/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hunde kiks
Fra : harens
Vist : 820 gange
500 point
Dato : 10-02-06 20:13

jeg synes at kunne huske at der har været et indlæg om hundekiks der gjorde hunde syge.
Er der nogen der kan huske det samme,? og hvor finder jeg det.
Min hund fik en ny tybe hundekiks, kastede op gik i krampe, og er kommet over det igen, man tænker jo på hvorfor det sker.
Venligst Harens

Accepteret svar
Fra : Estrid

Modtaget 510 point
Dato : 10-02-06 20:56

Det kunne da lyde som noget mad allergi eller en forgiftning.
mvh EH.

Godkendelse af svar
Fra : harens

Dato : 10-02-06 21:09

Tak for svaret Estrid.
det er også det jeg er kommet frem til.
Spørgsmålet er bare, er det hundekiksens skyld?
Venligst Harens

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 11-02-06 17:29

Det kan godt være et mysterium at finde ud af om det var kiksenes skyld eller ej for man gentager jo ikke noget man kunne formode vil gøre ens hund syg.

Hvis det er en forgiftning kan det enten være noget hunden har indtaget som du ikke kender til (jeg har bl.a. hørt om at blomsterløg kan give forgiftninger) og som den forhåbenligt ikke indtager igen eller det kan være noget i kiksen , men så er din hund nok ikke den eneste der er blevet syg - giftstoffet ville formodentligt være i alle æsker hundekiks fra den produktion, i så tilfælde havde butikken, produkcenten sikkert hørt om dem og trukket det parti tilbage (hvis de er samvitighedsfulde) . Det kan også være en mulighed at giftstoffet er fremkommet ved forkert opbevaring - eller de var så gamle at de var fordærvede - og så havde du nok ikke givet dem til din hund.

Hvis det er foderallergi kan du godt være uheldig at opleve det igen hvis hunden igen får hundekiks eller noget andet med lige den ingrediens som den har reageret overfor.

Selvfølgelig kan man teste det ved at give hunden kiks igen og se om den bliver syg.... men det vil jeg nok ikke gøre hvis jeg havde den mindste formodning om at min hund var blevet syg af at spise dem den første gang.

mvh Estrid

Kommentar
Fra : harens

Dato : 14-02-06 12:43

HEJ Estrid
Jeg har været ved dyrlægen og fået taget nogle blodprøver, dem får jeg svar på torsdag,
dyrlægen var inde på at det kunne være elepesi.
nu ser vi på torsdag.
med venlig hilsen
Harens

Kommentar
Fra : harens

Dato : 16-02-06 16:56

Det var som jeg ventede, en forgiftning.
Jeg har desværre smidt pakke og kiks i skraldespanden.
Så der er ikke noget at gøre
det er helt sikker at det bliver de normale kiks jeg køber fremover.
Venligst Harens