/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer besat???
Fra : jlbendtsen
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 10-02-06 08:55

Hejsa

Står med et større problem..
Min pc er begyndt at te sig mærkeligt..(WIN XP)
Når jeg f.eks installere programmer lægger der sig nede i højre hjørne et "højtaler" "mediaplayer" eller "denne computer" ikon som bare ligger og blinker nogle gange starter pauseskærmen flyvende vinduer bare op selvom pauseskærmen er slået fra og bliver ved med at starte selvom jeg kører rundt med musen..Og som det nyeste begyndte min ene CD rom drev at åbne og lukke (Som var den besat ) ..
Har tidligere haft dette problem som tilsyneladende kom efter at jeg installerede SP2 hvor jeg så tilsidst formatterede og geninstalerede alt undtagen SP2. Hvor det hele så bare kørte fint..
Jeg er så for nylig kommet på nettet og windows opdaterede sig selv automatisk (uden SP2) og derefter er problemerne åbenbart dukket op igen..
Nogen der ved hvad der kan være galt??

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 50 point
Dato : 10-02-06 09:07

Det lyder mærkeligt.

Prøv at gå ind på www.arlet.dk

Hent hijack this, kør en scan og send logfilen til ham. Så tjekker han den igennem og fortæller dig hvad du skal gøre.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:23

eller www.spywarefri.dk hvis du ikke lige kan fange arlet
Ind i deres forum

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:24

Jeg vil nu nok tilråde at ha' SP2 installeret - det er ikke her problemet ligger, men nok nærmere virus eller spyware som får din maskine til at gå amok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-06 09:25

Lyder enten som et drilleprogram eller en trojan (back door) !

Gør den det osse hvis du ikke er på nettet? Hvis du har adsl kræver det du tager netstikket ud. Har du åbnet nogen programmer, sjove ting som en af dine venner har sendt dig via email?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-02-06 10:02

Den gjorde det før jeg kom på nettet og efter at jeg installerede SP2

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-02-06 10:34

Hejsa...

Hvad har du liggende af sikkerhedsprogrammer??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-06 10:37

Er det en original winxp? Og hvad mener du helt exact med at du har formateret din harddisk?

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-02-06 15:51

Løste selv problemet..Det viste sig at det var mit tastatur der lavede ged i det. åbnede joblisten for at se hvad der foregik og deaktiverede så en der hed keyb.drv så forsvandt problemet og tastaturet virker stadig