/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kan du passe min hund?
Fra : Gadekrydset
Vist : 2302 gange
40 point
Dato : 08-02-06 18:46

Kan du passe min hund, enten med andre hunde eller alene?
Jeg har en godmodig tæve på 8 år som hedder Urd. Jeg har brug for at få passet hende i dagtimerne mandag til fredag (helst i KBH-området -bor nemlig selv på FRB.)
Sagen er den at hun gør ad postbudet og derfor er der kommet klager. Normalt er hun meget rolig af natur og nem at have med at gøre.

Det ideelle kunne være en pasningsordning, hvor hun kunne lege med andre hunde. Eller at hun blev passet ef en person som godt kan lide at have med hunde at gøre.

Du skal helst på i Københavnsområdet (jeg bor selv på Frederiksberg), så det er nemt at hente og bringe hunden.

Min hund kommer godt ud af det med de fleste hunde. Hun kommer bedst ud af det med han-hunde. Hun er meget legesyg og altid sød overfor voksne og børn.

Kan du tilbyde din hjælp, ser jeg frem til at høre fra dig!

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 08-02-06 18:58

En mulighed er at lade hunden hilse på postbudet, så hun ikke gør af postbudet fremover.

Min mors hund gøede af skraldemanden. Det blev stoppet ved, at hunden nogle gange fik lov at hilse på skraldemanden og fandt ud af, at han godt måtte være der.

Kommentar
Fra : Gadekrydset

Dato : 08-02-06 19:05

Det har jeg prøvet..men det virker desværre ikke :(

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-02-06 19:13

Sæt postkassen længere ud mod vejen!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-02-06 20:49

Gadekrydset

Er det postbuddet eller naboerne, der klager?

Undskyld, jeg kunne ikke dy mig

Hvor er din hund, når postbuddet kommer?

Hvis den er lukket inde, må du anskaffe dig en postkasse, som er udenfor. Hvis du ikke har mulighed for det, så lås døren så hunden ikke kan komme til brevsprækken.

Hvorfor vil du have din hund passet i dagtimerne på grund af postbuddet?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-02-06 21:39

jeg havde en for et par år siden , den kunne heller ikke lide posten og skrallemanden , den begyndte at snappe efter dem, den skød jeg , lyder hårdt
det skal du selvfølgelig ikke her
MEN , har du tænkt på at det er hundens natur at fortælle at der er en ved døren
så enten er det naboerne der ikke er ret tolerante eller også er det en hund der ikke er hensigsmæssigt at have lige der hvor du bor
så du må nok overveje om du overhovedet skal have hund der , hvis den ikke kan enes med naboerne når den er alene
ved godt det lyder barsk, og jeg har nok også et lidt andet syn på dyr end de fleste , og mange af de større dyr bør slet ikke være i en lille lejlighed

tag ikke dette som en kritik , men som noget at tænke over
jeg har jo nok et mere praktisk syn på der end mange byboer

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-02-06 16:44

Det er fandeme' hørt bredker!

Kommentar
Fra : Gadekrydset

Dato : 10-02-06 20:08

Jeg kan ikke bare flytte, og tror heller ikke at det er muligt at sætte postkasse op (da det er en lejelejlighed.) Jeg har en hundetilladelse hvor i der står, at hunden ikke må være til gene for andre...hvilket den har været for nogle...(altså ikke kun postbudet).
Jeg plejer at lade hende gå rundt i vores store lejlighed mens vi er væk, men har sat en afspæring foran døren så hun ikke bider ud efter posten.... Men hun gør højlydt når posten kommer og hvis der er fremmede på trappen.
Nu har jeg været nødsaget til at lukke hende ind i et af rummene, så hun ikke kommer ud på gangen og larmer...men jeg ville jo helst foretrække hvis hun kunne være sammen med nogle andre hunde eller bare en person som kunne tage sig af hende mens jeg er på arbejde.
Jeg har muligvis et familiemedlem som kunne passe hende i ny og næ, men i det lange løber det jo ikke løsningen!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-02-06 00:16

Hej Gadekrydset.

Det er da noget øv med den vagtsomme vovse du har der.

Du kunne jo evt. prøve at tage kontakt til en dyreadfærdspsykolog, de er vant til den slags problemer og har måske en god løsning. Du kan få tlf. hos din dyrlæge eller kigge i telefonbogen efter sådan en i nærheden af hvor du bor.

Selvfølgelig skal problemet løses på den ene eller andne måde, så både du og din hund og Jeres omgivelser kan leve i fred og ro.

Held og lykke med det.

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 11-02-06 10:05

Hej Gadekrydset

Din hund opfører sig helt normalt. Den advarer når den hører nogen ved døren/trappen. I en lejlighed er der flere lyde end i et hus. Hun hører en masse lyde, men kan ikke se hvem der laver dem.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at begrænse hendes frihed til en del af lejligheden, hvis dette dæmper problemet. Det vigtigste for hende, efter 8 år, er at hun får lov til at være sammen med dig. Hunde er meget hengivne hvis man behandler dem ordentligt.

Mit råd til dig er at kontakte en hundeadfærdspsykolog, det vil koste penge, men jeg synes, at en ellers godmodig ikke aggressiv hund på 8 år fortjener at problemet bliver løst, via f.eks. træning, uden at hun f.eks. aflives eller afhændes.

Du skriver ikke hvor længe du har haft hunden selv, eller hvor længe du har boet i lejligheden sammen med hunden. Om den har gøet hele tiden, om naboerne har hund, den evt. kan høre etc. Men det vil hundeadfærdspsykologen spørge ind til.

Held og lykke.

Søssan

Kommentar
Fra : Gadekrydset

Dato : 12-02-06 14:49

-Jeg har haft hunden i alle 8 år sammen med min kæreste

-Det første år vi havde hende, boede vi sammen med en masse andre, herunder også andre hunde (så hun er meget social) og vant til "gennemtrængsel"

-Det var først senere hun var alene i dagtimerne

-Og det var først da hun var omkring 1 1/5 år at hun oplevede at der kom post inden for (der gøede hun også)...før var der en postkasse..og der tror jeg ikke hun lagde mærke til det?

-Lejligheden vi bor i nu, har vi boet i et halvt år, og naboerne har sagt til os før at hun gør

-Hun gøede også der hvor vi boede før fx pga postbudet, fremmede på trappen fx. rengøringsfolk som larmede tæt op ad døren

-Umiddelbart er jeg ikke bekendt med andre hunde i området der gør

-Hun er der ud over også hunderæd for fyrværkeri

Alt om alt, så vil jeg gerne have løst problemet.
Selvfølgelig er det godt at få hende tilset hos en adfærdshundepsykolog...
Men det hjælper jo ikke på at hun får selskab i dagtimerne.

Jeg håber stadig at der findes nogle derude, som kan passe hende sammen med eventuelt andre hunde :)

Kommentar
Fra : missemus

Dato : 04-03-06 01:00

Hej gadekrydset.

Hvis du stadig har brug for hjælp, så skriv til mig om din hund og vi kan måske finde ud af noget

Jeg har brug for en del oplysninger og det har du vel også om mig og min hund, dem kan vi tage privat hvis du er interesseret..

Venlig hilsen