/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af skabslåger
Fra : drala
Vist : 3513 gange
100 point
Dato : 05-02-06 22:14

Hej
Skal igang med at male skabslåger der er i massivt træ, mørkt. De skal males hvide, men efter grundingen kan jeg se at der trækker lidt gult ud igennem. Hvad kan der gøres for at forhindre det ?

Der skal også males på fliser bagved en brændeovn, ca 15-20 cm fra bagkanten, hvilken slags maling skal der bruges til det ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:18

Du kan male med isolerlak for at stoppe evt gennemtrængning På lågerne bag brændeovnen kan man bruge en tynd puds med farve i til at male med og som tåler varmen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:19

Ok på fliser,måske sku du overveje at pille fliserne ned Ellers findes der selvfølgelig også maling der dur til det

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-06 22:42

Du skal bruge det, der hedder Stop-grund... Sig det i en malerforretning og du får, hvad du skal bruge.
Du grunder dine skabe med dette, og maler derefter som du plejer...

Vaxen

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-02-06 22:44

Sunowich, man kan ikke bare pille fliserne ned, der er krav om varmeisolering af brændeovne!
Jes

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 05-02-06 22:47

Du kan bruge rediatormaling bag brændeovnen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-06 23:02

Fliser har ingen isolingsevne der er værd at tale om.

Hvis der under fliserne er murværk, kan du bare pille dem ned. Du behøver næppe nogen speciel varmefast maling på vægen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 23:02

pabloy fliser isolerer ikke specielt bedre, end en væg med puds på, der er jo nogle afstande der skal overholdes ved brændeovnes opsætning
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-02-06 23:12

Det bedste du ku have gjort var at købe noget forsejlingsmaling i en maleforretning. Den lukker af, så der ikke kan komme noget ud igennem....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-02-06 23:13

Du kan købe speciel varmebastanidgt maling i en rigtig malerforretning. bare spørg efter det

Godkendelse af svar
Fra : drala

Dato : 05-02-06 23:54

Tak for svarene.