/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Min HP 930c udskriver ikke!
Fra : maylady
Vist : 610 gange
20 point
Dato : 22-11-02 10:06

Hej.
Jeg håber, nogen kan hjælpe mig. Jeg har en HP 930c til farve- og sort print. For nylig udskiftede jeg den sorte blækpatron med en ny - eller rettere en recycled patron. Jeg testede den, og den skrev fint ud. Næste dag skrev den pludselig ikke mere, og siden har jeg ikke kunnet få den til at skrive. Der kommer simpelthen ingen sort blæk på papiret. Jeg har tidligere genopfyldt patroner, så jeg tænker på, om jeg er kommet til at skade printeren ved det?
Er der mon nogen, der har en idé om, hvad der kan være i vejen? Jeg har forsøgt at rense den, og det ser ud, som om blækket flyder fint ud.
Tak,
Mette

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 20 point
Dato : 22-11-02 16:11

Hej Mette!

Jeg har selv en HP printer. Nogle gange synes jeg de er for følsomme.

Nu kender jeg ikke lige den printer du har; men hvis der er en rensefunktion så prøv det; ellers så prøv at slette / fjerne printeren og geninstallere denne igen.

Virker det ikke i første omgang, så prøv at fjerne / slette printeren igen. Luk dit system helt ned og sluk for strømmen og tak stikket og kablet ud til printeren.

Derefter starter du op igen uden printer og hvis printeren stadigvæk er til stede så slet / fjern den igen. Luk system helt ned og sluk for strømmen. Sæt kablet og strøm til printeren igen og start igen, og lad systemet installere printeren igen eller installer den selv med dine evt. medfølgende disketter / CD'ere.

Så skulle du være kørende igen!

Jeg tror ikke, at du har skadet selve printeren; men det kan også være selve patronen der er i stykker selv om det ser ud til at komme blæk ud. Men prøv først ovennævnte før du køber en ny original blækpatron.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 27-11-02 20:32

Når du renser, skal du huske også at rense "de strømførende" dele. Der nogle steder hvor der er metal, der skal have kontakt med printeren. Prøv at se om du kan rense evt. både patronen og der hvor patronen sidder.

Godkendelse af svar
Fra : maylady

Dato : 27-11-02 21:19

Tak for svaret Bjarne_H.
Jeg blev helt håbefuld, men desværre virker det stadig ikke. Det lader til, at det er printerpatronen, der er defekt, så nu må jeg prøve at investere i en ny.
Mette

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-11-02 03:37

Hej Mette!

OK - så må vi jo håbe det er det; men det plejer at være løsningen. Jeg bruger selv originale med refil 1-3 gange.

Hvis ellers printeren kan reagere med at køre printhovedet frem og tilbage når du åbner for låget eller øvrigt, kan du næsten regne med at det er patronen der trænger til udskiftning.

Min HP890C har det med at gå helt død en gang i mellem; dette er som regel patronen og hvis ikke, så åbner jeg i højre side af printeren og drejer lidt på hjulet der styrer patronen m.m.. Dette gør jeg når printeren ikke er tilsluttet PC'eren, så tilsltter jeg kabler og installerer igen efter at jeg for inden har afinstalleret og så virker printeren igen.

Måske noget du kan prøve - men en patron kan sagtens være defekt selv om man kan få noget blæk ud af den.

Mvh
Bjarne