/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Upload af logo/billede
Fra : helge.t
Vist : 642 gange
200 point
Dato : 05-02-06 23:47

Jeg har 20 logoer/billeder som jeg jeg skal have uploadet til et websted.
De 17 er gået fint, men der er 3 som jeg ikke kan få vist på hjemmesiden efter at de er uploadet.
Der vises bare et rødt kryds.

De 3 billeder er uploadet, og vises også i filoversigten på serveren de er uploadet til.

Jeg bruger frontpage 2002 til redigering og WS_FTP95LE til at uploade med, og har brugt dette over længere tid uden problemer.

Filerne er jpg og gif, og størrelsen på dem som fungerer er mellem 6-164 kb.
Størrelsen på dem som ikke fungerer er mellem 34-167 kb.

Alle billeder vises i frontpage, også som "eksempel" og når jeg bruger "Vis i Browser".

Min host, eller hvad det nu hedder, er b-one.

Mit spørgsmål er så: Hvorfor vises disse 3 billeder ikke korrekt på hjemmesiden?

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 00:05

Sikkert fordi stien ikke er korrekt eller navnene ikke er gengivet korrekt med hensyn til store og små bogstaver.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 00:09

Prøv at give et link til siden.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 06-02-06 00:19

Hjemmesiden ligger på
http://www.dch-haderslev.dk/

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 06-02-06 00:22

Glemte lige at præcisere lidt..

Siden det drejer sig om ligger på nævnte link under:
"Opslagstavlen" - "Test 1"

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 00:26

hm, hvor ligger de billeder du ikke kan se ? for under galleri kan jeg se de 5 billeder der er oploadet.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-06 00:32

Du skal ændre navnene på de tre billeder så der ikke er noget med æ ø og å f.eks

Bagergården.gif ændres til Bagergaarden.gif og det samme med de to andre.
Så vil det virke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 06-02-06 00:41

Tak så vidt...bliver nødt til at stoppe nu, det er jo arbejdsdag i morgen..øh, i dag.
Vender tilbage i aften, og prøver dit forslag.

Mvh og Go'nat
Helge

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 00:44

Det virker - du skal huske at billednavnene er en del af din kode og her virker æ ø og å ikke, du kan kun bruge æ ø og å i tekst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 00:45

ja godnat helge.t

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 06-02-06 00:52

Lige før jeg rammer puden...
ku' ikk' lade være med at prøve ... og det virker

Tusind tak for hjælpen bentjuul, nu kan jeg sove roligt.

Du får selvfølgelig pointene.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-06 01:06

Tak skal du ha' helge.t - jeg har selv prøvet at bøvle med det problem for længe siden.

//bentjuul