/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
REPARATION af Musikinstrument
Fra : kipumi
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 08-02-06 14:40

Indkøb af puderne til OBOen er gået fint!! Ingen problemer, men efter at have sat puderne på, (det var faktisk sværere, end jeg havde drømt om ) er der nu en utæthed ?? et eller andet sted. Jeg har selvfølgelig prøvet at holde for nogle huller (også med hjælpe af 10 andres fingre) for at finde ud af, hvor det er, men også det volder besvær. Måske er jeg nødt til, for overhovedet at komme til at spille igen, at indleverer den til reparation.Nu er spørgsmålet så faktisk, hvor jeg kan få den repareret uden at blive ruineret. der var jo en grund til, at jeg selv ville sætte puder på, så hvis der er nogen, der har nogle forslag. Det kunne jo f.eks. være en "privat", i stedet for en musikforretning. Alle svar modtages med stor tak.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-06 15:19

Hejsa, kipumi.

Sig mig engang, går du ikke til spil eller spiller i et orkester? Jeg tænker på, at hvis du ikke kan sætte puder på din obo, så er det måske fordi du ikke har haft den så længe. Og så er det nok noget, du har brug for at lære. Så hvis du har en spillelærer, så spørg ham. Det er jo rart at kunne, hvis du skal blive ved med at spille.

Og det er nok ikke så ligetil som man skulle tro.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 16-02-06 09:41

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Birgitta
Jeg går til enetimer - i obospil. Har spillet da jeg var und i skoleorkester og efter en fyring, har jeg tagt dt op igen. Jeg havde solgt min obo for mange år siden, og købte en igen - brugt. Men pengene sidder ikke løst på efterløn (som jeg har valgt i stedet fordagpenge) så derfor ville jeg selv sætte nye puder på. Kan jo ikke gå til undervisning før den virker.Min spillelærer får sat puderne på på værksted, derfor eger jeg ikke med, at hun selv kan gøre det ??

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 16-02-06 09:42

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-06 14:18

Ved du hvad, -ring og snak med din spillelærer. Hun kan jo heller ikke være interesseret i, at du ikke kommer til spil.

Jeg ved ikke, om det er almindeligt, at oboister får sat deres puder på på et værksted. Men hvis det er så bekosteligt at få det gjort, så var det måske en ide at henvende dig til en musikskole for børn. De har jo heller ikke for mange penge, så det er muligt, at en lærer i det regi er vant til at gøre det for eleverne... --Måske kunne du kontakte dit gamle skoleorkester? ---Hvad gjorde du egentlig med de puder, da du var ung?

Tak for accepten af mit svar. Jeg håber, at du finder ud af en løsning..