/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
''det rent og skær nødvendige'
Fra : dannitheking
Vist : 7873 gange
50 point
Dato : 11-02-06 17:38

Hej folk!

Jeg står og skal til at bruge akkorder til en sang, men jeg ved ikke hvad den hedder eller om man kan finde akkorder til den… Det er den der fra jungle bogen… den Balou synger: ’’det rent og skær nødvendige’’… gerne med engelsk tekst men dansk er også okay…

På forhånd tak
-Danni

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-06 17:43

http://www.disneytopia.dk/disneytopia.asp?page=lyrics&lang=dansk&m=119&l=37

Det er Rent og Skært Nødvendige

Fra Filmen Junglebogen

Sunget af:

Det rent og skært nødvendige Det elementært nødvendige Der er det som du har brug for på din vej Det nu og her nødvendige Uden det vi' svært elendige Men få det dér nødvendige, er en leg Min tid er min egen Der' ingen system Og dagen og vejen Er ingen problem Den honningbierne laver til Får jeg så meget af jeg vil Og hvis du vender en sten: Værsgo' Der er myrer nok, til os begge to Det svært nødvendige det kommer af sig selv Helt af sig selv Det rent og skært nødvendige Det elementært nødvendige Der er det som du har brug for på din vej Det nu og her nødvendige Gør vi må være behendige Men så det dér nødvendige, er en leg Man er aldrig sikker Når man plukker en frugt Nå nej, den stikker Skønt de dufter smukt En tornet kan godt være go' Du ska' bare plukke den med din klo En tornløs frugt ta's uden klo Den kan poteplukkes (?) din mave brug' Det svært nødvendige det kommer af sig selv Ja, af sig selv En skønne dag har du lært det hele Og tænker ikke mer på de dele Så er alt en bagatel Det svært nødvendige kommer af sig selv Det rent og skært nødvendige Det elementært nødvendige Der er det som du har brug for på din vej Det nu og her nødvendige Det kræver vi er behændige Men så det dér nødvendige, er en leg

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-06 17:45
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-02-06 17:46

http://www.gogolina.dk/html/DISNEY/JUNGLEBOGEN.htm
her er den danske tekst .leder lidt videre

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-06 17:57
Godkendelse af svar
Fra : dannitheking

Dato : 12-02-06 12:18

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-02-06 13:50

Velbekomme.