/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hastighed
Fra : jlbendtsen
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 09-02-06 09:05

Kan jeg på nogen måder gå ind og se hvor hurtig min internet forbindelse er, Skulle køre med 256mB men det tager (synes jeg) overdrevet lang tid for at åbne de forskellige sider..
Er på tdc webspeed
Kører XP

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-02-06 09:08

TDC har en hastighedsmåler på TDC Online / internet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 09:15
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-02-06 09:15
Kommentar
Fra : IPM

Dato : 09-02-06 09:38

Hej
Jeg bruger denne

http://speed.danskeinternet.dk/

IPM

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 11:01

Og hvis en side har en langsom opkobling, vil det være denne hastihed som du henter med uanset hvor stor din downloadhastighed er.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-02-06 12:45

Ka´ det være min firewal (sygate personal) der evt hæmmer??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 12:55

Som emesen påpeger : Kan man ikke hente data med større hastighed end hjemmesidens indehaver får af sin host's; hvad up-load anbelanger.

Der er 2 hastigeheder at tage hensyn til :

1.) Download (hvor hurtigt kan du i bedste fald hente data)
2.) Upload (hvor hurtigt kan du i bedste fald sende data)

Hvis den side du besøger kun kan 'sende' med 1Gbit./sek. og der er 100 brugere der prøver at hente samtidig? Tjeah.. så kan ingen af dem hente hurtigere end 1/100 x 1Gbit. uanset om de har en 4Gbit/sek. forbindelse (..download det er)

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nick12

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-06 13:06

en 256 mbyte er ikke ret høj i hvordage men du kan teste hastigheden på http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72050 der kan du se din hastighed. du kan gå ind på en hjemmeside der heder pcpitstop.dk der er et online program der kan teste alt på din computer, og den fortæller også hvad du skal gøre for at gøre den bedre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 13:10

HUSK DEN HER ER FRA MOLOKYLE 09-02-06 09:15
altså tilslutter jeg mig kun hans link nr. 4

Hent evt. TPTEST fra IT- og Telestyrelsen, de må da siges (håber jeg) ikke at være "farvede" af tilhørsforhold, eller reklamepenge.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 13:29

CLAN Dato : 09-02-06 13:10 -> Tak Det er præcis denne test jeg selv benytter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-02-06 13:40

Emesen..

Det er ikke det med at hente men hastigheden generelt, bare det at åbne en side synes jeg tager lang tid, så jeg vil have fundet ud af om der er noget galt med min opkobling eller om det bare er sådan..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 15:57

Nogle sider overholder ikke W3C og kan derfor være længe om at åbne.(har jeg lært af molokyle).
Billedmateriale kan også være tungt.

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-02-06 23:07

Tak for svaret Nick12.