/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan ikke se min webside
Fra : mapse
Vist : 575 gange
300 point
Dato : 10-02-06 18:26

Hej med jer.

JEg sidder og er ved at lave en hjemmeside, og jeg har (er jeg da helt sikker på ) lavet den fuldstændig magen til en anden en jeg har lavet, nemlig med rammer. Men når jeg vil se siden i browseren kan jeg ingenting se, og jeg kan se at den får det røde "ikon" for en usikker forbindelse. HVor kan jeg ændre den indstilling i min browser så jeg kan komme til at se mit arbejde Jeg har ingen problemer med at se det på arbejdet - men herhjemme ......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 18:34

har du husket at undgå øæå i filnavne og ligeledes at filnavne er casesensitive(stort/småt) på serveren, men ikke på computeren.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 18:47

Ja, jeg sidder kun og arbejder i frontpage - og går så i browser view for at se hvordan det vil se ud i browseren - den er slet ikke uploaded endnu

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-06 18:50

Har du oprettet et websted på din egen comp.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 18:56

Ja, jeg sidder og er ved at udvikle det. Jeg har lavet en index-side som en rammeside - og hvis jeg tjekker de enkelte sider i browseren, så er der ingen problemer, men ligeså snart jeg forsøger med index-siden, så kan jeg kun se rammerne - ingen tekst. Jeg ved ikke om der har tilsneget sig en eller ande sikkerhedsindstilling i min browser - og jeg kan i hvert fald ikke gennemskue hvad det skulle være ..... det er bare SÅ irriterende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 19:01

Har du dedikeret sider i rammerne altså hver ramme skal have en startside.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-06 19:08

I din index-side skal du lægge siderne ind i rammerne.
åbn din index.htm - stå i normal .....nu skulle du kunne se de sider som ligger i rammerne.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 19:10

Ja - men det eneste jeg kan se er de "fine" streger hvor rammerne er. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er ..... den får status af klassificeret websted .... det røde forbudsskilt ;-(

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-02-06 19:11

Din Index fil skal linke ud til dine under sider.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 19:11

Ja - men det eneste jeg kan se er de "fine" streger hvor rammerne er. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er ..... den får status af klassificeret websted .... det røde forbudsskilt ;-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 19:13

Så har du opsat rammerne forkert.

Citat
Oprette en rammeside
En del af indholdet under dette emne gælder muligvis ikke for alle sprog.

Kontroller, om browseren understøtter rammer.
Sådan gør du

Klik på Sideindstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Kompatibilitet.
Marker din browser på rullelisten Browsere.
Afhængigt af hvilken browser du vælger, markeres eller fjernes markeringerne i Tilgængelige teknologier.
Peg på Ny, og klik derefter på Side eller Websted i menuen Filer i sidevisningen.
Klik på Sideskabeloner i opgaveruden Ny side eller nyt Websted under Ny ud fra skabelon.
Klik på fanen Rammesider.
Klik på den rammesideskabelon, du vil bruge, og klik derefter på OK.
Angiv, at startsiden skal vises i alle rammer.
Sådan gør du

Klik på den ramme, du vil angive en startside for.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Markere en side, der er oprettet i forvejen

Klik på Angiv startside i rammen, og benyt følgende fremgangsmåde:

Marker siden på listen med sider, du allerede har oprettet, i den aktuelle arbejdsmappe.
Find den side, du vil åbne, i boksen Søg i.
Find den side, du vil bruge, ved at klikke på .
Skriv sidens URL-adresse i boksen Adresse.
Oprette en ny side og angive, at den skal være den startside, der vises i denne ramme

Klik på Ny side i den ramme, der skal angives en startside til. Der oprettes en ny side i rammen, og den nye side bliver automatisk den første side.

Bemærk! Når du bruger rammesider og rammer til at arrangere Webstedet, bør du ikke bruge fælles kanter eller hyperlinkpaneler. Hvis du bruger fælles kanter eller hyperlinkpaneler sammen med rammer, bliver det forvirrende at navigere på Webstedet.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-02-06 19:14

Hvis du har et top frame og en bund frame, ser din index fil således ud i Frontpage

Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

   <head>
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
      <meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 4.0">
      <title>Velkommen til Test</title>
   </head>

   <frameset border="0" frameborder="0" framespacing="0" rows="30%,*">
      <frame name="Toppen" noresize scrolling="no" src="top_ramme.html">
      <frame name="Bunden" noresize src="bund_ramme.html">
      <noframes>

         <body bgcolor="#ffffff">
            <p></p>
         </body>

      </noframes>
   </frameset>

</html>

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-02-06 19:20

Forsat > den kodning jeg smed ind, er den der styre dit frame hvis din hjemmeside består af en top og en bund

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 19:20

Sådan kunn edet se ud med sider som endnu ikk er gemte:
Kode
html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>
</head>

<frameset rows="*,*">
<frame name="øverst" src="ny_side_3.htm">
<frame name="nederst" src="ny_side_4.htm">
<noframes>
<body>

<p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 20:32

Altså, hvis jeg går ind i vis kilde - så kan jeg se, at der står "head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<frameset rows="115,*" framespacing="1" border="1" frameborder="1">
   <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="ovre%20ramme.htm">
   <frameset cols="167,*">
      <frame name="indhold" target="hovedramme" src="Venstre%20menu.htm" scrolling="auto">
      <frame name="hovedramme" scrolling="auto" noresize src="startside.htm">
   </frameset>
   <noframes>
   <body>

   <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

   </body>
   </noframes>
</frameset>

</html>

Det vil sige den ikke understøtter rammerne - men jeg forstår det bare ikke, for jeg har lavet en anden hjemmeside på præcis samme måde - og der er der overhovedet ingen problemer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 20:36

De to filnavne kunne nemt være problemet.
De skyldes at du har mellemrum i filnavnet og er filnavnet forvansket ser du intet.
Kode
src="ovre%20ramme.htm

Venstre%20menu.htm

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 20:40

Jeg har nu forsøgt at lave en ny rammeside - og brugt præcis de samme dokumenter - og nu virker det bare!!! Underligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 20:42

Jeg kan sige det lidt tydligere.
Det filnavn som framesettet ha r som scr (visning) skal være fuldstændig identisk med filnavnet på den side der skal ses i rammen.
Man kan sagtens navngive med mellemrum, men koderne omdøber mellemrummet til %20
hvis du i stedet for mellemrum anvender score eller underscore vil du tydeliggøre navnet og det vil fungere.
Din fil hedder sandsynligvis: ovre ramme.htm
mens framesettet refererer til ovre%20ramme.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 20:52

Prøv lige, at se godt efter inde under Rammeside-HTML hvordan det ser ud.
Du bliver nødt til at lære dig selv at holde stramme regler omkring navngivning af filer ellers vil du komme ud for den slags problemer mange gange. Det er ulempen ved wysiwyg redigering.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 300 point
Dato : 10-02-06 20:56

Hvis du i Frontpage vælger Vis i menuen og markerer på mappeliste vil du få dine filer og mapper på webstedet frem i venstre side og der kan du så håndtere filerne så Frontpage registrerer ændringer. Den kan endda foretage ændringer i interne links så de tilpasse omdøbte filer.
Du kan lære mange ting her: http://www.webtip.dk/frontpage/fp_index.php
eller http://www.a-begynder.dk/frontpage/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 10-02-06 21:12

Hej Alle sammen - tusind tak for hurtig hjælp -

Bjarne D jeg har accepteret dit svar - du har virkelig forsøgt at hjælpe mig igennem - og det er jeg rigtig rigtig glad for. tusind tak for det.

God week-end til alle

KH Mapse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 21:16

God-weekend til dig.
Husk nu at læse lidt om webredigering.