/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
SKole opgave !?
Fra : Dirty_joker
Vist : 1661 gange
300 point
Dato : 07-02-06 13:18

Nogen der knder en side hvor det er muligt at se hvilket stof der er i bukser og bluser.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 07-02-06 13:19

Eller nærmere hvilke ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 13:30
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 13:31

måske også dette kan bruges http://www.teknologisk.dk/produktion/5901
Afvent og se hvad andre kommer med

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 13:33

Undskyld... skulle være dette link http://www.teknologisk.dk/produktion/5392

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 13:36

Sidst men ikke mindst http://www.studienet.dk/
Citat
Studienet hjælper dig med dine lektier - søg i vore guides eller hent inspiration blandt de tusindevis af opgaver!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 13:51

Jeg vil lige gøre opmærksom på at studienet er opgaver der er lavet af skoleelever og studerende. De kan meget vel være fyldt med fejl. Kildekritik er vigtigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 14:11

Jeg kan ikke umiddelbart finde et link, men kan komme med nogle forslag.

Bomuld, nylon, polyester, silke, hør (ehm... er det ikke bomuld) viscose, spandex, elestander er sikkert flere betegnelser, men det er da lidt at begynde med

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 14:39

Hør er ikke bomuld. Det er lavet af hørplanten, som på Norsk hedder lind. Olien fra planten er lindolie. Polyester er lavet af plastik, viscose er lavet af træ, fleece er lavet af gamle dåser.

Det kan deles i to grupper naturmaterialer og kunststoffer

Bomuld, hør, silke og viscose er naturmaterialer

Akryl, polyester, nylon og mange flere er kunststoffer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 14:59

Ha ha, går jeg så med gamle dåser iflg. dette er fleece lavet af polyester

http://www.intersport.dk/sw263.asp her er der forklaret mange materialer, primært til idrætsbeklæding

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-02-06 15:00

Måske er jeg dum, men jeg forstår ikke helt pointen med spørgsmålet?

Hvad mener du nærmere?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 15:04

Ups...det er ikke dåser det er gamle sodavandsflasker af plast.

Så du går altså ikke i gamle dåser, men gamle flasker.

Så det er sikkert rigtig nok med polyester. Dette stof er også fremstille af plast.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 15:10

Syntes godt nok heller ikke den freece kradsede så meget, som hvis den var lavet af dåser, men jeg syntes nu heller ikke gamle flasker lyder så lækkert, nu får jeg lige et helt andet syn på min jakke

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 15:29

nogle gange er det bedst ikke at vide hvad man omgås

Men jeg synes da det er genialt, at flaskerne kan gøre nytte efter at de har udtjent deres værnepligt som beholdere.

Altmuligkludene som fåes i mange kulører er også utroligt bløde og man forestiller sig da heller ikke at de er lavet af træ.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 15:39

viviborgen.... det har du helt ret i, men jeg syntes de suger elendigt af et træ at være

Hov vi har glemt --- Uld ---Det ved man da hvad er?? eller...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 15:49

lamauld...fåreuld....lommeuld.....angorauld....lammeuld....der er sikkert flere dyr der giver uld.

Det er vist heller ikke ligegyldigt hvor dyret bor....islandsk uld...shetlandsk uld

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 15:52

Jeg har forresten også set nogle der kartede og spandt hundehår til garn og strikkede af det. Kan hunden gå med det kan vi kandu'er vel osse?

Her i huset er hundehår blot støvsugerføde.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 15:59

Glem ikke kaninerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 16:12

angorauld..... det er vel kaniner???

Sikken en masse vi beklæder os med, når først man kommer til at tænke på det

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 16:34

Ja fy for den ....og som om det ikke var nok, så kan man lave silke af edderkoppespind og læder af rødspætteskind. Ja, køer og grise slipper jo heller ikke for at smide huden til vores forbrug.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 16:38

Vi er nogle egoister er vi, men det er også for koldt til at man kan blive foruden (det ville nok heller ikke være et kønt syn)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 16:59

Gummibukser, latexbukser, waders, kameluld, skind (inkl. baby sæler) osv. osv.
Siden Adam & Eva har vi iklædt os alle former for beklædning - tænk på korsetter lavet af hvalbarder. Der går nok ikke længe inden man kan iklæde sig et hologram... må være koldt på denne tid af året - får en til at tænke på Kejserens nye klæder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-06 17:19

Og det første var vel et figenblad.

Ved i forresten godt, at den første avis var ekstrabladet??

Adam var gået en tur i Edens have for at finde et figenblad, så råber Eva efter ham-- tag et ekstrablad med til mig ---

Nå nu røg vi vist for langt fra emnet, undskyld jeg smutter igen

Kommentar
Fra : viviborgen