/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
teil & palle22
Fra : jangchr
Vist : 653 gange
40 point
Dato : 07-02-06 08:22

http://www.kandu.dk/tip13544.aspx
http://www.kandu.dk/tip13543.aspx

Det kan godt være at jeg finder nogle tips på nettips.dk(jeg har selv lagt tips ind på nettips.dk) og andre steder og så ligger dem herind,men det kan jeg da ikke se noget galt i,da jeg selv tager programmerne ned og afprøver dem selv for at se om de er noget værd eller ikke,jeg har da også afprøvet nogen tips som jeg ikke synes var noget værd og dem har jeg da ikke lagt ind som tips.Det er jo ikke alle der gider at surfe rundt på internettet og lede efter gode og gratis programmer,så derforfor synes jeg at det var en god ide at jeg lå dem herind,det har ikke noget med point at gøre(i kan se i min profil hvor mange point jeg har,der er hvis mange der har flere end mig),jeg synes bare at det er sjov at afprøve nogle programmer og så dele det med andre.Men hvis i(teil & palle22)eller andre har så ondt i røven af det så kan jeg da godt lade være med at ligge flere tips

P.S
(teil & palle22) i er fjernet fra blacklisten,så i kan godt svare på dette indlæg

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 09:19

Vil bare lægge en kommentar, der er personer herinde, der altid giver "nul" stjerner i tips.
Hvorfor fatter jeg ikke, men ligegodt hvor godt og brugbart tippet er, NUL STJERNER...
Disse personer skulle hellere lade være med at stemme, og lade andre bedømme...
Jeg kan godt forstå du blacklister...
Ærgeligt at få et godt tips, ødelagt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 09:38

vel skal du da ej lade være med at lægge tips - der er jo mange forskellige der kigger med - nogen ved det - nogen er ligeglade og nogen får fornøjelse af noget af det - sådan er det bare.

Jeg havde faktisk glemt alt om blender - o g var rigtig glad for at finde det program igen - men det faldt jo i min interesse
- her får du lige de fem ***** jeg ikke nåede at komme med for det link

Om du finder dem på det ene site eller det andet site er hamrende ligegyldigt (nettips er jo også bare et site på nettet) - så fortsæt endelig og lad være med at lade dig gå på af hvad hulan andre mener om den sag.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 09:39

...synes bare, at man for en god ordens skyld altid skal angive sine kilder - særligt i det omfang man klipper og kopierer direkte. Så kommer man heller ikke på kant med lov om ophavsret.....

/berpox

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-02-06 09:46

Det er da iorden at du mener at man skal angive sine kilde,men hvis jeg finder det et sted hvor kilden har samme mening som jeg om programmet så ser jeg da ingen grund til at skrive alt igen og det er jo ikke sådan at jeg bare kopier alt hvad en anden skriver.De steder jeg finder er jo ikke beskyttet af ophavsreten,de er frit tilgængelig for alle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 09:47

http://www.kandu.dk/tip13537.aspx
berpox DET har janchr da også gjort

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 10:19

Sludder mirit....
Ordret fra: http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=97/SubId=/id=2491/text=Blender+-+gratis+3D+program
Citat
Det fandt jeg! Faktisk er det endda fuldstændig gratis, og jeg vil vove den påstand at det kan lave resultater der er fuldt på højde med visse betalingsprogrammer. Navnet på programmet er Blender, og ikke nok med at det er gratis, det fås også til både Windows og Linux. Programmet følger med de fleste Linux-distributioner, og til Windows er der bare en hurtig download på cirka syv MB, og så er du ellers klar til at bevæge dig ud i den spændende verden, som 3D jo er.

- hvilket er fuldstændig identisk med ordlyden i:
http://www.kandu.dk/tip13537.aspx

- derimod er der link'et til http://www.blender.org/cms/Home.2.0.html

Tippet er skam både brugbart nok - man skal bare ikke hugge andres beskrivelser uden kildeangivelse!

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 10:21

.... "både brugbart og godt nok" gik vist i kludder...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 10:29

jangchr:
Citat
De steder jeg finder er jo ikke beskyttet af ophavsreten,de er frit tilgængelig for alle

Lige dér tager du grundigt fejl. Uanset om det er trykt i en bog, om det er et billede på internettet, en kommentar som denne, eller noget publiceret på en hjemmeside, så ER det ALTID omfattet og beskyttet af lov om ophavsret. Det skal være udtrykkeligt angivet på hjemmesiden, i bogen osv. , i hvilket omfang rettighedshaveren evt. har givet rettighed til at andre MÅ bruge materialet UDEN rettighedshaverens samtykke.

Du kan læse mere her:
http://www.kum.dk/sw527.asp

/berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 10:29

nå ja what the f*** - det er også kilde at linke til blender.org

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 10:35

Syntes også det er at hænge sig i detajler.
Men noget kan der være om det, når man direkte kopierer tekst.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-02-06 10:36

Citat
Lige dér tager du grundigt fejl. Uanset om det er trykt i en bog, om det er et billede på internettet, en kommentar som denne, eller noget publiceret på en hjemmeside, så ER det ALTID omfattet og beskyttet af lov om ophavsret. Det skal være udtrykkeligt angivet på hjemmesiden, i bogen osv. , i hvilket omfang rettighedshaveren evt. har givet rettighed til at andre MÅ bruge materialet UDEN rettighedshaverens samtykke.

Bare rolig,jeg skal nok lade være med at ligge flere tips på kandu,jeg gider sgu ikke at høre mere på det brokkeri,så må du finde noget andet at brokke dig over

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 10:38

hvorfor dog det - det er som sofus.dk skriver i petitesse afdelingen - men når du kan citere - så brug den funktion næste gang

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 10:50

Hey, slap dog af!

Du kunne da blot have link'et til din kilde hos Nettips.....så havde der aldrig være noget problem, heller ikke i petitesseafdelingen.....

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-06 10:56

~ og så er det jo værd at vide, at man altid godt må CITERE fra sine kilder jf. lovgivningen - blot kildeangivelsen huskes - men ikke kopiere hele værker/artikler m.v. og så blot kalde det er citat...

/berpox

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-02-06 10:57

Jeg giver faktisk også gode tips på nettips.dk,så det er jo ikke sådan at jeg tager tips fra dem
http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=4163&KW=siw

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 10:58

Vi har alle brug for et link, i ny og næ.
Så kom du bare med flere...
----------------------------------
Tror ikke der er mange tips, der henviser til både det ene og andet.
Så blev man jo helt tosset af at skulle henvise til andre sider.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-02-06 11:56

Jeg er vild med at vi har mulighed for at få gode Tips herinde, så nej - stop ikke med det!
Jeg, personlig, er ligeglad med om de evt. kommer fra nettips eller andre steder, jeg surfer ikke rundt på alle disse sider og er blot glad for at få det samlet her..sådan mere eller mindre

De tips jeg ikke er så glad for, er dem hvor der reklameres for egne produkter og så selvfølgelig de uetiske tips (flashfilm med vold, porno osv.)

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 12:22

vil.du...
Der skal være plads til alt.
Det kan næppe blive værre end tv.
Men der burde så advares, at linket, indeholder stærke scener.
Jeg har selv fået på nakken, over visse tips jeg har bragt, så er der ikke støtte til det´ så lader jeg være være med at ligge dem ud, selvom der er nogle, der kan lide dem.
Smag og behag.
Heldigvis.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-02-06 13:06

Det er rigtigt Sofus men jeg tænker nu mest på de ganske unge og børnene som færdes på sitet - jeg selv skal såmænd nok klare det, men børnene...kun på grund af dem.

Vi andre lærer jo efterhånden at sortere og nøjes med at åbne og kigge på det vi nu har lyst til at se.
Det er kun på grund af børnene, det er jo et offentligt fora hvor alle aldre færdes

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-02-06 13:19

vil.du.....
Er helt med på, hvad du mener.
Men tror næppe unge, der leder efter vold og sex, ligefrem begynder her.

Så burde der oprettes et område på kandu, hvor der kun er tilladt for over 18 år ???
Men det kan jo heller ikke kontroleres.

Men spørgsmålet løber den forkerte vej.
Ville da være rart at høre fra de 2 "anklagede"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-06 14:11

Når jeg kigger på din historik jangchr, så tror jeg det er en enkelt gang teil er kommet med en negativ bemærkning og du svarer ikke særligt pænt igen. http://www.kandu.dk/Tip13493.aspx

Så jeg syntes at du ligesom selv har lagt op til dette http://www.kandu.dk/tip13543.aspx

Det er vel tilladt uden at man bliver blacklistet at fortælle hvad man mener. Jeg kan da også se at han her har givet dig mange stjerner. http://www.kandu.dk/Tip13200.aspx

Når man skriver tips - så er det op til den enkelt bruger at bedømme det, og kan du ikke tåle en kritisk bemærkning, så syntes jeg du har et problem jangchr.

Og så er det en god skik at skrive det, hvis man har det fra et andet site, det bliver et tip jo ikke dårligere af.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-02-06 15:28

Citat
Når jeg kigger på din historik jangchr, så tror jeg det er en enkelt gang teil er kommet med en negativ bemærkning og du svarer ikke særligt pænt igen. http://www.kandu.dk/Tip13493.aspx

Så jeg syntes at du ligesom selv har lagt op til dette http://www.kandu.dk/tip13543.aspx

Det er vel tilladt uden at man bliver blacklistet at fortælle hvad man mener. Jeg kan da også se at han her har givet dig mange stjerner. http://www.kandu.dk/Tip13200.aspx

Når man skriver tips - så er det op til den enkelt bruger at bedømme det, og kan du ikke tåle en kritisk bemærkning, så syntes jeg du har et problem jangchr.

Og så er det en god skik at skrive det, hvis man har det fra et andet site, det bliver et tip jo ikke dårligere af.

Ok,har fattet det,men tip skal jo komme et eller andet sted fra, det kommer jo ikke ud af den blå luft,og han er jo heller ikke blacklistet mere,selvfølglig må man komme med kritik,men ikke fordi det kommer et tips et andet sted fra,et eller andet sted skal man jo få sin viden fra

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 40 point
Dato : 07-02-06 15:59

og så er den potte forhåbentlig ude

hvem filan laver ikke fejl af og til - ????

udover det synes jeg du er kommet med gode tips - bliv ved med det.

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 07-02-06 16:02

Tak for svaret miritdk.så er den potte ude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-06 16:46

godt så - og find så en freeware noget jeg kan lave lidt flash på

Kommentar
Fra : nettips

Dato : 16-02-06 22:32

Og så skal jeg da lige spolere middagshyggen ved at komme med den kendsgerning, at manden i denne tråds centrum gør sig skyldig i en forbrydelse, der er utvetydig: han bryder loven om ophavsretten. Det er helt fint at finde tips og andre lækre sager på nettet, men det er *forbudt* at kopiere direkte fra artikler uden at spørge kilden om lov.

Man har lov til at citere fra artikler, men en 100 % kopi af en artikel - uden at angive kilde - er forbudt. Altså, loven brydes, hvilket jeg er rigtig ked af, idet det er meget materiale fra mit site, som vedkommende har kopieret ordret. Så nu har jeg kontaktet vedkommende i håb om at han svarer. Jeg vil meget gerne have en dialog med ham, for hans fremgangsmåde er bestemt ikke i orden - heller ikke selv om det er gode tips. Dem har han jo stjålet fra os, uden at kreditere os som kilde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:42

tror det er gået op for jangchr -