/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mediaplayer vs. itunes
Fra : Ady_A
Vist : 1226 gange
150 point
Dato : 07-02-06 01:15

Jeg er i tvivl om hvor jeg skal placere dette spørgsmål, håber dog at jeg kan få hjælp alligevel.
Jeg er i den situation at jeg har anskaffet mig en ipod med tilhørende itunes program. Og det er vældig fint, men er det muligt at hente det musik jeg har i windows mediaplayer over i itunes, og hvis ja, hvorledes lader det sig gøre?
Jeg har prøvet mangt og meget men kan ikke finde ud af hvordan det gøres.
/mette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-06 02:02

Hvad mener du den musik du har i MediaPlayer? din musik ligger i mappen Musik og kan sagtens overføres til Ipod, er musikken WMA format skal dog have den konverteret til MP3, her er Bilka´s opskrift på hvordan det kan gøres, når du har brændt en musik cd, skal du have den tilbage i computeren, der bruger du Itunes som der står til slut i guiden, håber du kan bruge dette, ellers spørg igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-06 02:08
Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 150 point
Dato : 07-02-06 10:50

Inde I ITunes går du ind i "filer" og ind i "tilføj mappe til bibliotek" Så finder du mappen, hvor du opbevarer dine mp3 filer og klikker OK....

Du kan nu se alt din musik på ITunes og gøre som du plejer med din IPod..

Vaxen

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 09-02-06 18:20

Har prøvet et par plader og programmet fortæller mig at 'en eller flere af sangene er i beskyttet wma-format, og de kan derfor ikke konverteres'
hvad skal det sige, og kan jeg så ikke gøre noget?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-02-06 19:17

Du skal have konverteret filerne fra mwa til mp3 - når du har gjort det, kan filerne overflyttes som beskrevet

Vaxen

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 10-02-06 00:09

Jeg er ikke så ferm til de programmer og deres funktioner
Hvordan konverterer man dem?
Tak for den foreløbige hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-06 01:07

Har du en brænder? så følg Bilka´s guide: http://musik.bilka.dk/guides/bilka_iPod/ipod_0.html der står trin for trin hvordan du gør, der er nogen som påstår at kende et program, der kan konvetere beskyttede WMA filer, jeg har aldig fået det til at virke, så derfor brænder jeg en musik CD og ripper den til computeren, som MP3, spørg bare videre vi skal nok få det til virke!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-02-06 10:31

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=22168

I denne tråd anbefales nogle freewareprogrammer til konvertering - jeg kender dem ikke personligt, da jeg altid lægger dem ned i mp3 format til at begynde med, så jeg ikke behøver at konvertere senere...

Men du kan jo kigge lidt på dem - jeg ved ikke, hvor komplicerede de er, men driller det, så tager vi det bare derfra...

Det skal nok lykkes

Vaxen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-06 16:00

Er det musik der er købt og downloadet, er det næsten altid i WMA format, fordi udbyderen kræver beskyttelse (DRM), det er noget med at det er begrænset hvor mange gange et nummer kan brændes og der skal hentes licens for overhovedet at spille, brænde eller konvetere nummeret, er det beskyttede WMA filer, det kan du se ved at højreklikke på filen, vælg Egenskaber og klikke på fanebladet Licens, så er der efter min erfaring, ingen vej udenom at brænde en musik CD og rippe den til computeren med Itunes, derefter kan den overføres til Ipod

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 10-02-06 23:07

Great

Nu har jeg prøvet lidt af hvert af hvad der er foreslået.
o.v.n: Jeg tror mindsandten at samtlige numre er ikke-konverterbare æv!

men når jeg så skal brænde musikken ud fra media player står jeg pludselig over for et nyt problem:
Jeg har forsøgt at brænde 3 cd'er ud som alle er mislykkedes. Dvs at de alle 3 er gået i 'smadder' ca midt i nummer 7.
Hvad kan det skyldes? Jeg skal lige indskyde at jeg har brændt cd'er ud før hvor det bestemt ikke har været noget problem..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-06 01:26

Mislykket brænding kan have flere årsager, måske brænder du med for høj hastighed, måske er der ikke gyldig licens til nr. 7 (prøv om det nummer der går i stykker kan afspilles i Windows MediaPlayer) der er vel ikke fedtede fingre på CDen, den brændes indefra og ud, kan ikke komme på flere ideer lige nu men vend tilbage, ca. hvor mange numre drejer det sig om? er det en mulighed at nøjes med 6-7 numre på hver CD, de koster ikke mere 1 kr. stykket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-06 02:09

Måske skulle du prøve at brænde med et andet program, har du Nero? så prøv at brænde en lyd CD, har du ikke andre brænder programmer er der mulighed for at prøve CDBurnerXP PRO, det er det program jeg bruger, jeg var nemlig så uheldig at købe en brænder, hvor tapen til æsken var brudt og en tyveknægt havde taget instalations CDen med Nero 6 brænder programmet, CDBurnerXP PRO kan hentes her: http://www.cdburnerxp.se/download.php når programmet starter vælg Audio disc, find din musik mappe og brug træk og slip

Godkendelse af svar
Fra : Ady_A

Dato : 16-02-06 18:07

Tak for svaret!
mvh Mette