/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Modtage fax via email
Fra : kondivand
Vist : 1604 gange
10 point
Dato : 09-02-06 15:42

Er der nogen der ved, hvordan jeg kan modtage fax via email. Skal jeg bruge et program, og findes der i givet fald et som er gratis ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-02-06 15:57

Denne tråd handler om fax via pc, altså omvendt af dit spørgsmål, men det må være på samme måde

http://www.kandu.dk/Spg81833.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 16:20

hvorfor ikke bruge det indbyggede i xp ??

Citat
Bruge FaxFax gør det nemt at betjene faxfunktionerne fra computeren. Du kan konfigurere faxindstillinger, sende og modtage faxmeddelelser, spore og overvåge faxaktivitet samt få adgang til arkiverede faxmeddelelser. Når du bruger Fax, kan du vælge at sende og modtage faxmeddelelser på en lokal faxenhed, der er tilsluttet computeren, eller på en fjernfaxenhed, der er tilsluttet faxressourcerne på netværket.

Fax installeres ikke som standard under installation af Windows.

Sådan installeres Fax-komponenten
Åbn Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel.
Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter.
Marker Fax-tjenester i guiden Windows-komponenter, og følg vejledningen på skærmen.
Bemærk!

Klik på Start, peg på Programmer, peg på Tilbehør, peg på Kommunikation, og klik derefter på Faxkonsol, hvis du vil åbne Fax efter installationen.
Klik på Hjælp i Faxkonsol, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 16:20

Det er ikke et spørgsmål om program.
Fax køres på det analoge telefonnet, medens email sendes på det digitale Internet.
Der findes bureauer der modtager fax og videresender dem som email og omvendt, men det er noget der er ved at uddø.
For at kunn emodtage en fax skal fu have forbindelse til analog net og det gøres med et Fax modem som også kan koble op på Internettet via udbydere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 16:24

Mirit, hvad med forbindelsen?
Hvis man kører Internet via analog modem så OK, men det flytter jo ikke fax over i email, hvilket der jo heller ikke er grund til.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 09-02-06 16:33

Jeg har ikke selv nogen fax, men jeg har ofte brug for at folk sender nogle papirer til mig. Kan det lade sig gøre, at de sender en fax via telefonlinien, og jeg herefter modtager den som en email.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 16:39

rigtigt bjarne - men mange pc´ere har indbygget modem (de fleste fjerner det når de har bredbånd) - og så er den jo ok.

Det var såmænd bare et forslag da jeg ser mange der netop bruger den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 16:46

og...
der er jo mulighed for at modtage fax via mobil svar - hos tdc i hvertfald

eller:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=kontor&SubKat=fax

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 09-02-06 17:51

Winfax kan bruges, der kan du sende en mail som fax og du kan modtage dine fax i indbakke.

Men som bjarned siger det kræver du har et analog modem sat til (eller et isdn)...

Håber du kan bruge dette til noget..

Du kan hente det med e-mule eller på piratbay.dk

Peter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 18:19

Winfax er et rigtigt godt betalingsprogram.

Man kan ikke uden videre konvertere fax til mail og slet ikke uden analog adgang.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:21

Hvad med http://www.sendsmshere.com/freefax.php
Nare et forslag

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:24

Bare skulle der stå - tastaturvirus eller fnidderfingre
http://home.efax.com/s/r/dk_en_search?VID=40268&CMP=BAC-int15
Send and receive faxes through email. Available in Denmark. Try it free!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 19:30

og til sidst http://www.gnetx.com/openpage.cgi?page=fax2mail_info&kat=14&lang=us
Søg på nettet, der er tonsvis af dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 19:35

Jeg har selv investeret i en lille faxmaskine til under 1000 kr. og det er rart at have ved hånden da den jo også lige kan kopiere dokumenter.
Der er masser af muligheder og man skal da ikke investere i for meget grej til computeren med de priser på inkjet printere.
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=44&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=1000&Soegeord=&Direction329=2&Sorted329=&Direction1110=2&Sorted1110=&Direction1111=2&Sorted1111=&Direction335=2&Sorted335=&True330=&Trueval330=3234&Submit.x=0&Submit.y=0