/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
NeroVision Express SE Probs.
Fra : epidedymittis
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 08-02-06 17:22

Jeg har en masse film, i mpeg-format, som jeg vil brænde ned på nogle DVD'er, for derefter at kunne se den på min DVD-afspiller, som er tilsluttet mit TV. (Jeg hader nemlig at se TV og film på computeren)

Når jeg brænder et projekt, ta'r det 3-4 timer. Dette er til at acceptere, hvis altså skidtet virkede!
Den fuldfører brændingen, min afspiller kan sagtens læse dvd'en, men går i hak, midt inde i filmen.
Det er noget jeg har oplevet et par gange, jeg har prøvet at skifte disk samt brænde forskellige filtyper, ligelidt hjælper det.

Nogen gode forslag?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 17:37

Noget kunne tyde på en defekt brænder.
Måske den skal renses.
Tror næppe det er Nero der laver problemer.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 17:38

Fandt lige den her artikkel hos piratgruppen, måske kam du bruge noget fra den.

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=31

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-02-06 17:39

Hvordan renser man et DVD-drev?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 17:39

Hakker den både på din DVD til Tv og din komputer.
Eller bare en af dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-02-06 17:40

Nu ved jeg ikke hvad du konventerer til, men har du prøvet om din DVD afspiller kan vise mpegfiler? Det er jo næsten standard på de fleste dvdafspillere!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 17:44

Prøv nu og læs det der står som jeg forslog tidligere, der står faktisk noget ret spændene om film brænding.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-02-06 18:00

Arnely - Tak, jeg har læst det!

Nææ, det er sku ikke mpeg! Det er wmv!!!

Findes der et program der kan lave de filer om til mpeg så???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-02-06 18:41

-Og hvad er forskellen på mpeg og mpeg2?

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-06 06:28

Som sagt tror jeg din optiske linse, har fået sig noget støv.
angående hvor stor filen er, skulle ikke have betydning.
Men det kunne være du manglede lidt RAM.
Du kunne prøve at udvide din virtuelle hukommelse til et stykke over 550 mb (((bruger selv 1000mb, så kan man arbejde bedre med mange og store filer)))
Det gør du i kontrolpanel/system/avanceret/ydeevne/avanceret/virtuel hukommelse/
Når du har valgt hvor stor du vil have den, trykker du på definer, og ellers ok/anvend, når du lukker boksen ned.
Rensekit.
http://www.fifonetwork.com/search.asp?keyword=XXX1130XXX

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-02-06 16:40

Citat
Du kunne prøve at udvide din virtuelle hukommelse til et stykke over 550 mb (((bruger selv 1000mb, så kan man arbejde bedre med mange og store filer)))

Jo! Det er da sikkert en meget god idé! Men hvad gør det ved pc'en?

Er der ingen ulemper?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-02-06 16:46

Det gør kun at du har mere plads/kraft til de store og tunge opgaver, som billed behandling og video.
Ellers ændrer det ikke på noget.

Og du kan altid rette det, efter behov.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-02-06 21:23

Hvorfor er det så ikke sat højere end det er, til at starte med? - Jeg mener, hvis der ikke er nogen ulemper ved det, kunne man vel ligesågodt gøre det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 06:38

Det er sikkert for at spare på disk pladsen.
Da XP udkom, var der ikke de store diske, man ser i dag,
så der skulle spares.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-02-06 17:46

Tak for svaret sofus.dk.

Det virkede vist - det med at udvidde rammene, eller hva jeg nu gjorde..