/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
problemer med Telia..
Fra : SACA2
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 07-02-06 20:20

jeg vil høre om jeg har lidelsesfæller her?
Vi har indkøbt 2 nye mobiltelefon abb. hos Telia og for ½ år siden telefonisk opsagt de 2 gamle telefonnumre, men jeg modtager stadig regninger på de opsagte numre.
Jeg har sendt dem en mail ....men den har de ikke svaret på
Jeg har forsøgt at ringe til dem, men der er 60 min. ventetid
Jeg har NU sendt en dem en mail, hvor jeg "truer med" at gå til forbrugerklagenævnet hvis jeg ikke hører fra dem indenfor 14 dage.
Men mens jeg venter på at Telia endelig reagerer....vil jeg gerne høre om andre også har problemer med at få deres telefonabb. opsagt hos Telia og ligesom mig stadig modtager regninger selvom man har ringet og opsagt nummeret?
Er der nogen der har erfaringer i lign. sager??

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 20:46

Jeg havde mange problemer med Telia. De snyder dig hvor de kan, men bryder nok ikke loven. Derfor er det vigtigt at du husker et par ting.

- Henvend dig altid skrifligt !! En mail er god nok, men der skal være en underskrift for at din opsigelse er gyldig.

- Gem din korrrespondance, så du altid kan holde dem op på, hvad der er blevet sagt.

- Bed om en samlet opgørelse på hvad dy skylder dem. Telia kan godt lide at splitte din regning op i mange små. De lever nemlig af strafgebyrer. De er dog lovligt forpligtede til at oplyse dig den samlede gæld på din opfordring.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 07-02-06 21:28

Der har indsneget sig en fejl i min beskrivende mail...jeg startede selvfølgelig med for flere måneder at ringe til Telia og opsige mit abb. og nej jeg har desværre ikke noteret hvem jeg talte med.
Og jeg har ikke nu sendt dem en mail, men et BREV...som jeg afventer svar fra...
Jeg er ikke i tvivl om min regning.. på de omtalte telefoner er nemlig kun abb. afgiften...da der jo ikke bliver ringet fra dem...

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 21:35

Ok, jeg vil foreslå dig, at emaile dem, og bede Dem bekræfte din opsigelse. Hvis de ikke vil bekræfte din mundtlige opsigelse, er der ikke noget du kan gøre. Man kan naturligvis ikke opsige en skriftlig kontrakt mundligt. Så kunne alle og enhver få din mobil lukket.

Se at få skrevet til Telia, at du ønsker at opsige hurtigst muligt, og at du ønsker at få det bekræftet.
Du kan evt. sætte dem ind i sagen, og håbe på deres gode vilje. Dog, er de som sagt ikke bundet af din mundtlige opsigelse.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 21:39

ups, læste lige dit indlæg igen.

Hæng dem op på den første email du skrev til dem. Regn ud hvornår din opsigelse tidligst kan være gyldigt, altså 1 måned fra din første SKRIFLIGE henvendelse. (afhængig af kontrakt). Lad dem vide (SKRIFTLIGT), at du betragter kontrakten ophævet fra denne dato (og ikke agter at betale regninger efter denne periode), og bed dem bekræfte. Hvis Telia fortsat ikke svarer, er problemet Deres, og du kan ikke hænges op på noget.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 21:45

Bland i øvrigt forbrugerklagenævnet uden om dette. Hvis du blot har overholdt dit ansvar i henhold til kontrakten, er det Telias hovedpine at true med Inkasso m.m. Skulle dette ske, må du endeligt huske følgende:

- Meddel inkassoselskabet, at du IKKE VEDKENDER DIG GÆLDEN !!!!! (De må først registrere dig i RKI, når du enten er dømt, eller har vedkendt gælden)

Good luck. De er nogle sataner hos Telia

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 07-02-06 22:28

Send altid din opsigelse som et anbefalet brev og behold selv en kopi.
Herved får du en kvittering på at du har sendt et brev til den angivne adresse, og denne kvittering sammen med din kopi af brevet er et bevis som vil holde i en evt. inkasso-/rets-sag.

Korrekt... Man hører næsten dagligt dårligt om Telia og deres abonnements-service - eller mangel på samme.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 08-02-06 06:37

Nu har alle og enhver jo ikke abb. nr, mit cpr. nr osv...så derfor kan man godt opsige telefonen pr telefon, og det er iøvrigt det Telia butikken anbefaler...Problemer er så bare at man ikke har noget bevis...og at de åbenbart alligevel ikke taster opsigelsen ind....så abb. bare kører videre...
Men nu HAR jeg jo sendt dem et brev...og jo jeg agter at gå til forbruger klage nævnet...Telia skylder mig nemlig penge ....

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 08:58

Hmm, du lyder temmeligt naiv. Selvfølgelig skal man hverken opsige pr. telefon eller røgsignaler. Det skal gøres skriftligt, så der ikke bagefter kan opstå tvivl. Sørg nu for at komme ud af din kontrakt. Derefter kan du så gå til forbrugerklagenævnet efter dine penge. Tvivler dog på at du får hjælp der.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 19-02-06 18:27

Hejsa.
Har også haft problemer med Telia. Holder med de øvrige indlæg, dog foreskriver loven at sende et brev til dem både som anbefalet og alm. post (altså 2 enslydende breve).
Havde probleme med, at de fakturerede mig for en hel masse, som jeg overhovedet ikke abonnerer på!! Det drejede sig om 1600 kr.
Jeg skrev til DIREKTØREN DIREKTE og gjorde samtidig opmærksom på den megen presseomtale, deres firma har fået - desværre ikke for det gode! OG den tendens skulle da nødigt fortsætte....
Det er ikke nogen trussel, men en konstatering!
Fik omgående svar og havde i forvejen standset betalingen hos PBS, så havde således ikke penge i klemme.
Det virkede, fik dog ingen undskyldning for deres rod, men de blev tavse, og det var hovedsagen.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 20-02-06 20:37

Hvordan finder man navnet på direktøren????

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 20-02-06 23:16

Skriv dog bare til dronningen med det samme. Tror I virkeligt at Telias direktør i Danmark tager sig af den slags sager. Hvor gamle er i ?

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 22-02-06 20:24

til laksepote: du er naiv, naturligvis ikke, men han har rent faktisk en "højre hånd", som ekspederer sagerne. Det er et stort firma, og arbejdet bliver delegeret til chefen for den relevante afdeling. Dette ordner direktørens sekretær...!!!!
Til SACA 2: kan ikke længere huske navnet, men jeg fik det ved at spørge en medarbejder...
held og lykke.