/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med boot
Fra : klanger
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 11-02-06 15:26

Har en bærbar til "undersøgelse" men kan ikke få "lo...." til, at virke. Det er en helt ny Packard Bell W 7 eller model 7777..og skulle være rigtig god...???? Efter meget få dage i brug begyndte den, at "fryse" lige meget hvor man var på maskinen. Og INTET hjalp, man kunne trykke hvor man ville...totalt "død...! Prøvede alle indstillinger, kunne jo være der var sat nogle ting op jeg (heller) ikke kendte på dennne nye bærbare. Og nu er alt fuldkommen.....blå skærm med oplysningen: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Føler jeg har prøvet alt og intet virker. Her et resume
Genstart i fejlsikret tilstand
Genstart med en XP i DVD/CD drevet efter, at have sat den i BIOS til start fra drevet
Intet virker, og det er jo lige galt nok at smide en ny bærbar til omkring 15.000 ud af vinduet.
Håber nogen kan hjælpe, ellers er det nok tilbage til forhandleren, men de er jo ikke lige på arbejde nu. På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 15:45

Det kunne måske tyde på et løst stik i hd ??? et skud i tågen. Det er ikke let lige at stille den rigtige diagnose. Hvis den er ny må der jo være en garanti på den så tilbage til forhandleren.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-02-06 15:56

Det svar til at config.sys eller autoexcec.bat mangle eller har corupt filer der er det gl. windows boot filer. Hvis det er win XP ville jeg tro at du skal lade XP Cd rom installer win XP igen??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-02-06 16:10

Hvis den er ny er det så afgjort et forhandlerproblem. Hvis den har været på internet, eller fået inlæst underlødige filer, mails mv kan det være virus, og så er det rimeligt at forhandleren skal have sigbetalt for at klare problemet.

Få erller lån en boot CD selvstændigt operativsystem. Hvis den heller ikke kan starte er det en hardwarefejl, som hører under garantien.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 16:11

Du får vel den "normale opstart" af optælling af ram of initialisering af drev?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 16:12

transor. Det var lige det jeg havde i tankerne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-06 16:15

Er der ikke nogle stopkoder som disse her? http://support.microsoft.com/?kbid=297185

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-06 16:58

sandsynlig løsning her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no9

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 11-02-06 17:46

Tak for svaret hcma. Nu kom jeg da ind i maskinen igen, men..... Når jeg bare har været i gang et par minutter "fryser" den totalt og jeg kan ikke komme videre lige meget hvad jeg forsøger, at trykke på, alt er dødt. Og jeg kan ikke umiddelbart finde løsningen i det ellers udmærkede link du gav mig.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-02-06 18:41

hvad siger joblisten ? ( Ctrl + Alt + Del ) er der nogle processer som tager meget CPU ?
har du testet dine ram ?
Er der gule eller røde advarselstegn i Enhedshåndteringen ?
har du lavet en diskoprydning ?