/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse
Fra : bellawow
Vist : 705 gange
500 point
Dato : 09-02-06 21:46

Jeg kan ikke systemgendanne i alm. tilstand, men når jeg systemgendanner i fejlsikret tilstand lykkedes det hver gang. Er der en klog M/K der ved noget om det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-06 22:16

genoprettelseskonsollen" og bootmenuen i "fejlskikker tilstand" er to helt forskellige ting. GOK er faktisk et Operativsystem helt for sig selv.
Men du har vel:
Du skal slå systemgendannelse til ved at højreklikke på denne computer, vælge egenskaber og klikke på fanen systemgendannelse. Og fjerne vingen i deaktiver systemgendannelse i ...
Hvis vingen er væk og du stadig ikke kan systemgendanne, så må det skyldes en virus.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-02-06 22:44

Hvis systemgendannelse er deaktiveret, kan man heller ikke systemgendanne i fejlsikret tilstand,
og der sige bellawow jo at han/hun gør.

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 09-02-06 23:05

Jeg har ikke deaktiveret i systemgendannelsen, men kan det være noget med RAM

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-02-06 23:45

I "Indstillingerne" til systemgendannelse kan du flytte skyderen til maximum for at øge diskpladsen
til systemgendannelse.

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 10-02-06 10:12

til maxhankat. jeg har sat skyderen helt til højre max 12% (4703 MB) og det har den været hele tiden

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 10-02-06 11:03

Hmm.. Er det egentlig ikke ligemeget om du skal starte i fejlsikret tilstand for at gendanne, det vigtigste er vel at du kan??

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 500 point
Dato : 10-02-06 11:32

simmaster

Ja, det har du da egentlig ret i.
På min gamle computer kunne jeg også kun systemgendanne i "fejlsikret", og det virkede da optimalt.

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : bellawow

Dato : 10-02-06 11:40

Tak for svaret maxhankat.

Jo det er bare mærkeligt at der pludselig sker den ændring, før var der aldrig problemer med gendannelsen i alm. tilstand, men ok. jeg prøver på at få en forklaring et andet sted.

Hej og God weekend

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 10-02-06 11:50

Forstår ikke helt det her, du acceptere et svar fra maxhankat der siger:

simmaster

Ja, det har du da egentlig ret i.
På min gamle computer kunne jeg også kun systemgendanne i "fejlsikret", og det virkede da optimalt.

God weekend

Ville jo så mene at det var mit "svar", hvis man da kan kalde det det.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 10-02-06 13:20

bellawow.
Tak fordi du gav mig points, men det var jo faktisk simmaster, der kom først med det svar.
Well, jeg må finde ud af at belønne simmaster på anden måde - hm.

Ja da, simmaster, det har du da ret i.
Men jeg har altså ikke vredet armen om på bellawow for at få point, da det faktisk ikke interesserer mig at få mange point.
Jeg har kun brug for points til at betale for mine evt. sp.m. her i Kandu.
Jeg tænker på, om det var fordi, jeg skrev, at jeg havde en vis erfaring med det fra min gamle pc.

Der er jo sådan flere funktioner, man kan praktisere i "fejlsikret".
Bl.a. kunne jeg også kun defragmentere i "fejlsikret" på min gamle pc.
Og nu simmasteret råd: Vær lidt på dupperne i den næste tid, for det lan jo være, der kommer et sp.m. til dig direkte fra mig.
Mvh
maxhankat