/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
CD rom lavet som en hjemmeside
Fra : granslam
Vist : 841 gange
300 point
Dato : 09-02-06 15:29

hvordan laver jeg en CD rom lavet som en hjemmeside
som har samme funktioner som en hjemmeside hvor kan linkes frem og tilbage
hvilket program skal jeg bruge ? og evt en lille guide

Granslam

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-02-06 15:36

Du laver først hjemmesiden og så brænder du den ned på en CD

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-02-06 15:39

ja men den skal starte op en en hovede side
det er der måske ingen ben i ??

Granslam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 15:41

Du skal da ikke bruget noget?

En hjemmeside består som minimum af HTML dokumentet (= en fil med navnet index.htm eller index.html), som ..igen; som minimum indeholder scriptkoden:

Kode
<html>
<head>
<title>Sidens overskrift</title>
</head>
<body>
<div>
Din sides indhold...
</div>
</body>
</html>

...repræsenteret i ASCII format.

Hjemmesider kan altså laves i alle teksteditorer der kan lave ASCII filer.

Om disse filer er gemt på harddisk, floppy, memorystick, iPod, Kamera, CD-ROM, DVD ...eller ude på nettet hos en 'host'? ...er ligegyldigt!

Alt der kræves er en browser der kan læse filerne ...hvor de end måtte ligge?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 15:44

Læs mere hér; omkring det at lave en hjemmeside : http://www.hjemmesideskolen.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 15:45

Læs mere hér; omkring det at lave en hjemmeside : http://www.hjemmesideskolen.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-02-06 15:49

molokyle
jeg tænkte på at den skulle ses af folk uden internet

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 09-02-06 16:00

jeg vender tilbage senere

Granslam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 16:22

granslam -> Det er ikke alle der 'automatisk' forstår at en hjemmeside blot er en fil i almindeligt tekstformat, som blot er gemt med endelsen; *.htm/*.html og ..at der skal bruges et program (=en browser: Netscape, Firefox, IE, Safari, Mosaic, Opera ...whatever) for at læse og tolke denne fil, der som minimum bør indeholde den tekst jeg angav tidligere : Dato : 09-02-06 15:41

Om *.htm/*.html (*.php. *.asp, *.aspx, *.nfs, *.swf, *.gif, *.jpg, *.pdf osv. filer ) ligger på det ne eller andet lagringsmedie er i og for sig fuldkommen ligegyldigt. Bare man har et program der kan læse filen og evt. tolke indholdet

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Hammerhead

Modtaget 300 point
Dato : 09-02-06 16:36

Som allerede sagt, kan du lave hjemmesiden som du normalt ville lave den, altså i html.

Hvis du ønsker at putte siderne ind i en slags beholder, så prøv at hente et lille program på http://www.mh-media.dk - du henter det under HTML præsentation. Forklaring medfølger.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-02-06 16:40

For at cd'en starter automatisk skal du bruge en lille fil der hedder autorun.inf
http://www.html.dk/artikler/00035/ kan du læse alt om hvordan du laver en autorun.inf

Hvis du vil lave en "hjemmeside" på en cd, er det nemmest at lave siden som du plejer, og så "udgiv" den i en mappe på din egen computer. Derefter går du ind i mappen og brænder alle filerne over på cd'en samt de filer du har lavet ved hjælp af guiden på html.dk.

Sådan gør jeg når jeg skal lave en "hjemmeside" på en cd, og for mig virker det.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Download Excel regneark gartis

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-02-06 16:45

PS! Du kan også aflure computerbladenes cd'er

De bruger to små filer AUTORUN.EXE og AUTORUN.INF
.exe filen er et program, og det skal du ikke gøre noget ved.
.inf filen, kan du rette i, så den åbner den side du ønsker (navnet på din startside)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 09-02-06 19:58

Det er autorun.inf du skal have fat i
et xempel
Kode
[autorun]
open=mappe\index.html
icon=minikon.ico

Når du sætter en cd med ovenstående autorun.inf i roden vil den vise ikonen minikon.ico i stifinder og starte index.html i din browser.
Husk på at det ikke er en webserver, så du kan ikke lave serverside programmering på siderne.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-02-06 09:02

Hvis du ikke er en haj i kodning, findes der jo programmer du kan lave din hjemmeside i.

Jeg ved ikke hvad du har liggende på din PC ? - Men har du "office pakken" lignende, så kan du bruge Front Page til og lave din hjemmeside.

Af andre programme kan nævnes "Dremweaver og GoLive, men de koster kassen

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 10-02-06 14:37

Tak for svaret Hammerhead.

det var jo lige det jeg skulle bruge tak

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-02-06 14:40

tak for alle svarne jeg kan desvære kun aceptere 1 og der må man sige at Hammerhead
ramte rigtig
men jeg får jo nok brug for jeres hjæp senere

Granslam

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 10-02-06 16:46

Takker for point, selvom 300 måske var lige i overkanten for et link