/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
XML > ASP
Fra : joniaya
Vist : 641 gange
60 point
Dato : 08-02-06 10:37

Hej igen. Nu fik jeg alle tiders svar på et ASP spørgssmål herinde igen, så nu prøver jeg igen.
Jeg har et kæmpe excel dokument på omkring 30 sheets, hvor der bliver foretaget nogle udregninger, der så er vist på forsiden.

Jeg skal lave dette til et .asp dokument, med nogle knapper og noget dropdown, så man selv kan vælge egenskaber for udregninger f.eks. ting 1 = 10 ting 2 = 20 + dims 1 = 35..
Disse tal skal kunne opdateres dynamisk, det vil sige en medarbejder skal kunne uploade et dokument magen til under samme navn, hvor den så vil benytte disse tal i stedet for.

Jeg har rodet med det, og jeg måske det kan lade sig gøre via XML, og så trække værdierne ud derfra. Men hvordan dælen gør man det? - Nogle snakker om DOM, men jeg kan intet specifikt finde på det område.

Håber jeg kan få hjælp igen.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 09-02-06 07:59

bump

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 08:43

XML Tutorials

Learn XML
Learn XSL
Learn XSLT
Learn XSL-FO
Learn XPath
Learn XQuery
Learn XLink
Learn XPointer
Learn DTD
Learn Schema
Learn XML DOM
Learn XForms

http://www.w3schools.com/

..ellers findes der også et program til at lægge regneark fra Excel på internet sider som aktivt element : http://www.exceleverywhere.com/

</MOLOKYLE>