du købe den privat. Få med en bilkyndig mand til at se på den.
alimak

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 12-02-06 22:09

Hej,

Har fået tilbudt en VW Polo 1.3 Hit st.car fra '86 144000 km, nysynet, og med masser af renovation til 10000? ER det et godt tilbud?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 22:18

Ingen kan svare dig fornuftigt ud fra de oplysninger på en så gammel bil. Den skal ses.
Find en der kan hjælpe dig med at kigge på biler for det virker lidt usikkert, at dette er nr. 2 spørgsmål der stort set handler om det samme.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 12-02-06 23:13

ER der nogen der ved hvor meget en VW Polo 1.3 Hit st.car fra '86 kan køre på literen. Det er jo ikke nogen særlig stor bil, men skal man regne med den sluger som Paris Hilton?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 13:00

Jeg overvejer at købe VW Polo 1.3 Hit st.car. Men jeg vil høre hvilke papirer jeg skal have fra sælger når jeg overtager bilen. Skal han/jeg skrive under på nogle papirer?

Desuden vil jeg høre om jeg skal betale en ny omgang vægtafgift når den bliver registreret i mit navn, og kan jeg køre på sælgerens forsikring et stykke tid indtil den løber ud?

MVH
Ferreus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 13:14

Du skal have den originale registreringsattest fra seneste registrering og så laver I en slutseddel hvor du får en kvittering for at du har købt bilen.

Du kan hverken køre på sælgeen vægtafgift eller forsikring.

Når køretøjet afmeldes vil sælgeren få refunderet overskydende vægtafgidt og du vil modtage opkrævning for et halvår efter registreringen.

Rent formelt dækker sælgers forsikring efter overtagelsen, men du er forpligtiget til at forsikre og fremvise bevis på dette når bilen registrers i dit navn.
Det er ikke tilladt at køre rundt i bilen mens den er registreret til sælger ud over f. eks. hjemkørsel.
Var det svar nok?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 13:19

Håber du kan læse det - jeg har problemer med tastaturet når det går for stærkt.

Jeg er lidt bekymret for dit bilkøb når du ikke har anden hjælp end den du får her.
Man kan blive så gruelig snydt og har man ikke for mange penge til bil kan resultatet blive så meget mere katastrofalt.
Før du afslutter en handel kan du betinge at få lov til at lade et værksted kigge på bilen og vil sælger ikke gå med til det er der ugler i mosen.
Eftersynet på værkstedet vil være givet godt ud uanset om resultatet er skidt eller godt da du jo vil få en vis form for vished.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 13:52

Ja men det gode er, at sælgeren vil køre den på værksted inden jeg eventuelt køber den. Det har han selv forslået. Og han siger også han ikke vil have utilfredse kunder, og desuden bor han 29 km fra mig af. Så han kan bare vente sig hvis der er noget....

Jeg har lige en ting mere: hvordan registrerer jeg bilen i mit navn? Gør man bare det ved forsikringsselskabet? Eller får man tilsendt noget fra told og skat?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 14:08

Det lyder godt med sælgeren.

Kontakt det forsikringsselskab du vil bruge og få dem til at sende et forsikringsbevis. mange bilforhandlere har forsikringsbeviser til de fleste selskaber, men hvis man er ny i det er det bedre at tale emd forsikringsselskabet så du kender præmie og dækning.
Registrering foregår på motorkontoret (Politiet)
Hvis bilen er synet for nylig skal den omregistreres på motorkontoret hvor du skal medbringe forsikringsbeviset. Du skal udfylde et dokument og får en midlertidig registreringsattest, hvis der er nr. plader på bilen kan man bruge dem og sparer penge til nye.
Opkrævning på vægtafgift går af sig selv.
Sælgeren lyder fornuftig så du kan sikkert få lidt hjælp til det praktiske der.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 14:26

Ja tak for hjælpen. Du ved meget... Han siger han ikke vil gå længere ned end 10000 kr for bilen. Men jeg vil ikke give mere end 8000 kr. ER det ikke rimelige penge?

Desuden, hvis bilen skal forsikres i min fars navn, skal den så ikke også registreres i hans navn på motorkontoret, eller er det lige meget?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 15:06

Det er svært at sætte en pris på en gammel bil da vedligeholdelsesstanden vil have stor betydning.

Det er forsikringssvindel at forsikre den i din fars navn og I vil muligvis få en efterregning fordi man er forpligtiget til, at oplyse hvem brugeren er.
Man kan godt have forskellig ejer og bruger, men det skal oplyses.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 15:07
Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 16:51

Okay, men han vil også komme til at køre i den, da jeg stadig bor hjemme. Men hvis han står som ejer, og jeg som bruger, er det stadig hans forsikring bilen skal høre under? Vil det have nogen påvirkning på forsikringsprisen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 17:00

Det er ofte sådan at der er forhøjet forsikring for unge og hvis man låner forældrenes bil vil der gælde en kraftigt forhøjet selvrisiko, men det er forskelligt fra selskab til selskab så spørg dem.

De fleste selskaber giver en kraftig rabat hvis man har haft bil i flere år, men hvis der er tale om nr. 2 bil som ofte anvendes af hjemmeboende børn skal man betale en højere præmie.

Spørg og husk at spørge som om at det er fars nr. 2 bil man låner ellers kan der godt blive problemer.
Hvis din far ingen bil har er det mere enkelt.
Bare husk, at det er noget forsikringsselskaberne er vant til og de er ikke at spøge med hvis snys opdages.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 18:14

Hvis jeg nu bestiller en forsikring gældende et helt år, og jeg efter et halvt år ikke vil have forsikring på den mere fordi jeg vil sælge den, kan jeg så få et halvt års præmie tilbage fra forsikringen?

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 18:15

Hvis jeg nu bestiller en forsikring gældende et helt år, og jeg efter et halvt år ikke vil have forsikring på den mere fordi jeg vil sælge den, kan jeg så få et halvt års præmie tilbage fra forsikringen?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-02-06 18:24

Du får refunderet en del af din forsikring... Det smarteste er at få den bil forsikret i dit eget navn da du derved optjener bonus point .Du behøver ikke have fuld kasko bare ansvar da det jo trods alt er en ældre bil og værdien ikke er så høj..
Du betaler hurtigt mere i forsikring end den er værd..
Mht at handle med sælger ville jeg foreslå at du checker dæk -osv for evt at have et point for at give 8000 men du kan jo sige at du vil give 10000 hvis du kan beholde nummerpladerne og han sørger for omregistrering af bilen...

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 22:34

Hej, hvor meget vil en Polo fra ´86 kunne køre på én liter benzin, realistisk set? Den er jo ikke ret stor så håber den kan køre en del på literen!

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 24-02-06 15:20

Jeg har en polo 1,3 i fra 91. Den kører 14-15 km/l i sommertiden. Og 12-13 Km/l nu her med elbagrude, og blæser kørende ofte....