/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Keyboard dur ikke ved opstart
Fra : gozimza
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 05-02-06 21:00

Når jeg genstarter, for så at komme ind i bios, så kan jeg ikke da mit tastatur ikke fungere....hvad er der galt?og hvad skal jeg gøre for at det virker?mit tastatur er et microsoft....og er sat til med usb, jeg har et andet keyboard(logitek) og der virker det fint, men ville gerne hvis dette også ville virke....håber i endnu engang kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 21:03

det gamle , er det ps2
for så er det nok bios det ikke er sat til at understøtte usb tastatur og mus
så kan du gå i bios med det gamle og få det aktiveret

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 05-02-06 21:12

hvad mener du med ps2? og kan du fortælle mig præsist hvad jeg skal gøre i bios?så har du tjent dine point......

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 21:20

ps2 er det lille runde stik , hvorimod et usb er fladt

må lige vide om det gamle er ps2 eller usb , for at hjælpe videre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-02-06 21:27

ps2=lille rundt stik

man kan i bios slå 'understøttelse af usb(keyborad)' til.

men det kan kun lade sig gøre, ved brug af et keyboard med ps2 (ret spøjst)

grunden er at usbstik først fungere efter opstart af eks windows.

men kan du med dit usb-keboard komme i bios, så.. ja så er det i sig selv spøjst.

hvilken komputer er det ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-02-06 21:49

natmaden >> "men kan du med dit usb-keboard komme i bios, så.. ja så er det i sig selv spøjst"
hvad mener du med det ?
kører selv med et trådløst usb-tastatur, og kan da til enhver tid komme ind i bios ved at trykke Del under opstart

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 22:08

hcma>>jeg bruger også et trådløst usb
nu bruger jeg det tit på andre maskiner også , nogle gange køre det bare , andre gange virker det ikke , og må finde det gamle ps2 frem for at komme igang,det ved man aldrig ved en ny maskine før man har prøvet

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 05-02-06 22:15

der er både usb og ps2 men skal de begge sættes i pc`n?der står i manualen at ved usb tilslutning skal ps2 ikke plugges i...men det kan jeg forstå jeg skal for at komme i bios???skal det stik så i hver gang jeg skal i bios?

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 25 point
Dato : 05-02-06 22:21

du bliver nød til at bruge ps2 for at komme i bios
når så bios er sat til usb understøttelse burde det nye virke

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-02-06 22:47

bredker >> forstået jeg er nok bare en af de heldige personer som aldrig har haft problemer med usb tastastur (bortset fra for gamle drivere)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 23:23

Keyboard error press F1 temmelig dum fejlmeddelse

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-06 02:53

Hellere en diskution end en løsning

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 06-02-06 09:08

Tak for svaret bredker, jeg fandt alligevel selv ud af det(altså i bios) men takker.....