/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Snyd til arto
Fra : 369874123
Vist : 5471 gange
100 point
Dato : 07-02-06 17:42

Hej.
Hvis man surfer lidt rundt på nettet ser man mange der snakker om snydekoder til arto.
Er det muligt? Og hvordan gør man?
Mvh William

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 17:55

prøv på www.snyd.dk

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 07-02-06 17:56

Det har jeg godt nok aldrig nogensinde hørt om.. Det lyder meget usandsynligt. Hvad skulle man kunne? Det er jo ikke et spil..

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-02-06 18:01

nej,det er forbidden

Kommentar
Fra : lille_pigen

Dato : 07-02-06 19:01

www.snyd.dk er forbidden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-02-06 19:17

En snydekode til arto.
Altså, du vil ind på "arto" og lege børn...............................er du ikke for gammel til det.
Arto er vist kun for børn.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-02-06 19:18

det var lige det jeg mente

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 19:20

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 07-02-06 19:40

Hej
jeg har ingen anelse om hvad det skulle kunne gøre.
men tak skal i da have.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-02-06 20:09

Jammen du er så velkommen - men vi er nogle stykker som er lidt nervøse på vores børn og børnebørns surfen på nettet, da alting ikke er på nettet som det ser ud til, reagerer nogle af os på den måde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-06 20:38

På den folkeskole jeg arbejder på har vi spærret for arto. Dette fordi eleverne kom med dødstrusler og samlede 'tæskehold' via arto chatten, hvortil de benyttede skolens computere. Vi har spærret via AD, så man ikke kan logge på arto over skolens netværk og derfor findes ingen 'snydekoder'.

Imidlertid kan systemet omgås på anden vis, men jeg har ikke i sinde at afsløre hvorledes, i dette forum.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-02-06 21:14

Har lige taget en "kikkert" på ARTO,og vil absolut fraråde teenagerforældre til at
holde sig langt væk fra det!!!! Ikke fordi at jeg er gammeldags,men for at passe på vores små
"halvvoksne børn"Har selv en pige på 13.....

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-02-06 21:14

Har lige taget en "kikkert" på ARTO,og vil absolut fraråde teenagerforældre til at
holde sig langt væk fra det!!!! Ikke fordi at jeg er gammeldags,men for at passe på vores små
"halvvoksne børn"Har selv en pige på 13.....

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-02-06 21:16

Unskyld gentagelsen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-02-06 10:52

Er det mon HTML koderne, du mener: http://www.socvej.dk/

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-02-06 11:57

Altså nu bruger jeg selv arto, og de ting I snakker om der er sket kunne lige så godt være sket i det virkelige liv. Er det så ikke bedre at det sker på nettet, hvor det som regel bare munder ud i snakken?

Arto er ikke kun for børn, det er for alle der har lyst til at være der.

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 12:09

Nu vil jeg liiiige pointere :

1.) arto er en chat for børn.
2.) Kan disse ik' finde ud af at opføre sig efter, i det omgivne samfunds vedtagne konvensioner, alm. god tone og i overensstemmelse med straffelovgivningen? (..sidstnævnte er børn sat uden for iflg. loven om 'den krimminelle lavalder')
..er det vel i orden at spærre for tilgang?
3.) Skal denne spærring omgås? ..ville det være tåbeligt at oplyse poderne om; hvordan og hvorledes

Jeg tror der i spørgerens : 369874123 tilfælde er tale om; at omgå en spærring sat af 'de voksne'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 08-02-06 15:09

>molokyle
>Jeg tror der i spørgerens : 369874123 tilfælde er tale om; at omgå en spærring sat af 'de voksne'

Det tvivler jeg på. Som sagt har jeg kun set andre skrive det på nettet!
Og jeg vil lige bemærke at jeg IKKE har en arto bruger!

>Balcanard
>Er det mon HTML koderne, du mener: http://www.socvej.dk/
HeHe. Nej.

Mhv

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 08-02-06 15:10

mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 17:22

I så fald 369874123; kan dit spørgsmål være svært at besvare
Eftersom du jo selv kun har 3. hånds kendskab til dét du spørger om?
Citat
Som sagt har jeg kun set andre skrive det på nettet!

Hvis du som 'voksen' ..og som jeg ser din historik hér på kandu.dk?
..så vil jeg mene du er en MEGET ungdommelig 'voksen'

CS ..over hele linjen i kategorien Computerspil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-02-06 18:12

Molo jeg bliver lige nødt til at kommentere dit punkt:
Citat
1.) arto er en chat for børn.

Du er langt fra den eneste der ikke har forstået det, men arto er ikke bare for børn, og det er ikke bare en chat. Arto er for alle der har lyst til at være derinde, bare de er mellem 12 og 99 år. Det er ikke kun chat. Der er såmænd også chat, men der er også fora osv, ligesom kandu. Arto er meget mere end en chat for børn.

Noget helt andet er at jeg godt kan forstå at I er bekymrede for jeres barn/børns sikkerhed derinde.

I kan evt. kigge på: http://www.arto.dk/safety/parents.asp

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 08-02-06 18:40

>I så fald 369874123; kan dit spørgsmål være svært at besvare
>Eftersom du jo selv kun har 3. hånds kendskab til dét du spørger om?

>Citat
>Som sagt har jeg kun set andre skrive det på nettet!

Ja. Men så behøver du jo ikke skrive noget til dette spørgsmål...

>Hvis du som 'voksen' ..og som jeg ser din historik hér på kandu.dk?
>..så vil jeg mene du er en MEGET ungdommelig 'voksen'

>CS ..over hele linjen i kategorien Computerspil

???
Har lidt svært ved at se din pointe, og hvad du vil frem til?
Hvad har min alder med noget at gøre?
Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg er 'voksen'. Er du interesseret i min alder så spørg. I stedet for at lege James Bond!

Mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 18:52

Din 'alder' har noget at gøre med dit ønske om at deltage på arto.dk

..og dit spørgsmål set i dét perspektiv; giver mig anledning til at reflektere over det, som jeg gør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 18:56

Ps. Jeg skriver som jeg gør fordi:

Hovedparten af de jeg 'kender'... som benytter arto er under 15-17 år.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 08-02-06 19:14

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 08-02-06 19:19

>Din 'alder' har noget at gøre med dit ønske om at deltage på arto.dk

>..og dit spørgsmål set i dét perspektiv; giver mig anledning til at reflektere over det, som jeg gør

>Ps. Jeg skriver som jeg gør fordi:

>Hovedparten af de jeg 'kender'... som benytter arto er under 15-17 år.

Som sagt har jeg INGEN arto profil og vil heller ikke have det...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-06 08:27

369874123 -> Der ingen grund til at blive mopset og jeg deltager i præcis de spørgsmål det passer mig og skriver de kommentare der ligger mig på sinde. Bryder du dig ikke om det jeg skriver har du muligheden for at blackliste min profil, således jeg ikke længere kan deltage i dine spørgmål og debatter.

Altså vi tager lige dit spørgsmål een gang til for Prins Knud:
Citat
Hej.
Hvis man surfer lidt rundt på nettet ser man mange der snakker om snydekoder til arto.
Er det muligt? Og hvordan gør man?
Mvh William

Hai William.

Der findes ikke snydekoder til arto. Arto er en portal der fortrinsvis bruges af børn i alderen 6-18 år.
Visse skoler forbyder deres elever at benytte arto via skolens computere i undervisningstiden, da der har været tilfælde af vrede forældre der er mødt op på skolernes kontorer og har klaget over at deres børn trues med vold af tæskehold og at der har været fremsat dødstrusler (Dette har været nævnt i dagspressen).

De børn der ønsker at omgå skolernes spærring der er gennemført via skolens Win2000 server og administrationsprogrammet AD (Active Directory) spørger derfor i andre fora om der findes 'koder' til at omgå spærringen, så de alligevel at kan benytte arto i skoletiden.

Til dette svarer jeg : Ja, der findes 'metoder', men jeg vil ikke i dette (..eller andre fora) oplyse hvordan og hvorledes, da jeg selv er EDB-ansvarlig på en folkeskole på Nørrebro.

Fatter du mit svar og mine kommentare nu? Det er bestemt ikke for at genere dig at jegf skriver som jeg gør. Har du fået et andet indtryk? Så tillad mig hermed at undskylde.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-06 08:43

æw hvorfor filan kan jeg ikke fjerne fluebenet (så det virker altså !)

Godkendelse af svar
Fra : 369874123

Dato : 09-02-06 14:13

(Lige præcis brugbart).

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 14:50

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 09-02-06 16:48

HeHe

Kommentar
Fra : 369874123