/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Driver ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 06-02-06 15:33

Hej,

Kan ikke få mit lydkort til at virke...

Det er det info jeg har:
Property   Value
Manufacturer   ASUSTeK Computer INC.
Model   P4P800-VM
Version   Rev 1.xx
Serial Number   xx
Chipset Model   82865G/PE/P, 82848P DRAM Controller / Host-Hub Interface
Chipset Vendor   Intel Corporation

CPU   Intel Pentium 4 HT
Cpu Socket   Socket 478 [CPU 1]
Processor Upgrade
Max CPU Speed   3000 MHz

System Slots   3 PCI, 1 AGP

OnBoard devices
Video (Enabled)    Intel I865G
Ethernet (Enabled)    Intel 10/100 Pro
Sound (Enabled)    ADI 1980

Memory Summary
Capacity   4096 MBytes
Location   System board or motherboard
Maximum Capacity   4096 MBytes
Memory Slots   4
Error Correction   64-bit ECC
Name   Fysisk hukommelsesstak
Use   System memory
Maximum Memory Module Size   4096 MBytes

Jeg har prøvet alt, men det virker stadig ikke, så håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 15:41

Er driveren instaleret?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 15:49

? ved det ikke ?
Der kommer bare ingen lyd..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 15:56

Normalt følger der en cd med drivere til bundkortet med når man køber en PC! Så er det sådan set bare at installere et styresystem og derefter sætte CD'en i og instalere de drivere styresystemet ikke finder automatisk! Alternativt kan du gå ind her http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us skrive P4P800-VM i Input model to search oppe til venstre på siden og så kommer du ind på en side hvor du bl.a. kan downloade drivere til lyd, grafik med mere!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-02-06 16:19

Hejsa, jeg har fundet en AC 97 driver til dig, er næsten 100% sikker på at den virker.
Det er den øverste på listen. Tja, og hvis ikke den virker er du lige vidt, men det er da ingen skade til at prøve den.

http://www.short-media.com/download.php?dc=71

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:05
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:09

Prøv igen! Jeg kan sagtens komme ind!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:12

Den skriver dette:
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:14

Hmm kan godt komme ind på www.asus.com men kan ikke komme ind på support eller download ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:14
Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:15

Nope samme besked ?!?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:18

Underligt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:19
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:21

Eller denne her det er det direkte download link til dit lydkort http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1980/AD1980WHQL.zip

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-06 18:26

Går udfra du bruger et eller andet windows styresystem? Godt nok en langsom server! Måske den her er hurtigere? http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1980/AD1980WHQL.zip

Så et andet sted at de var igang med server vedligeholdelse så det er måske derfor du har problemer!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:39

Har hentet filen nu!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 18:40

Hejsa, jeg har fundet en AC 97 driver til dig, er næsten 100% sikker på at den virker.
Det er den øverste på listen. Tja, og hvis ikke den virker er du lige vidt, men det er da ingen skade til at prøve den.

http://www.short-media.com/download.php?dc=71

Mvh Jacob

( nu har jeg hentet og installeret filen, men hver gang jeg prøver at installere den genstarter min com ) ??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-06 18:47

Hvilken fil genstarter den med? Den fra Asus burde virke

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 19:12

den fra short-media, den er ved at hente fra asus nu, men det tager en krig.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-02-06 19:54

Tak for svaret tedd. Da filen var hentet virkede alt som det skulle.