/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hva kan din engels undulat?
Fra : anonymm
Vist : 1356 gange
100 point
Dato : 11-02-06 21:38

Hei,
jeg skal nå kjøpe meg en fugl som jeg kan lære den noen triks,jeg vil kjøpe engelsk undulat eller nymfeparakitt.
Jeg har mest lyst til å kjøpe ebgelsk undulat,men før jeg kjøper det vil jeg vite hva den kan lære og hvor mye.
Det kan dere hjelpe meg med.
Om du har engelsk undulat så skriv hva du har lært den for triks eller kan den si ord/settninger osv....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 21:56

i det store og hele har du så tænkt over at du skal være usandsynligt meget sammen med den fugl du vil lære at tale og lave lidt tricks ???? og jeg mener MEGET og hele tiden -

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 11-02-06 22:00

jeg har trent nymfeparakitt,lært den noen triks den klarte det flott,selv om jeg ikke var med den for mye(hele tiden)så lurer bare på hvordan det er med engelsk undulat....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 22:08

tjah - vi havde engelske undulater i sin tid - de er ski dovne

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 11-02-06 22:10

ski dovne,,,,hva vil det si

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 22:19

sq dovne -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-06 08:22

høh - undulater har vel de talenter de de har og vi kender - der er blot nogen der er mere aktive og agtpågivende overfor at lære end andre.
Eneste forskel på en almindelig undulat og en engelsk er i mine øjne at den engelske er større
Nymfeparakitter er særdeles støjende af natur - så der skal man være meget interesseret i fuglen synes jeg - ellers kan den blive en plage.
Hvad de lærer er op til fugl og menneske - de aber jo efter hvad de synes er sjovt og får belønning for i de fleste tilfælde.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-02-06 08:36

Jeg vil bare sige, at diverse papegøjearter er flokdyr, så det er synd kun at have et eklsemplar.

Jeg ved godt at det er ideer til trixs du efterlyser, vil bare supplere og spørge om du har tænkt på at du kunne komme langt ved hjælp af klikkertrænning ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-02-06 08:36

Jeg vil bare sige, at diverse papegøjearter er flokdyr, så det er synd kun at have et eklsemplar.

Jeg ved godt at det er ideer til trixs du efterlyser, vil bare supplere og spørge om du har tænkt på at du kunne komme langt ved hjælp af klikkertrænning ?http://www.netdyredoktor.dk/sw16652.asp

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-02-06 08:37

Jeg vil bare sige, at diverse papegøjearter er flokdyr, så det er synd kun at have et eklsemplar.

Jeg ved godt at det er ideer til trixs du efterlyser, vil bare supplere og spørge om du har tænkt på at du kunne komme langt ved hjælp af klikkertrænning ?
http://www.netdyredoktor.dk/sw16652.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-06 08:38

alle gode gange tre mulberry - så er den vist sivet ind

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-06 11:42

Hej "anonymm".
Du er åbenbart nordmann, så derfor denne lille oversettelse: "ski doven" betyder lut doven eller lat.
Engelske undulater er fremavlet ret store, og er deraf også ret så dovne. Jeg har selv haft nogle eksemplarer i opdræt, og mener det ikke bliver nemt at trene dem til tricks, skønt de bliver meget tamme og er ret så søde at omgås. Det er lettere at lære de almindelige undulater nogle tricks. Der i mod ville jeg helt klart foretrække en nymfeparakit til at oplære med tricks, og her er det også en fordel at have én parakit fremfor flere, da de i sidstnævnte tilfælde vil søge hinandens selskab, og derfor ikke være så interesseret i at læres op. Dette gælder alle fugle der er egnet til at lære tricks.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 12-02-06 16:56

takk for svar akle,da trur jeg det nesten blir nymfeparakitt jeg skal ha...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-02-06 19:47

Selv tak "anonymm". (Tror forresten at doven skrives med å på norsk, så jeg burde nok have skrevet lut dåven).
Held og lykke med dine planer!
MVH Akle