/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
McAfee
Fra : 9060
Vist : 1033 gange
100 point
Dato : 07-02-06 20:04

Hey!

Min fætter har lige fået ny computer og der er i forvejen installeret McAfee på den. Igår fik han internet på den men når han åbner Internet Explore beder McAfee om en adgangskode dertil. Vi har ikke modtaget nogen adgangskode og vi kan ikke uninstalle programmet da det hele tiden er i brug. vi HAR prøvet at slette det i Fejlsikret tilstand men ingen virkning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 20:11

Så må I kontakte maskinleverandøren og få adgangskoden. Har han ikke den, er hans McAfee en ulovlig kopi. I kan så kontakte McAfee på deres hjemmeside og anmelde leverandøren. De vil så sikkert hjælpe jer med at få afinstalleret den ulovlige version samt levere en ny lovlig version. Selvf. mod behørig betaling. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 20:14

Det er sandsynligvis en prøveversion der er installeret og ofte får man en adgangskode, der giver ret til at bruge programmet i få dage. Du kan være ret sikker på, at meningen er, at han skal købe programmet.
Prøv at afinstallere det i fejlsikret tilstand.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-06 20:14

Prøv denne "opskrift"

Slet en fil

Har du en fil, du simpelhen ikke kan slette?

Det skal vi nok klare.

lav en tom txt fil i samme mappe, marker txt filen og derefter den fil du vil slette.. prøv så at slet den

Hvis det mod forventning ikke lykkes, så prøv med dr.delete : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Citat
Sakset på http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 20:19

BjarneD -> 9060 skriver jo at de HAR prøvet at slette den i Fejlsikret tilstand??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-06 20:20

Jeg glemte lige at nævne,at inden du sletter i fejlsikret skal du deaktivere alt hvad der har med Mcafee at gøre i joblisten.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-02-06 05:51

Ud over at lukke ned i joblisten, så prøv også at stoppe Mcafee servicen, før du prøver at afinstallere. Højreklik "denne computer" | administrer | gå i "tjenester" og find Mcafee servicen (der er sikkert flere). Dobbeltklik den, og klik "stop", og vælg starttype "deaktiveret". Klik OK hele vejen ud.

Så burde du kunne afinstallere i normal tilstand.

Tip: Hvis mcafee bruger "Windowsinstaller", kan du godt opgive at afinstallere i fejlsikret. Der kan den nemlig ikke køre.

Godkendelse af svar
Fra : 9060

Dato : 21-07-06 19:00

Tak for svaret iah.