/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skærm og startjingle i winxp
Fra : RuneBadune
Vist : 593 gange
150 point
Dato : 09-02-06 17:03

Jeg har windows xp på min bærbare og en ekstern fladskærm.

Jeg har for nylig rebootet pc'en og når jeg ser video streaming over nettet er fladskærmen sort mens skærmen på den bærbare viser filmen.

Hvordan er det nu man ændrer det? windows skal prioritere fladskærmen først og kun vise noget på bærbarskærmen hvis der ikke er andet tilsluttet.

I øvrigt: hvordan ændrer jeg opstartsjinglen...?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-02-06 17:07

Jingle: Kontrolpanel -> lyde og lydenheder

Skærm: Du kan ændre, og konfigurer, hvis du højreklikker på skrivebordet, og derefter under fanebladet indstillinger

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-02-06 17:10

Præcis hvad skal jeg ændre under indstillinger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 17:24

Marker en af de to skærme og vælg [V] om den skal være primær skærm eller den der skal udvides på.
tryk på identificer for at se hvad der er hvad.
du kan trække skærmene så de står over eller til højre ller venstre for hinanden (hvor musen slutter og kører videre)

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-02-06 17:47

Nu er den helt galt.. Jeg var inde i indstillinger og rode rundt og fik sat flueben i "udvind windows skrivebordet til denne skærm" for den mindste af de to skærme (nr 2)...

Jeg trykkede "ok" og nu er fladskærmen gået helt i sort og jeg kan ikke umiddelbart få den tilbage (har prøvet at restarte..)

Inden da brugte jeg "identificer" men der stod "1" på både fladskærm og bærbar skærm...

Jeg tror jeg skal have en mere udførlig vejledning

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-02-06 18:13

Nu har jeg fået skærmene sat op så de fungerer som to aktive skærme ved siden af hinanden.. Det er ikke det jeg vil have.

Er der nogle der kan give mig en udførlig vejledning i det her?

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 150 point
Dato : 09-02-06 18:18

Hej RuneBadune
Hvis du bruger S-video stikket til din fladskærm kan du vælge med Fn + F4 hvilken skærm du vil bruge. (på min er det F4) Men jeg ved ikke om det, fremover vil påvirke hvordan den vil prioritere.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 18:49

Ok sorry - jeg var overbevist om at det var det samme som hos mig med to-skærmsystem.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-02-06 19:19

Jeg har fået skærmen tilbage til at virke som fra udgangspunktet. Men jeg har stadig ikke fået svar på det oprindelige spørgsmål:

HVORDAN FÅR JEG WINDOWS TIL AT AFSPILLE VIDEOCLIPS PÅ FLADSKÆRMEN I STEDET FOR PÅ DEN BÆRBARE SKÆRM?

Jeg har selv gjort det engang, mener det var et indstillingsvindue hvor man skulle vælge hvilken skærm skulle være den primære..

NB! Når jeg højreklikker på skrivebordet --> "indstillinger" og vælger "identificer" står 1-tallet på begge skærme!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-02-06 21:29

Jeg mener det plejer at være simplere end det scenario der åbenbart har udspillet sig for dig!

Men, hva faen. 2 skærme er vel også en slags frådseri!

Til gengæld har du vel ingen problemer med at ændre den irriterende start-jingle?

Citat
Jingle: Kontrolpanel -> lyde og lydenheder

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 18-02-06 16:22

Jeg kontaktede Samsung. Man skal bruge fn knappen og [i mit tilfælde] f5 (CRT/LCD knappen)...

Det var jo det K_M_S sagde så han får pointene!

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 18-02-06 16:23

Tak for svaret k_m_s.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-02-06 19:23

Dejligt det kom til at virke.
Hilsen
K_M_S