/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
transporter
Fra : berthaprop
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 08-02-06 21:32

overvejer at købe en transporter fra 97eller 98.

Hvor mange HK har en 1.6, 2.4 og en 2.5 alle i diesel

hvad må man max give for en i den årgang når det skal være en allrounder?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-02-06 21:43

Tjek selv på http://www.bilpriser.dk/
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-06 22:36

Den model findes vist ikke som 1,6.
Det var den gamle model, og den havde 60 HK, og 70 HK hvis det var en turbomodel.

Mener de andre du nævner har omkring 80 HK, såfremt det er uden Turbo.

2,5eren kender jeg ikke så meget, men 2,4eren er bare en totalt "død skøjte"....en af dem hvor man populært siger, at den er en formiddag om at nå op på 80 km/t.

Jeg blev meget negativt overrasket da jeg prøvekørte sådan en i forhold til min egen gamle 70 HK 1,6 turbodiesel Transporter.

Nu skriver du en 97 eller 98.

Hvis det er på gule plader, er det en stor økonomisk fordel, at købe en der er indregistreret første gang før den 2/6-98.

De koster nemlig 4030,- eller 4770,- om året i vægtafgift.

men efter 2/6-98, koster de oveni de priser 5040,- i ekstra ejerafgift/år.

Prisen har jeg ikke lige tjek på, på de der modeller.

Men kig efter/få at vide hvornår tandremmen er skiftet, den skal skiftes for hver ca. 60000 km i de der, ellers risikerer man meget nemt, at stå med en smadret motor.

Kig efter om den er våd indeni...de er slemme til at tage vand ind så der står vand i bunden bagi.

Bremserne er svage på dem, og koster en herregård at reparere.

Kig godt efter rust, nogen af dem ruster af en eller anden grund for et godt ord, mens andre af dem ikke gør .

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-02-06 14:53

Lige en lille sidekommentar: en 2.5 TDI har 102 HK er en RIGTIG god motor. Det er den samme grundmotor som sidder i mange modelvarianter og kan fås idag med over 170 hk

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-06 16:28

Citat
Lige en lille sidekommentar: en 2.5 TDI har 102 HK er en RIGTIG god motor.

Ja, en god motor er de sådan set allesammen, holder som regel til rigtig mange kilometer, de er bare så døde i det, når det ikke er Turbo eller TDI modellerne, bare man husker det med tandremmen.

Problemet var netop størst på 2,5 TDIeren, hvor der blev skiftet en hulens bunke motorer på garantien.
Forskrifterne lød fra VW på et intervalskift omkring de 100000 km, men det blev så ændret til 60000 km.

TDIeren er også billigere i brændstof end dem uden turbo.

mvh dova