/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Transparent baggrund PhotoImpa
Fra : Brassovitski
Vist : 527 gange
250 point
Dato : 09-02-06 15:03

Hej
Jeg mangler en tutorial til PhotoImpact, der beskriver hvordan man laver en baggrund transparent i en animeret GIF-fil. Filen skal ikke bygges op fra bunden, men jeg har en animation (GIF) hvor baggrunden er hvid, denne ønsker jeg at ændre til transparent.
Jeg bruger PhotoImpact ver. 11. (Lige købt)
Manualen beskriver fint hvordan en GIF med gennemsigtig baggrund laves fra bunden, men der er intet om hvordan en eksisterende ændres. Skal den f.eks. åbnes i GIF-Animator, skal den åbnes med hver frame som objekt, eller????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 15:18

er der ikke en baggrunds erazer i programmet - som i så mange andre ?????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-06 22:13

Jo! Der er baggrundseraser, og??
Undskyld men det var ikke spørgsmål jeg efterlyste.
Så vidt jeg ved er baggrundseraser kun brugbar til enkeltbilleder og ikke til en animeret gif-fil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 07:42

du kan indsætte multi images og der fjerne baggrunden - derpå kopiere over i ulead med transparent bagefter - derfor
Det er en nødvendighed hvis du har downloadet en gif animation med baggrund og ønsker at fjerne den

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-06 10:19

Hej nu er det sådan at den GIF fil jeg ønsker at behandle ikke er lavet med flere billeder, men med kun et grundbillede og så objekter til at illudere animationen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-06 11:18

jamen øhh - er det samme billede du taler om ?????
Jeg forstår det som om du har et enkelt billede du vil fjerne baggrunden på og derpå indsætte andet så det fremstår som animation -
i så fald fjerner du baggrunden med background erazer - kopierer over i animatoren og herfra dublikerer du til så mange rammer du skal bruge og indsætter objekterne (husk at gøre animationens frame proberties rimelige så det ikke bare farer afsted )

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-06 23:34

Nej det er ikke et billede med et andet oven på osv.
Der er et grundbillede som består af de faste dele i animationen, de bevægelige objekter ligger så i samme billede men som lag. Billedet vises så fast og de enkelte objekter slås til og fra, dette lægge så i en animeret gif-fil.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-06 11:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Ingen har kunnet komme med det ønskede tutorial til hvordan man opbygger en animeret gif med objekter. Desværre er programmets egen forklaring meget ringe.
Kort forklaring.
Metode 1 til at lave animerede gif filer, en række billeder med små ændringer sættes sammen til en fil.
Metode 2. Man har et grundbillede de dele der så skal animeres klippes ud,ændres og lægges oven på hinanden i lag. Giffen dannes så ved at de enkelte lag tændes og slukkes efter hinanden.
Det er metode 2 jeg efterlyste en tutorial til. Men desværre uden held.