/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad gør jeg forkert
Fra : nusa
Vist : 1601 gange
100 point
Dato : 10-02-06 12:09

Jeg købte via TDConline retten til at downloade et album for 89,95 kr. Betalte med Dankort.
Fik albummet downloadet på min harddisk, hvorfra jeg så kopierede det over på en Cd. Det kan fint lade sig gøre at gengive fra CD'en på min PC via Media Player, men i min "almindelige" afspiller (B&O) kommer der ikke en lyd.
Hvad gør jeg forkert?
mvh nusa

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 12:18

Plejer din CD at kunne spille "hjemmelavede" plader?

Har du "lukket pladen"?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 12:19

På mit program skal CD'en "lukket" om man så må sige!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 12:29

3773... du mener vel CD som selvfølgelig er en "plade"
Det er det jeg siger... B&O er noget opreklameret fis
Mon ikke bare nusa har kopieret / brændt musik filerne direkte over på CD således de ligger i WMA format... og så dutter det ikke på en CD afspiller. Hvis det er Nero der er brænder-programmet, så brænd det som en "lyd CD"altså i ... WAV format.
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-02-06 12:30

Hej 3773
Hvad mener du med "lukket"?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 12:33

Nu er jeg ikke en der gør meget i de der musik download, men jeg ved at mange cd afspillere kun kan afspille hvis du har lavet den i wav format.
Jeg ved ikke hvilket format du har downloadet i, men jeg har hjulpet en der havde downloadet i mp3 og så konverterede vi bare til wav og brændte dem til en CD (ikke multisession)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 12:39

nusa... sikkert en god idé at fortælle os, hvilket program du brænder med
Prøv evt. at smide din brændte CD i din PC, åben CDen (ikke afspille), højreklik på et af numrene, vælg egenskaber... hvilket format siger den filen har??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-02-06 12:50

Du skal have afspillet hele nummeret(CD'en)i mediapalyer før at licensen er hentet med over, inden du brænder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 12:50

Yessir de skal selvfølgelig ligge i waw format.

Har ikke lige programmet her, men når jeg laver en plade derhjemme, skal man vinge af i et eller andet med "close" ellers kan det ikke spilles.

Men det er ret sansynligt det Clan siger med formaterne!

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-02-06 12:50

Jeg er vist helt ude på den tynde is. Hvis jeg sætter CD i min PC, så starter den jo omgående (sådan da) med at afspille. Jeg har ikke prøvet at downloade før, så jeg står på bar bund.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 12:51

På vej'ne af 3773 (husk han skal ha' points, hvis det er det)
Citat
Hej 3773
Hvad mener du med "lukket"?

Hermed mener han at du lukker din CD således der ikke kan skrives mere til din CD. Dette gøres i dit brænderprogram... som vi stadig ikke kan hjælpe med, da vi ikke ved hvilker, du benytter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 12:53

Mediaplayer afspiller flere formater hvilket kan være forklaringen på at det virker på PC'en.
Den vi biksede med var også B&O så følg du bare Clan's anvisninger.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 12:55

nusa... det er OK den begynder at afspille, du skal bare lukke dit afspiller program ned igen. Herefter åbner du ikonet denne computer, klikker med højre mussetast på dit CD drev... vælger åben (ikke afspil), så skulle du ku' se filerne - og højreklikke (som omtalt)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 13:07

Bliver nød til at smutte i en god times tid... men vender frygteligt tilbage

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-02-06 13:14

Hvor er det en dejlig følelse, at så mange er så flinke til at hjælpe, I kan tro, jeg er jer taknemmelige.
Jeg har mulighed for at downloade albummet 1 gang mere. Hvis jeg vælger det, hvordan skal jeg så gøre for nu ikke igen at ryge i de samme vanskeligheder. Altså jeg kan godt finde ud af at downloade det til min harddisk, men jeg har fundet ud af, at der er 2 ikoner til hvert nummer og at det ene (Media Player-ikonet) er musikken, det andet er coveret til albummet. Kan jeg bare slette coveret, så det kun er musikken, der kommer med over?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-02-06 13:18
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-02-06 13:19
Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-06 13:43

Du skal IKKE downloade musikken engang mere.
Du har jo musikken på din harddisk, de ligger som WMA filer.
Som andre før mig , er du nødt til at fortælle hvilken slags brænderprogram du har brugt.
Jeg fortælle dig lige hvordan jeg plejer at gøre.
Jeg henter musikken hos TDC, og jeg sørger for at gemme når jeg downloader, når nummeret så ligger på din harddisk (hos mig på mit skrivebordet) - så åbner jeg windowsmediaplayer som så henter din licens til nummeret.
Når det er gjort højre musetaster jeg på filen, > egenskaber og fjerner fluebent ved blokering.
Så brænder jeg musikken med min nero på en cdskive.
Når jeg jeg har brændt åbner jeg cdskiven og først NU kan jeg ændre musikken fra WMA filer til fx. mp3 filer eller hvad du nu ønsker.
Jeg kan inde i mediaplayer> funktioner> kopier fra CD:indstillinger for kopiering fra CD angive hvilken format jeg vil ha min musik i, jeg har så valgt MP3 filer, nu er jeg først klar til at brænde den musik som jeg vil høre på mit B&O Anlæg uden problemer.

ps Clans bemærkning om at B&O er noget opreklameret fis, viser i hvert fald han ikke ved hvad han snakker om, når vi snakker kvalitet det er en hel anden snak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 13:49

B&O er noget opreklameret fis med smart design og begrænset teknisk kvalitet hvis man skal sammenligne med produkter i nogenlunde samme prisklasse.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-02-06 13:59

Til BjarneD
Nu har det aldrig være visdom der har holdt dig til jorden men derimod tyngdekraften.
Så vil du tale B&O vs andre mærker på markedet, fint så åbner du lige en tråd om det emne.
Så vi ikke misbruger denne tråd om vores uenighed.

ps..B&O har du vel aldrig haft råd til, derfor din indstilling til kvaliteten.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 14:06

nusa... tilbage igen - hvilket program brænder du dine CD'er med... er det Nero (version?) ??
Det er med garanti i brændingen dit problem ligger, jeg tør næsten påstå, at du har brændt filerne over som VMA format, og ikke som WAV format, som de skal være.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 14:10

På visse punkter har Clan ret Paperboy. Man betaler dyrt for flot udseende. Men man skal ikke forgøgle B&O på alle punkter. Gutterne deroppe nordfra har gennem tiderne begået en lang række geniale opfindelser.

I deres unge dage begik B&O en række, for datiden, meget kraftige lydinstallationer for biografer. Eksempelvis har jeg set foldede hornhøjttalere med 18" goodmans enheder, med et multicelle exponential horn ovenpå, dateret meeeeget langt tilbage. Systemet blev trukket af et par rørforstærkere med elektronisk deling. Et særdeles kompetent system for tiden.

Dolby HX er så vidt huskes også B&O's opfindelse. Dette blev anvendt på licens af en lang række båndoptager fabrikker.

Man kom også i firserne med en række alternative højttaler-koblinger, som sædvanligvis gav trælse problemer når man anvendte dem. Men for B&O lykkedes det.

TV'ene har været gode og særdeles flotte. De har til gengæld været lidt "ufærdige" indeni, med lidt hjælpeprint her og der. Men de har virket og har været særdeles holdbare.

Lydmæssigt har de gamle recievere været nærmest uopslidelige og ydet varm og god lyd i maaaange år. Specielt er "auto-loudness" egentlig ikke så dumt (også B&O opfindelse).

...og designet har altid været en mil foran. Jeg medgiver man får lov til at betale for det, men sådan er det nu engang. Selv foretrækker jeg no-nonsense istedet, men smag og behag er forskellig. Klart at design ikke er gratis. Men det er enøjet kun at vægte pris/teknik. Man er også nødt til at kigge på brugevenlighed og design. Prisen skal afspejle et hele.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 14:28

Hvem startede med at tilrettevise?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 14:30

Paperboy, nu fik jeg lige læst alle dine udgydelser. Dit sølle skavt! Fortsæt du bare din avisrute.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-02-06 15:22

Mit program hedder Roxy Easy Creator 5.
mvh nusa

ps. Jeg kan ikke lade være med at grine, når jeg læser jeres B&O-meninger. Men vi har haft B&O i 45 år nu, har fulgt med jævnligt med nye modeller osv. og det har nu altid været pålideligt og godt, og vi vil godt betale for at have et pænt musikmøbel stående. Dermed ikke være sagt, at der ikke er andre mærker, der er ligeså gode og pålidelige, men udseendet betyder nu en del for mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-06 15:32

Som der er foreslået, husk at afspille musikken i MediaPlayer,derefter kan du kan også bruge MediaPlayer til at brænde musik CD, klik på fanebladet Brænd og Rediger afspillingsliste så kan du tilføje de numre du vil have på CDen, når det er gjort klikker du på Start brænding og et øjeblik efter har du en musik CD som kan afspilles på alle anlæg/computere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 15:38

B&O fejler skam ikke noget, min bemærkning udsprang bare af at provokere 3773 lidt (han har stor interesse i musik mv.)
Jeg kender ikke til Roxy Easy Creator 5, jeg benytter selv Nero Premium 7, så hvis der ikke kommer kendere til Roxy, må du selv prøve dig frem, evt. via hjælpefunktionen i programmet.
Jeg er nu stadig af den overbevisning, at du har brændt filerne over i WMA format, og så fungere det ikke på en CD afspiller, hverken B&O eller andre. Filformatet WAV fungere.
Jeg vil ønske jer alle sammen en god weekend
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 15:39

Rart du er glad for dit B&O, det har jeg forståelse for. Tag dig ikke af Bjarne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 15:39

o.v.n. har ret... man kan også brænde via nyeste Media Player, men det er en verden helt for sig selv. For mig mere kompliceret end i Nero, men med hjælpefunktionen kommer man langt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 15:41

Fair nok Clan, men surt at Bjarne flyver med i sådan noget! Det er der jo ingen grund til.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 15:46

3773... absolut enig med dig
nusa... det var måske værd at kigge lidt nærmere på dette link:
http://www.cdburnerxp.se/download.php

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 15:50

For pokker... Jeg vedhæftede det forkerte link, det skulle være det her:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/DA/players.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 15:52
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 15:56

Reklamens magt!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 16:06

jeg har bemærket, at man åbenbart finder det i orden at nedgøre min person fordi jeg er uenig om et produkt.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-02-06 16:16

BjarneD> Jeg æælskeer B&O, men du er stadig en super kandu fyr...

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-02-06 16:17

Hør engang - hvad er det, jeg har sat i gang her?
Jeg siger som en vis anden herre: Kan I så forliges I skabhalse!

Godt ord igen. Jeg er rigtig meget glad for alle jeres råd og er igang med at afprøve dem.
Vender tilbage

mvh nusa

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 16:23

Lad være med at bekymre dig nusa jeg er sikker på, at du nok skal få hjælp endda.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-02-06 16:29

Vinger af her...............

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-02-06 17:24

Lige en oplysning fra mig!
Mit gamle B&O 4500 anlæg, havde svært ved at klare brændte CD'ere!
Alt andet end Wav format knurrede den bare af
Ligeledes konstaterede jeg, at den nemmere kunne læse CD'ere, der var brændt ved en lavere hastighed(helst ikke over 8X)

Gert

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-02-06 17:24

En lille detalje kunne være write speed, dvs. brændehastigheden. Hvis jeg ikke brænder ved laveste hastighed, kan vi ikke høre musik i bilen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-02-06 17:25

OK så - ville ikke "efterabe" g_h.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-02-06 19:06

BjarneD, der er altså lidt arne.jakobsen over dig
Men du vil åbenbart ikke oprette en tråd til udveksling af meninger om HIFI.
Du er altså bare en fattigrøv, der ikke har råd til B&O
Derudover er du temmelig NÆRtagende
Jeg er da glad for min person har interesseret dig så voldsomt du har læst min historik, er der noget du ikke har fået fat i, så skal du endelig spørge ind, så skal jeg hjælpe dig.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 11-02-06 12:47

Paperboy
du skriver i dit indlæg fra i går at du lægger dine musikfiler på skrivebordet. Dernæst åbner du din mediaplayer, "som så henter din licens til nummeret".
Hvordan gør den det? Jeg har nu lagt alle 14 numre ud på skrivebordet og vil så prøve derfra.
Tak for din tålmodighed.
mvh nusa

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-06 13:09

nusa> Som JEG skriver i mit tidligere indlæg hentes licensen automatisk når du afspiller hele nummeret i mediaplayer.!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-06 13:11

paperboy> Du er da en nød... Intet mindre. Hold dig nu til tråden for filen da...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 16:18

Taliskoko, lad ham lege. Jeg har ikke læst hans historik,men kan huske utallige nærtagende og provokerende indlæg, som sikkert er en fortsættelse af dem han kom med under sit tidligere profilnavn.

I har ikke brug for min backup her så jeg fjerner fluebenet og ønsker Nusa held og lykke med brænding/afspilning.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-02-06 16:22

I´ll do the same... See ya´... wouldn´t wanna be ya´...

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 11-02-06 16:24

Nusa - du trykker bare på nummeret, når mediaplayer åbner sig, så kommer der til at stå i nederste højre hjørne....henter licens.... det tar en 5 sekunder, så går nummeret i gang med at spille, du behøver IKKE at høre hele nummeret, for i det øjeblik nummeret går i gang, så har du hentet licensen, dette gør du så ved alle dine numre, for god ordensskyld højre musetaster du så lige på filen, der går du så ind i egenskaber og i nederste højre hjørne ...står der et eller andet med at denne fil kan være blokeret ...det trykker dupå så det er nedtonet.
Så brænder du alle nummerene igen, så sætter du din medieplayer til at spille CDen, du har selvfølgelig sat din medieplayer til at omdanne til mp3 filer automatisk, og voila alle numrene er nu i MP3 filer, som du så brænder over på en ny CD, som du nu kan afspille i dit B&O anlæg, lad være med at brænder over 24 x speed, jo lavere speed jo bedre kvalitet.
opsætning af medieplayer:
< funktioner
<indstillinger
<kopier musik fra cd - midt på det faneblad er der en rubrik hvor der står indstilling for kopiering fra cd - Format: her skal der stå MP3(bemærk du har flere valgmuligheder ved at trykke på knappen med pilen)

Jeg håber, du har forstået nusa, ellers vender du bare tilbage.

ps taliskoko. dit svar viser du ikke fatter en meter, men har du lyst til at svine mig til, så er du velkommen til at åbne en tråd til det formål. Jeg lover dig bare en ting, det vil være den forkerte du går ind i.Dette er [I]IKKE[/I] en [I]t[U]russe[/U]l [/I]men et LØFTE, så opret den gamle dreng, du har nok bjarneDum med på dit hold.. Så lad dog være med at spamme denne tråd med unyttige oplysninger

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 11-02-06 16:28

Jamen så er der jo to mindre til give ubegavede svar ( hvis de nu fjerner fluebenet) hvad jeg nu tvivler på.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 11-02-06 17:13

Paperboy
Hvordan sætter jeg min mediaplayer til at omdanne til mp3 filer automatisk?
Jeg undskylder al den ulejlighed, men når man er tæt på de 67, så er det ikke så nemt.
mvh nusa

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-06 19:11

Du kan ikke omdanne til MP3 automatisk,paperboy er længere ude end han kan bunde, når han påstår det, den købte musik er DRM beskyttet og skal (kan kun) gemmes som WMA, WMA filerne kan brændes som lyd CD, eller audio disc som nogle brænder programmer kalder det, og CDen kan afspilles på anlægget i stuen, jeg kan forstå at nogle har problemer med B&O anlæg, det kan jeg ikke hjælpe dig med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-06 19:12

Har du prøvet om den hjemme brændte CD kan afspilles på andre anlæg?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-06 19:31

paperboy:
Citat
opsætning af medieplayer:
< funktioner
<indstillinger
<kopier musik fra cd - midt på det faneblad er der en rubrik hvor der står indstilling for kopiering fra cd - Format: her skal der stå MP3(bemærk du har flere valgmuligheder ved at trykke på knappen med pilen)
det du skriver her gælder hvis det er en CD der skal rippes ind på computeren, og har intet at gøre med spørgsmålet om at brænde en CD

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 12-02-06 05:51

o.v.n - jo det har så - fordi når du omdanner det til mp3 filer så er der pr automatik en ny mappe, hvor musikken fra CDen ligger som mp3 filer. Læs så hvad jeg skriver, nu kan man så brænde en spilbar CD af de nævnte mp3 filer.

nusa jeg har beskrevet hvordan du opsætter den til mp3 filer, og o.v.n har endda kopieret fremgang måden for dig, så prøv det eller spørg ind igen

Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 13-02-06 12:00

Tak for svaret paperboy.
Det lykkedes - med svære fødselsveer - at få brændt en CD, takket være din - og andres - hjælp.
Du har været ualmindelig tålmodig og faktisk skåret tingene ud i pap for mig, og du kan tro, at jeg er glad for resultatet.

Tak også til øvrige bidragydere. Desværre kan jeg jo kun give points til een, men jeg vil gerne sige jer alle hjertelig tak.

med varme hilsner fra nusa

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 12:21

velbekomme nusa... godt du fik løst problemet
Godt gået paperboy... de roser skal du ha'
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 13-02-06 22:01

Nusa - Det er jo kun godt du fik løst dit problem.
Jeg er glad for ar kunne yde mit bidrag til at løse dit problem. Næste gang er det jo mig der har brug for hjælp.
Mange tak clan.