/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Anti Virus.
Fra : Mosebaek
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 10-02-06 09:26

Jeg har lige installeret "Norman Virus Control",men har en del "bøvl" med opsætningen.Jeg havde
før "Norton Internet Security",som jeg synes var mere enkelt at bruge.I Norton virkede firewall og
annonce-blokering,meget fint.I Norman virker det faktisk modsat hensigten.Der kommer masser af
reklamer på siderne,mens masser af billeder,som jeg godt vil se,kræver at jeg slår firewall fra,for
at kunne ses.Er der nogen,der har erfaring med "Norman".
PS.Nu tænker i måske,hvorfor jeg ikke bare fortsætter med "Norton".Det skyldes TDC,der har
skiftet til Norman abonnement.(Medarbejder-bredbånd).

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 09:46

Har selv Norman, og er rigtig glad for det.
Da du installerede Norman, går jeg ud fra du lod Norman bestemme din Firewall.
Det skulle du ikke have gjort.
Når Norman Firewall boksen dukker op, ved en ny installation, skal du klikke på annuller.
Så har du fuld kontrol, med alt. Og Firewall´en virker som den skal.
Et andet problem er, at hvis du har SP 2, skal du rette dine popup indstillinger, i Windows Firewall.
Så skulle der ikke være problemer med noget, bortset fra, hvis du henter en fil, så bliver du bedt om at klikke på en statusbar, for at give tilladelse til at hente filen.
Dog kun visse steder fra, du bedt om det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 09:54

Hvis du vil afinstallere kan du bruge dette.
Skulle virke, fik det af Norman.
Husk at fjerne alt der hører til Norman.
C:/ eller C:/ programmer Norman

Du skal bruge et afinstallationsprogram.
http://download.norman.no/public/Delnvc5.exe

Ny installation.
Klik på Dansk. Nederst på siden.
Download en ny installationsfil til Sikkerhedspakken her:
http://www.norman.com/Download/Full_versions/nic

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-06 09:55

Vil det sige jeg skal geninstallere.Det er jeg ikke så vild med.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 10:02

Jeps.
Bare hent filerne først, luk netværket og fjern Norman, og geninstaller.
Det tager ingen tid.
Og hvis du bliver bedt om, om du vil bruge gamle indstillinger trykker du nej.
Du kunne også åbne MAPPEN C:/ Norman og prøv med at reparere.
Du skal finde filen Delnvc5. og klik reparer.
Filen ligger i BIN mappen, øverste gruppe.

Men ikke helt sikker på det virker efter hensigten, men du kan prøve

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 10:04

Du skal finde filen Delnvc5. og klik på filen og reparer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 10:10

Og lige en anden ting, hvis du har Servive Pack 2, så skal du slå Windows firewall fra.
Ellers får du disse irriterende blokader.
Og der er selvfølgelig popup´s der ikke kan standses af Firewall´en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 15:19

Mosebaek, hvis du endnu ikke har gjort det sofus vil have dig til så meld lige tilbage for så skal jeg guide på en mere enkel måde.
Jeg har mange års erfaring med Norman som vi brugte i mit gamle firma på de bærbare og jeg bruger det selvfølgelig selv.

Sidst jeg gik ind hvor sofus forklarede nogenlunde det samme, dog under et andet brugernavn, blev han meget vred på mig, men jeg tager chancen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 15:23

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 15:26

Bjarned...
Det virker altså på min.

Men nu kan jeg ikke huske hvordan du gjorde.
Og det virker sikkert.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-06 15:59

sofus, det er ikke fordi det ikke virker det du skriver, men det er alt for besværligt.
Jeg sætter lige en yderst effektiv nulstillingsanvisning ind som svarer til det Norman anbefaler hvis der går koks i firewall efter Windows opdatering.

----------------------------
1) Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor
2) Under ’Installér og opdater produkter’ -> Fanebladet Installér fjernes markeringen ved Norman Personal Firewall
3) Tryk på Gem og Luk
4) Genstart
5) Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor
6) Under ’Installér og opdater produkter’ -> Fanebladet Installér sættes markeringen ved Norman Personal Firewall
7) Tryk på Gem og Luk
Efter et stykke tid dukker guiden til Freshie assistenten op og spørger om du vil importere en tidliger udgave af

firewall reglerne, vælg NEJ.
Nu vil guiden køre og du kan vælge meller autokonfiguration eller manuel konfiguration - vælg autokonfiguration
bemærk at den giver dig et nyt kodeord som du bør ændre. Til sidst klikker du på OK
og dine indstillinger står som standard.
Nu vil du skulle tillade eller blokere når bestemte porentielt skadelige ting dukker op.
Hvis du er i tvivl skal du sige nej og vælge kun at gøre det for denne session da du så igen vil blive spurgt igen

Næste gang hvis du finder ud af, at du blokerede noget du ønskede kan du så sige ja i stedet.
----------------------------------------

Med hensyn til blokering af reklamer så skal du selv sætte det op under forældrekontrol hvor du først kan indsætte standard regler. Det bruger jeg ikke da jeg selv vil sortere.
Popup styres af windows XP og har intet med Norman at gøre.
Norman er mere bøvlet end Norton omkring firewall, men hvis du vil sikre din computer vil det altid blive lidt mere besværligt og gøres det automatisk vil du komme til at rode med indstillinger for at se noget der blev blokeret.
Det er vigtigt at du overvejer hvad du siger ja til og alle programmer som du selv aktiverer ka du jo godt sige ja til og er du i tvivl bruger du metoden med at sige nej og kun for denne session så du får valget igen og da ved om du skulle bruge det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 16:19

Ja, det er det jeg altid har sagt, der er mange måder at gøre det på.
Nu har jeg haft Norman i 2 år, og aldrig lagt mærke til det....

Sikkert fordi den starter op med boksen.

De vil jeg huske.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 16:28

Du er velkommen til at bruge det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 16:34

Gør jeg også...LOL

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-06 16:50

Tak for svaret BjarneD.Ja undskyld til jer begge,det er først nu jeg får læst indlæggene.Jeg har været fraværende siden igår.Og nu synes jeg at jeg skylder at lukke tråden.Det er alle gode indlæg,
men jeg må sige at BjarneD`s,løsning umiddelbar passer bedst til mine beskedne evner ud i "disse
øvelser".Men også stor ros til sofus.dk,så derfor skal han også ha`en "belønning".
Nu vil jeg printe tråden ud,og så stille og rolig gå igang med ændringerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-06 17:09

PS.V.H.Mosebaek

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 17:33

Hvis det driller vender du bare tilbage.
Hilsen
Bjarne