/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvad gør jeg, er alt gået tabt
Fra : matiasnykfyahoo.dk
Vist : 1152 gange
60 point
Dato : 08-02-06 00:53

ER I EN VIRKELIG KATTEPINE LIGE NU ER HER!
Jeg købte en bærbar computer, ville gerne ha en masse ting ned p åden fra min stationære, så jeg låner en ekstern harddisk af en bekendt, skide smart, ELLER!

- Da jeg har overført hvad jeg skull eoverfører, og sætter den til min bærbare for at over fører tingene der til skriver den bare "L:/ er ikke tilgængeligt, filen eller mappen er beskadiget, og kan derfor ikke læses" :´(

- Hvordan får jeg alle hans ting igen, er alt håb ude?

- Harddisken er delt i 2, og det er kun den her ene del af den hvor jeg har gemt ting på hvor den ikke gider åbne :'(

HJÆÆÆLP, hurtigst!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 07:13

Start/administration/computeradministration/diskhåndtering
Her kan du se hvad der er af aktive diske.
Du kan aktivere partitioner og opdatere dine drev.

Men har den ikke været aktiveret, og du vil åbne den, spørger den om den skal formateres.
Hvis den gør det, er alle data væk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 07:16

Dine data kan reddes efter en formatering af drevet.
Disken må have været aktiv, da du kunne lægge noget ind på den.
Var det en usb enhed, du lånte eller???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 07:21

Havde du data på disk L:/ før du begyndte at overføre.
-------
Drevnummeret er temmeligt "højt" plejer at kaldes et eller andet, efter a/c/d

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 07:23

Hvordan overførte du data.
Valgte du at kopiere til drev L:/
Eller oprettede du en genvej.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-06 08:29

Dette er ikke ligefrem løsningen, men har du prøvet at koble harddisken til din gamle stationære PC igen, for at sikre dig, at data i det hele taget er (tilgængelige) på disken?

/berpox

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 08:35

berpox.......
Det var da en god ide...

Kommentar
Fra : kent-s-t

Dato : 08-02-06 08:45

Er det to forskellige styresystemer du har???

Hvis ja, er det nok derfor!

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 08-02-06 08:48

Tja... jeg har ikke lige haft det porblem med ekstern... men jeg havde en intern harddisk der gjorde det samme... men efter at have startet den op i fejlsikret og kørt en defragmentering virkede alt i skøneste orden igen....

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 08:49

Det er stadig mulig at læse aktive drev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 09:40

Det drev som du ikke kan læse, er nok det gamle Crev med styresystem på.
Måske er det filsystemet NTFS på den gamle comp og FAT32 på den bærbare.
Husk - du kan ilkke uden videre overføre programmer men kun filer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 10:06

Det var ikke min hensigt at denne skulle med i sætningen.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 12:10

Der ligger ikke noget styresystem på harddisken, og jeg overførte tingene ved at trykke "kopier til" - ved ikke om der kan havde sket noget idet at det var en del gb jeg overførte, om den ikke har kunne holde til det? :/ eller noget? :/ - Jeg vil prøve de forskellige løsninger når jeg kommer hjem!

- Grunden til det hedder L:/ er fordi jeg har en masse kortlæsere i min computer, der optager alle de andre bokstaver!

ihvertfald "Start/administration/computeradministration/diskhåndtering" vil jeg lægge ud med at prøve!

- og tusinde tak for alle de gode svar, jeg skal nok melde tilbage til jer så snart jeg ved noget :)

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 12:12

og der er windows XP på alle somputere den har siddet i, min bærbare er en Tablet pc - hvis det skulle havde noget at sige? :/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 12:55

Du skal bruge KOPIER og SÆT IND, ikke KOPIER TIL, ellers virker det bare som en genvej.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 13:00

Næste gang så skal du åbne USB enheden.
Marker indholdet på disken, ikke diskdrevet, så får du genvejen.
Kopier
Lav en mappe på din pc
SÆT IND.
Så skulle den være i hus.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 14:15

ok, jeg sidder her og er list "lost" :)

- Er inde i alt det administration nu, og så er jeg gået ind i at frmatere L:/, som jo er den jeg ikek kan åbne!
- Sofus, du skrev at jeg kunne få mine ting igen hvis jeg formatere den, men den siger alt på den vil blive slettet?
HJÆLP! Ö

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 14:17

Er disken tom.
Klik på egenskaber

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 14:19

altser, når jeg trykker egenskaber står der at der er 0 byte på, og 0 ledig!
- Men er jo her alle mine ting lå, som jeg nu prøver at få igen? :) så vil da håbe den ikke er tom, men at jeg bare ikek kan åbne det af en eller anden grund?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 14:22

Står der at du skal formatere, når du åbner den.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 14:25

nej, der står "L:/ er ikke tilgængeligt, filen eller mappen er beskadiget, og kan derfor ikke læses"?

Skulle lige til at trykke formater, fordi du i indlæg 2 skrev at jeg ville få mine ting igen ved at formatere, men den siger den sletter alt hvis jeg formatere drevet? :)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 14:26

Er det den USB disk du har lånt.

Eller er det en mappe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-06 14:29

Hør nu her ................du har for meget fart på - lad os tage en ting ad gangen.
DU SKAL IKKE FORMATERE
Det kan godt være at du har XP på begge computere men der kan være forskellige filsystemer på
Har du stadig din gamle comp med filerne på
har du været i diskhåndtering og kigge på den harddisk hvor alle filerne skulle ligge
(højreklik på denne computer > vælg administrer > vælg diskhåndtering > nede i højre side vises dine harddiske)
Og hvad viser den.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 14:29

det er en ekstern harddisk, som sættes til via usb! - Harddisken er delt i 2, den ene halvdel er der ikek nogen problemer med, men den anden "L:/" virker jo ikke!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 14:35

Mit svar fra starten.

Men det kommer an på hvordan du har overført dine filer.
Hvis du brugte SEND TIL L:/ så skulle dine data være overført.
Du kan ikke bruge kopier til.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 15:09

lad os nu lige få det hele på det rene. jeg har en stationær computer, og en bærbar!
Jeg skulle ha mine ting fra den stationære ned på den bærbare!
Så jeg lånte en ekstern harddisk, til at ligge tingene ned på fra den stationære, og så ligge det ned på den bærbare, ved at sætte harddisken til den bærbare!- alt sammen ved at finde det som skal overføres og trykke "kopier til"

- men da jeg skulle ha den over i den bærbare for at fører det over, så skriver den "L:/ er ikke tilgængeligt, filen eller mappen er beskadiget, og kan derfor ikke læses"

- hvad gør jeg NU? - Har kunne åbne harddisken på min egen stationære før, da jeg lagde tingene ned på!

- Harddisken er delt i 2 drev, og det er kun det ene som ikke fungere, og skriver "L:/ er ikke tilgængeligt, filen eller mappen er beskadiget, og kan derfor ikke læses" når jeg prøver at åbne det!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 15:43

Prøv at åben den på din stationere, og se om der er noget på disken.
Du skal stadig ikke KOPIER TIL L:/
Du skal SENDE TIL L:/
Ellers laver du kun en genvej.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-02-06 15:48

Og virker det ikke så kopier mapper, åben L:/ og sæt ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-06 16:05

Hvis man tager en USB HD fra mens den skriver så kan der gå kludder i partitionen.
USB HD bør altid "afbrydes" ved h-klik på den grønne pil først.

Sæt din USB hd til den gamle comp og se om den kan læses der.
Kan den det ???

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 17:18

er på arbejde lige nu, men er bange for jeg har fået taget den fra mens den var ved at kopiere!
- Hvis der er gået "kluder i partitionen" hvad gør jeg så, for, må være det Ö
- og sofus, jeg har ikke problemer med at kopiere tingene, men med at åbene min harddisk!

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 17:20

og når du skriver "sæt til den gamle pc" mener du så via usb, som ekstern som det er, eller ta harddisken helt ud og sætte i?

- og endnu engang, tusinde tak for alt hjælp, og alle svar!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 17:22

Har du stadig dine filer liggende på den stationære comp.

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 17:35

jeg har mine egne filer, ja, men jeg ved ikke om ham jeg har lånt harddisken af har hans ting liggende andre stedder, ville jo helst bare ha ale filerne tilbage, så jeg kunne sige til ham der gik ged i den, men jeg stadigvæk har hans ting?! :)

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 08-02-06 17:36

fordi hvis han har sine egne ting liggende derhjemme, og jeg ikke behøver nogen af de ting der ligger på harddisken, kan jeg vel bare formatere den? .. -ik?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 19:18

Ud fra de oplysninger du giver, bliver jeg forvirret - så kan jeg ikke svare dig. Sorry

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-06 02:49

1) Tilslut den transportable harddisk til din gamle computer nøjagtig som du gjorde da du overførte data første gang.
2) Check om dine data ligger på disken
3) Ligger dine data IKKE på disken, eller er disken IKKE tilgængelig, så er du på
4) Ligger dine data på disken, så meld lige tilbage. Så tager vi den derfra.

/berpox