/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FTP
Fra : Smukke_Ole
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 11-02-06 17:18

Er der nogen der har efaring med F R E E W A R E FTP programmer ?
Hvilket kan en nybegynder anvende uden at for meget opsætning

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 11-02-06 17:23

Hej.
Jeg bruger selv "SmartFTP" fra www.smartftp.com
Det er gratis til privat brug.

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 11-02-06 17:27

Serv-U havde, sidst jeg installerede det, en fin wizard der guider dig igennem. Denne kan du hente på http://www.serv-u.com/ hvor der findes en Personal (Free) udgave.

Der er nogle begrænsninger på den gratis version, men kan du leve med dem, så er det en OK FTP server.

Mvh
Kenneth

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 110 point
Dato : 11-02-06 17:27

Filezilla, er absolut mit favorit ftp-program, og så er det piv-gratis.

Check det selv:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 11-02-06 17:27

Jeg kan også anbefale smartFTP, det er rigtig godt..

Men hvad med Internet Explorer? Det virker fint..

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 11-02-06 17:29

Hmm... Nu sidder jeg og bliver i tvivl. Er det en FTP Klient eller en FTP Server du ønsker?

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-02-06 17:53

-> K_Boldt
Det ved jeg heller ikke selv. Jeg har blot brug for et G R A T I S program til at up-loade min forhåbentlig snart færdige hjemmeside.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 11-02-06 17:56

Hej.
Så er det et program som SmartFTP du har brug for.
www.smartftp.com

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 11-02-06 17:57

OK... Det er en klient, og så skal du ikke lige følge mit tidligere råd, da Serv-U er et server program.

Men bruger selv Core FTP --> http://www.coreftp.com/ som klient.

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-02-06 18:05

Endnu et alternativ..:

jeg bruger AceFTP, gratis og supernemt, synes jeg:
http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/

Go fornøjelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 18:59

Jeg anvender Totalcommander der godt nok er shareware, men den kører bare med en nagscreen (jeg har licens). Fodelen ved det program er, at det kan anvendes til de fleste former for filhåndtering, herunder pakning af filer i de fleste gængse formater, og så er der FTP funktionen der er enkel at sætte op og som giver en rigtig god oversigt og da der er mulighed for at ændre filattributter kan du modificere filrettigheder på serveren på en enkel måde.
Prøv at kigge lidt på det.
www.totalcmd.dk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-02-06 23:41

Hvis man briger internet eksplorer er det så enkelt at man bare skriver ftp:// Der hvor man er vant til at se http://www

Så enkelt er det, der er ikke behov for et andet program.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-02-06 10:57

-> transor

Det har jeg lige prøvet, men jeg får besked om, at man ikke kan logge anonymt ind.
Skal jeg skrive mere i adressefeltet, og i bekræftende fald hvad ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 11:03

Du skal heller ikk elogge ind anonymt, men bruge dit brugernavn og password hilket du jo også skal i deciderede FTP programmer.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-02-06 11:14

-> BjarneD

Det er sikkert rigtigt, men hvordan er det nu lige at syntaksen for kendeord og password er, når man bruger IE som FTP klient ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 12-02-06 11:23

Smukke_Ole

Svarer lige på vejne af BjarneD..
Du kan nogle gange bare højreklikke og trykke log på som..
Ellers kan du benytte følgende:
Kode
ftp://brugernavn:password@din.ftp.dk:21/

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 11:32

Det er ganske vist, højreklik og vælg Log på som, så får du en logon boks frem.
Når du er logget ind bruger du den bare som man ellers håndterer filer i Windows med kopier-sætind eller træk og slip osv.
Personligt finder jeg det for bøvlet og foretrækker FTP program hvor man kan styre tingene med et godt overblik.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-02-06 07:59

Tak for svaret laksepote. Det "funker" bare

Smukke_Ole