/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænder problemer /sort skærm.
Fra : EiHaBr
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 11-02-06 13:25

Hej.

Jeg har i længere tid ikke kunnet bruge min brænder og nu er det vist på tide at få det lavet.
Når jeg forsøger at brænde noget kører PCéren længe og med høje tal i -hedder den- boosteren.
Pludselig går skærmen i sort og maskinen er svært at få stoppet og genstartet, hvad er det der sker, er der nogen der har ideer og løsningsforslag.
Jeg bruger Nero Express.

Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 13:38

Afindstaller Nero , genstart og indstaller igen, prøv så igen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 13:53

Der kan være mangel på hukommelse/ram.
Du kan udvide den Virtuelle hukommelse i start/kontrolpanel/system/avanceret/ydeevne/avanceret/virtuel hukommelse/
klik på skift normalt er den på ca: 500 mb, men prøv at sætte den til 1000 mb
Klik definer, når du er færdig.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 13:57

sofus.dk->Virtuel hukommelse er altid bestemt af indstallerede mængde ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 14:34

virtuelle hukommelse skal stå til 1,5 gange installeret ram (for bedste og mest stabile ydelse)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 14:48

Som Fijala siger - start 1.5 gange og slut 2 gange indstalleret ram.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 14:54

Den er på ingen måde bestemt af ram, på min maskine.
Så der er jeg ikke helt med.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 14:57

Kører du med win96/98 ??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 14:58

95/98 skulle det være, me har heller ingen bestemt størrelse på det, men i xp er det sådan.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 15:11

Jeg kører xp og min virtuelle hukommelse, er ikke 2 eller 3 gange af min ram.
Men ved en ny installation, står de på ca: 500 og 1000 mb, ligemeget hvor lidt ram jeg har i den.
Går stærkt ud fra det er standart.
Derfor øger jeg selv hukommelsen, så jeg kan køre store opgaver.
Og det virker, mere kraft.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 15:31

Jeg har indstalleret over 1000 med xp på ved f.eks 512Mb bliver start på 670/672 Mb og slut 1024Mb, sådan har det altid været, du må have en meget speciel maskine.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-06 15:32

Jeg har indstalleret over 1000 med xp på ved f.eks 512Mb bliver start på 670/672 Mb og slut 1024Mb, sådan har det altid været, du må have en meget speciel maskine.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 15:40

Jamen sofus.dk hvorfor sidde og rode med virtuel hukommelse når den bedste ydelse iflg. Microsoft opnåes ved en min 1,5 gange og max. 3 gange installeret ram. Så er det vel bare en gang for alle at sætte den til det. Alle de maskiner jeg har installeret er det sådan automatisk efter installation.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 17:07

peet49.....også nogenlunde de tal jeg får det til.
Men udvider alligevel.
Fijala ....Hvad jeg gør efter ny installation.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-02-06 09:13

Udvidet oplysninger:

Jeg kører med XP Pro.
Brænderen har tidligere virket, jeg har nu sendt den med min søn hjem for at prøve den i en anden PCèr, han er rimelig dygtig PC bruger.
Jeg har forsøgt at geninstallere Nero.
Har ændret virtuel hukommelse til større.
Det er som om, at jo større mapper man forsøger at brænde des hurtiger går den i sort.

Mvh
EiHaBr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 13:35

Sofus

Du sætter den virtuelle hukommelse (sidefilen til 1,5 gange dine ram som størrelse ved start og 3 gange dine ram som maximal størrelse. Men hvad jeg gør for at den automatisk gør det ved jeg egentlig ikke. Sådan har det bare altid været og jeg har installeret adskillige. Jeg har læst om størrelsen på den virtuelle hukommelse (sidefilen) på nettet engang at det var den optimale størrelse. Hvis man sætter den højere end 3 gange kan læsset let tippe.

EiHaBr

Der er noget galt på din pc kunne det tyde på. Jeg tror det er Nero der fejler. Prøv alligevel at afinstallerer det. Når det er gjort kører du en diskoprydning og fjerner alt hvad der fjernes kan (flueben i alle muligheder). Så er det tid til Chkdsk. Når dette er færdigt skal du genstarte i fejlsikret tilstand og køre en diskdefragmentering.
Efter endnu en genstart til normal, er det på tide at installere Nero på ny og se så hvordan den skaber sig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-02-06 13:53

Fijala....som standard justeres den af systemet, og det er den jeg retter, for at undgå disse popups, med at ""den vituelle hukommelse bliver nu udvidet, i den tid kan du ikke regne med at systemet reagerer""
Og apropo brænderen, er du sikker på du nok diskplads.
Og det er drevet hvor Nero er installeret.
Skal du brænde en fil, skal du have lige så megen plads, som filer størrelse.
Hvis du har lavet dine egne indstillinger i Nero, så er der sikkert lavet noget der ikke skal være der, så ville jeg afinstallere, Nero
Over kommandopromt køre chkdsk/f
Genstart og installer Nero

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 14:02

Lige som jeg gør sofus. og du er inde på det samme med en afinstall af Neror og så lige en cleaning når man nu er i gang. Just in Case.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-02-06 14:25

SÆFØLI