/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fastbrænbselsfyr Vigas
Fra : dausell
Vist : 4169 gange
210 point
Dato : 06-02-06 22:55

Hej
Jeg skal til at skifte min gamle HS Tarm OT35, og har set på mange kedler(fyre kun med træ da jeg og så har 10m2 solfanger) er der nogen der kan hjælpe med hvad man skal købe??? tænker på en Vigas.
Mvh. Jakob

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-02-06 22:30

Jeg var inde og så lidt på Vigas fyre her http://www.vigas.de/ der havde de en fin kalkulator for hvor meget det ville koste at fyre med div alternativer...
Jeg vil mene at dette er en fin investering ...Hvis du klikker på deres link videre ser du mange kombinationer incl solfangere...
Nu ved jeg ikke hvor du har set på priser (i DK eller Tyskland) ??
Men jeg tror ikke at der er mange som kommer op på siden af denne kedel..

Mvh sverola

Men som du ved :nogen kan lide moderen andre datteren............ Så der er sikkert delte meninger her også..Men at du får et helt nyt fyr er en kæmpe fordel frem for at kombinere noget nyt ind på gammelt som man så ofte ser

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 08-02-06 22:45

Hej Sverola!
Tak for svaret, har se på priser i tyskland og kan se at de ikke kan være med VVS-Grossisten priser. Go aften og tak

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-02-06 22:59

Vi har i det sidste års tid kigget på kedler, da vi også skal til og gå over på fastbrænsel.

Jeg tro det ender med vi køber en BAXI kedel.
Ganske vist en dyr kedel, men efter hvad vi har undersøgt rundt omkring og talt med forskellige "experter" og VVS folk bliver det den tro jeg.
Vi har ganske vist ikke så meget plads der hvor vi skal have vores kedel til og stå, så det har vi jo også haft med i vores overvejelser.
Men det er den her vi har set på.
BAXI MB-SOLO 30 MK II FASTBRÆNDSELSKEDEL
VVS.nr. 306847190+
SPAR: kr.7310,00
kr. 17.000,00
Du kan også se flere kedler pådet her link http://www.vvs-world.dk/?iRef=adwords

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-06 09:08

Den ser ret fed ud den kedel.

meeeen jeg er ikke ubetinget vild med pladejernskedler. På det punkt er jeg så konservativ at jeg foretrækker støbejern. Har selv lige købet en Solida kedel som erstatning for den gamle Salamander.

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 14-02-06 11:36

Ja der jo nok at vælge imellem, Atmos laver jo også.... men de koster lidt mere.