/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Philips harddisk/dvd optager ?
Fra : 0463
Vist : 575 gange
300 point
Dato : 12-02-06 01:12

Er der nogen som har kendskab til;
Philips harddisk/dvd-optager model DVD-R330H ?

Da det er første gang, jeg skal købe en DVD optager med harddissk, og den skulle gerne være god,
både lyd og billled mæssigt.
og kan den for lidt eller for meget?

160 GB. Pause live TV, flextime, børnelås, Showview, dualmedia optager
på DVD+R/ DVD+RW afspiller: DVD, DVD+ R/RW, DVD-RW vcd, jpeg, MP3

Med forbehold for staavefejl.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 12-02-06 09:07

hejsa jeg for en lille måned siden købt en mangen til den du omtaler, min er bare den med kun 80 gb harddisk ellers er de ens...

Det er en fremragende maskine efter min menig, kan slet ik forstå hvordan jeg har kunnet leve uden den :) Den er rigtig nem og finde ud af har et rigtig godt billede på dine optagelser os selv om du optager på den dårligste opløsning...

så ud og køb den du bliver ikke skuffet..

vh Tiemaster

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-02-06 10:29

Husk bare, at du er bundet til + formatet på sådan en (utvivlsomt god) maskine.

Jeg har en INO3 fra Kvickly, som kan optage i både + og - formaterne, og den er jeg 100% tilfreds med (2500 kr. for 80 Gb HDD og 3000 kr. for 160 Gb med double layer brænding).

Så må du jo gøre op med dig selv, om det er navnet eller prisen der betyder noget i denne sammenhæng.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 300 point
Dato : 12-02-06 13:14

Jeg har også en Philips harddisc/dvd-optager. Jeg købte den for et år siden, så den har også kun 80Gb harddisk. (DVDR520H) Og jeg er glad for den. Den kan lige dække mit behov.

MEN: hvis jeg optager i en kvalitet ringere end M2, så får jeg problemer med lyden, som bliver forskubbet i forhold til billedet. Derfor kører jeg altid med M2. Og det betyder, at jeg kun kan optage ialt 32 timer.
Det betyder ikke så meget for mig, for jeg optager ikke for at gemme, men for at afspille næste dag og derefter slette..

Ellers er betjeningen super let at finde ud af. Selv jeg, der er hjerneskadet og hukommelseshæmmet kan finde ud af både at betjene, indstille, redigere og indlægge programmer.

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 12-02-06 19:51

Da jeg ikke har meget kendskab til dvd optager med harddisk, vil jeg
lige spørge, om det er muligt:
at lægge musik på harddisken.?
er det muligt at optage udsendelser direkte til dvd skiver?
Og hvis man har tilsluttet video, får videon overført/brændt
på harddisken og derefter på en dvd skive?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 20:03

På min kan man optage direkte på dvd.
Og man kan kopiere over fra harddisk til dvd. Og omvendt.
Det er ikke noget, jeg har brugt, men jeg har lige kikket i brugsanvisningen.
Og det er en god, dansk brugsanvisning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 20:07

Det med musik på harddisken kan jeg ikke lige se...
Musik hvorfra?
Og der står, den kan optage fra video og fra videokamera...

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 12-02-06 20:59

Jeg mener musik fra tv til harddisk, og derefter brænde det
på en dvd skive?

Birgitta hvilke mærke har du ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 21:09

Som jeg skrev i et tidligere indlæg: Philips 80Gb harddisk. (DVD R520H)
Den er ca et år gammel, så den du kikker på er nok nyere...

Sådan noget forældes jo hurtigt..

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-02-06 23:22

Ikke et ondt ord om Philips, som laver mange rigtig gode ting, men.....

Hvis jeg var dig, vil jeg købe en optager, der kan optage i både + og - formater. Ellers kan du være bundet til et format, der ikke kan afspilles på den alm. dvd-afspiller du nu lige står og skal bruge. Har du begge muligheder, kan du altid skifte.

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 13-02-06 07:16

Myg

Hvilke format skal der stå, når den skal kunne brænde i begge format?
og kan du anbefale en marskine?
Den beskrevne marskine er i avisen her i uge 7 fra a-Z

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-02-06 09:03

Der skal stå, at den kan OPTAGE i DVD+R og DVD-R eller DVD+ - R (og RW selvfølgelig).

Jeg er ked af at hive nogle maskiner frem for andre, da det meget er en smagssag, men som nævnt i et tidligere indlæg har jeg en INO3 fra Kvickly, som jeg er 100% tilfreds med, og som jævnligt fås til 2500/3000 kr. (se det andet indlæg). der er utvivlsomt andre, der er lige så gode/bedre - og dyrere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-02-06 13:51

Jeg har kikket på min optager, og den kan ikke kopiere en almindelig cd over på harddisken, -den siger noget med at "formatet ikke understøttes".

Så har jeg nærlæst min brugsanvisning, og der står:

Citat
Denne DVD-optager er udstyret med funktionen "et-tryks kopiering", der giver mulighed for kopiere optagne filer fra HDD til DVD eller fra DVD til HDD. Denne funktion gælder kun for JPEG-, BMP-, og MP3-filer og optagne videotitler.

Men når jeg bruger min optager, så skal jeg på et tidspunkt vælge mellem faneblade, hvor der står:" Video", "Musik" eller "Billeder". Så den kan helt sikkert optage musik, -jeg har bare ikke check på hvordan.

Men under "optagelse" står der bl.a.: Tryk på (op) (ned) for at vælge signal-input (TV, Front AV, Scart, DV) og tryk (OK).
Så det er nok mest et spørgsmål om den rette ledning og type filer.

Andet sted står der specifikt, at optageren kan bruges til at arkivere videobånd på HDD eller DVD.

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 15-02-06 19:35

Tak for svaret Birgitta.
og en tak til aller jer andre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-06 22:56

Tak for accepten af mit svar. Jeg håber du finder noget, du bliver glad for.