/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Landbrugspolitik-uddybelse
Fra : nullerbullerpige
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 06-02-06 08:14

Stk. 1. Den fælles landbrugspolitik har til formål:

a) at forøge landbrugets produktivitet ved fremme af den tekniske udvikling, ved rationalisering af landbrugsproduktionen og ved den bedst mulige anvendelse af produktionsfaktorerne, især arbejdskraften

b) herigennem at sikre landbrugsbefolkningen en rimelig levestandard, især ved en forhøjelse af de individuelle indkomster for de i landbruget beskæftigede personer

c) at stabilisere markederne

d) at sikre forsyningerne

e) at sikre forbrugerne rimelige priser på landbrugsvarer.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 06-02-06 08:19

Glemte lige at forklare...
Jeg vil gerne have uddybet punkt a-e, altså hvad det betyder på almindeligt menneskesprog...

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-06 13:39

a) Den landbrugspolitik som er vedtaget på christiansborg af vore politikkere, skal hjælpe landbruget med regler som gør, at de får materiale og arbejdskraft, så de kan få mest ud af de marker de dyrker og de svin de fodrer op.

b) reglerne skal sikre at landbobefolkningen skal kunne leve af at have en gård.

c) reglerne skal sikre at bønderne kan sælge det de laver.

d) reglerne skal gøre, at vi er sikre på der er landbrugsvarer i supermarkedet når vi vil købe noget.

e)de skal sørge for, at vi har råd til at købe bøffer og mælk.

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 15-05-06 07:03

Tak for svaret qfha.