/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Cigaretter i Frankrig.
Fra : IceCap
Vist : 4722 gange
100 point
Dato : 12-02-06 10:07

Er der i lighed med Italien nogle strikse antiryger love i Frankrig? Hvad koster en pakke almindelige smøger dernede?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-06 10:46

Nogle love er der

Citat
Røgfrie tog i Frankrig
23. august, 2005
Når det nye år begynder, er det slut med at ryge i tog og på banegårde i Frankrig.

print siden | send til en ven

Det statsejede franske jernbaneselskab SNCF overhaler den franske regering inden om og indfører allerede fra nytår totalt rygeforbud i de franske tog og på banegårdene. Allerede nu har SNCF opstillet store askebægre ved indgangene til banegårdene.

SNCF bruger i dag små 40 millioner danske kroner på at opsamle cigaretstumper og cigaretpakker fra skinnerne. Dermed regner selskabet med at spare mange penge på rengøring. Det skriver Berlingske Tidende.

Lovforslag på vej
I løbet af efteråret stiller det franske regeringsparti UMP et lovforslag i Nationalforsamlingen, som har til hensigt at forbyde rygning på restauranter, cafeer og arbejdspladser.

- Det er en spændende udvikling som er i gang i Frankrig. Frankrig er et af de lande i Europa som har flest rygere, især blandt de unge. Alligevel ser det ud til, at der inden for en kort årrække vil komme et omfattende rygeforbud i Frankrig. Det kan måske inspirere den danske regering til et lignende rygeforbud, siger Anne Holm Hansen, souschef i Astma-Allergi Forbundet.

http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=898

Priserne på cigaretter i Europa, kan du se her

http://www.cancer.dk/tobak/tal+og+statistik/cigaretpriser_i_europa.asp

men priserne er fra 2005

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 12-02-06 11:34

Tak for det. Jeg kan regne ud at jeg skal have smøger med til Paris i eftermiddag. God vinterferie...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-06 11:41

Jeg læste et sted, at franskmændene tog rigeligt med cigaretter med hjem, når de havde været på ferie.

God vinterferie