/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeldinger linie og script.
Fra : EiHaBr
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 11-02-06 13:12

Hej.
Jeg har arbejdet en del med min PC i den senere til, lidt af hvert,
Jeg har også fået en del fejl og søger hermed viden og hjælp.
Jeg får ofte en fejlmeddelelse om liniefejl en ramme med beskeden:

Der opstod en fejl under kørselen vil du søge efter fejlen
Linie 17
Vil du søge efter fejlen
Ja Nej

Når man svarer ja til dette får man noget jeg ikke kan gennemskue
noget med Script og noget med at Debugge
Hvad er dette og hvad sker der her???? jeg er ikke kommet videre med dette, det er i øvrigt forskellige linie numre forskellige gange.

Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 11-02-06 13:34

Hei
Nå skriv du ikke hva program du kjører når du får de feilmeldingene der. Men tipper nok det er Internet Explorer du kjører da.
Det letteste er vel å slå av dette via IE
Gå da på Verktøy - Alternativer for internett - Avansert - Bla deg nedover der et stykke og sett flueben på denne linjen her "Deaktiver feilsøking i i skript ( Internet Explorer ) "

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-02-06 14:32

Til thewolf

Jeg kan ikke huske om det nødvendigvis er når jeg kører i samme program, men det vil jeg forsøge at lægge mærke til fremover Tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-02-06 14:41

men jeg tror thewolf har ret. Den leder efter ubetydelige fejl som ikke har noget at sige. Følg blot rådet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-06 07:16

Fejlmeldingerne kommer pga. fejl programmørene har lavet i javasciptkoden på hjemmesiden. Som regel har de glemt at sætte anførselstegn omkring en parameter i et funktionskald, tildeler en streng et objekt eller lignende 'hovsa' fejl. Dette gør at koden ikke kan afvikles korrekt.

Det er imidlertid ikke noget man som bruger, kan gøre noget som helst ved. Funktionen er kun brugbar når man selv har programmeret siderne og udfører fejlfinding i sin kode.

For at slå funktionen fra vælger du i din browsermenu : Funktioner->Internetindstillinger...-> fanen; Avanceret ..og fjerner fluebenet fra: 'Vis meddelelse om hver scriptfejl' og sætter fluebenet ved: 'Slå scriptfejlfinding fra' ...hedder punkterne så vidt jeg husker. Jeg bruger netop nu IE7 Beta 2, som kun findes på engelsk. I IE7 er der 2 punkter hvor der skal sættes flueben: 'Disable script debugging (Internet Explorer)', samt 'Disable script debugging (other) og et hvor det skal fjernes; 'Display a notification on every scripterror'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-02-06 09:18

Hej Molokyle.

Tusind tak for dit svar, det var et meget godt og uddybende svar.

Mvh
EiHaBr