/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Virtual hukommelse
Fra : 86980792
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 09-02-06 11:03

På den gamle maskine kunne mit barn spille Pixeline uden problem.
Efter at have anskaffet en ny med XP får jeg en meddelelse: "Programmet behøver mindst 3MB fri virtual hukommelse for at køre. (Director Player 6.0)
Hvad gør jeg?
Otto.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 11:21

Hejsa
Siden du køre XP, så prøv at gå i Hjælp og support, her indskriver du memory. Under 8 Styre computerens ydeevne, står alt om virtuelle hukommelse.

Citat
Styre computerhukommelsen
Når computeren mangler RAM (Random Access Memory) til at kunne udføre en aktuel opgave, bruger Windows plads på harddisken til at simulere system-RAM. I Windows 2000 kaldes dette virtuel hukommelse og omtales ofte som sidefilen. Dette svarer til swapfilen i UNIX. Standardstørrelsen på sidefilen med den virtuelle hukommelse (der hedder pagefile.sys), som oprettes under installationen, er 1,5 gange mængden af RAM på computeren.

Du kan optimere brugen af virtuel hukommelse ved at fordele pladsen på flere drev og ved at fjerne den fra langsomme drev eller drev, der bruges meget. Du kan bedst optimere mængden af virtuel hukommelse ved at fordele den på så mange fysiske harddiske som muligt. Når du vælger drev, skal du huske på følgende:

Prøv at undgå at placere en sidefil på samme drev som systemfilerne.
Undgå at placere en sidefil på et fejltolerant drev, f.eks. en spejlet diskenhed eller en RAID-5-enhed. Sidefiler behøver ikke fejltolerance, og nogle fejltolerante systemer er længe om at skrive data, fordi de skriver data til flere steder.
Undgå at placere flere sidefiler på forskellige partitioner på det samme fysiske diskdrev.

men Otto... jeg tror IKKE det hjælper, prøv at se andet Pixeline på http://www.kandu.dk/Spg82724.aspx

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 11:24

Via hjemmesiden http://www.pixeline.dk/ og kontakt = http://www.pixeline.dk/Default.aspx?ID=211 burde alle Windows XP (og andre med problemer) rette henvendelse til firmaet, og "brokke" sig samt udbede sig om en forklaring og løsning.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-06 14:23

Halløjsa
Hvor gammel er spillet? Er det overhovedet egnet til at køre på XP?
Har du prøvet compatibilitetsmode?
Fejlen: "Programmet behøver mindst 3MB fri virtual hukommelse for at køre. (Director Player 6.0)
, kan hvis programmet er så gammel at det køre i DOS, skyldes at DOD programmer ofte skal have XMS hukommelse til rådighed. Ældre DOS programmer bruger hovedsagelig ført den almindelige hukommelse max 64 KB, og derefter udvidet hukommelse XMS. Udvidet hukommelse har intete at gøre med swapfilen/virtuel hukommelse.
Tag et kik her http://support.microsoft.com/kb/292533/da

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:18

Otto...
... altså er Pixeline klar over problemstillingen
Citat
Ombytnings-garanti
Hvis et af dine spil er blevet beskadiget eller ridset, så det ikke længere virker, kan du få det ombyttet med et nyt for kun 50,- kr. Det nye spil som du vil modtage i bytte er også opgraderet til at fungere på Windows XP.
Send den gamle cd (kun CDen) til: Studio 1-2 A/S, Teglvænget 29, 7400 Herning. Betal her på nettet eller vedlæg 50,- kr. og vi sender et nyt spil til dig.

Link/kilde: http://www.pixelineshop.dk/index_frame.html