/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SMS advarsel
Fra : IceCap
Vist : 3317 gange
100 point
Dato : 09-02-06 10:25

Der har kørt en sms rundt i en måneds tid, der advarer mod at svare på sms fra dette mobilnr. 20304560. Efter sigende vil det koste én kr. 2.500,- og det har været bragt på P3.........

Jeg har ikke hørt om det på P3 eller i andre medier, der må være nogen der kender til sagen???

Hvis man søger på nummeret, tilhører det ham her:

Christian Kofoed Enevoldsen
Philip Heymanns Alle 5
2900 Hellerup

Det må da nærmest være en practical joke eller hvad???

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 09-02-06 10:38

Ja det er helt sikkert en joke fordi ingen kan pådutte dig en regning på 2500.- for at svare på en sms du ikke ved hvor kommer fra, så bare rolig

Du betaler kun ekstra for de såkaldte "indholdstakserede" smsére som du sikkert kender fra konkurrencer på tv o.s.v. og der får du ovenikøbet en advarsel før du bekræfter dit køb.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-02-06 10:42

Enig, og når det er sagt, så kan jeg ikke lige huske om man kan redigere i allerede trykte spørgsmål her, hvis man kan, så synes jeg du skal slette navn & adresse osv. på denne person, ikke smart at oplyse personlige data offentligt.
vh. Dorthe.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-06 10:42
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-02-06 10:43

ja det er en Hoax ... det vil sige en fake besked...

derfor skal man aldrig sende sådan nogle beskeder videre...

D9N

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-02-06 11:03

Hej Dorthe, enhver der søger på nummeret i sms'en vil finde frem til pågældende person. Hvis jeg fjernede navn og adresse vil det stadig være muligt at finde frem til ham ved at søge på nummeret.

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 09-02-06 11:05

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 09-02-06 11:06

Synes da det er en ok grinern SMS
60806181 er nummeret til dansk al-Qaeda, her har du følgende valgmuligheder donere 2.500 kroner, melde dig som selvmordsbomber, købe et foto af Osama bin Laden eller bestille en pizza.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 09-02-06 11:10

Velbekomme. Jeg vælger pizza