/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skjule en mappe
Fra : barrett
Vist : 482 gange
300 point
Dato : 08-02-06 23:51

Jeg mener at man kan lave en mappe på PC-en som kan skjules HELT (også selvom man vælger menupunktet: Vis skjulte mapper i Funktioner-Mappeindstillinger-Vis) - således at ingen kan finde den når de ikke ved at den er der.
Er det rigtigt og isåfald er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 02:02

åbn denne computer - find mappen - højreklik på mappen og vælg egenskaber - sæt flueben i skjult under generelt.

det er dog smartest at gemme mappen et ulogisk sted hvis den ikke skal kunne findes .

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-06 02:41

Lav f.eks. en folder "c:\skjult"

Åbn en commandprompt med [START] -> [KØR] -> skriv "cmd" uden citationstegn og tryk på [OK]

Skriv dernæst "attrib +s +h c:\skjult" uden citationstegn, afslut med ENTER

Nu har folderen c:\skjult fået attributterne "hidden" og "system"

Så for at se denne folders indhold, skal man BÅDE "vise skjulte mapper og filer" OG "vise beskyttede operativsystemfiler"

Hvis du så tilmed lægger folderen et ulogisk sted, så er det kun erfarne brugere der kan finde den.
Man kan IKKE skjule en fil/folder så den ikke kan ses på nogen måde. Sådan er det!

mvh berpox

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 09-02-06 09:38

Opret en Gmail og så læg din mappe dér. Invitation til oprettelse kan du få af mig, hvis jeg kender din email

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 10-02-06 08:37

Jeg bruger Folder guard, det er et meget effektivt program. Det eneste der er ved det er at det ikke er gratis. (http://www.winability.com/folderguard/)
Jeg har fundet nogen som har lavet noget lignene og de skriver at det er gratis:
http://www.cypherix.com/cryptainer_le_download_center.htm

Forsat god dag og god weekend!

\Morten

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 10-02-06 14:21

Folder Gaurd som jeg bruger fjerner helt mappen så den ikke kan ses også selvom at man vælger at man vil se skjulte mapper og filer.
Den har også password på så man ikke bare kan åbne Folder Gaurd og se mappen på den måde.
En sidste smart funk. i Folder Gaurd er at man kan kan vælge "stealth mode" så der ikke kommer en Folder Gaurd ikon ned i højre hjørne.

\Morten