|
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 05-02-06 20:52 |
|
Ud over virus scan, skal du teste for spyware og hijack's. - Problemet kan komme fra mange forskellige vinkler.
Nu skriver du jo ikke meget om selve opkoblingen, om du bruger gammeldaws modem eller en form for bredbånd.
Men noget tyder på, at der er et eller andet der overtager forbindelsen fra maskinen. Så prøv at lægge mærke til, når forbindelsen smutter næste gang, om der stadig er aktivitet på modemets lamper!
Se også ind til www.arlet.dk her er der en masse gode værktøjer som du sikkert kan få meget glæde af!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 06-02-06 06:04 |
|
uhu det er længe siden jeg har været på en alm. minut opkobling da - men prøv lige at se i mailprogrammet - normalt i outlook express og outlook - under funktioner - forbindelser - kan der i være sat flueben i "afbryd forbindelsen efter afsendelse og modtagelse"
kig efter at pc´en ikke er sat til at gå automatisk i dvale eller automatisk slukker for harddisk efter et givent antal minutter/timer (ikke unormalt netop med den form for opkobling)
der kan være en fax tilknyttet der bruger timeout - det kan indstilles - kig i hjælp og support
| |
| Kommentar Fra : mickey777 |
Dato : 06-02-06 10:39 |
|
Der er tale om en 512 ADSL forbindelse fra TDC.
PC'en er har ikke opsat outlook dvs. dette program avendes ikke.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 06-02-06 21:00 |
|
Godt Mickey777!
Det hjælper os andre, når du kommer med fyldestgørende oplysninger, så vi nemmere kan indkredse dit problem.
Så vend dig til i spørgsmål, at komme med så mange relevante oplysninger, så du kan få et hurtigt svar!
Køre du kabel eller trådløs?
Har du en opdateret driver?
Har du slået den gamle modemforbindelse HELT FRA?
Er der aktivitet på dit modem, når du mister forbindelsen? (fik ikke svar på det)
Har du testet for andre programmer der smider dig af? (fik heller ikke svar på det)
| |
| Kommentar Fra : mickey777 |
Dato : 06-02-06 21:43 |
|
Takker for jeres hjælp. Her er yderligere informationer, beklager at jeg ikke fik dem med fra starten.
Pc'en er kablet til en switch hvor også en anden Pc'er (også windows 98 med samme type netkort) er tilkoblet. Når denne pc'er "frakobles" internettet virker den anden pc'er som normalt. Der er grønt aktivitets lys i routeren og switchen.
Pc'ens lan driver er opdateret til de nyeste som det kan kan lade sig gøre (10 mbit netkort). Swtichen er en 10/100 Mbit.
Pc'eren har aldrig været koblet til et modem, så har ikke rodet med disse indstillinger. Vil se på dem og sørge for at de er slået helt fra.
Har kørt adware men ikke en hijack men er 99,99% sikker på at pc'eren er ren for snavs.
Håber ovenstående kan hjælpe!
Takker meget for den hjælp I, brugere indtil videre har bidraget med!
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 06-02-06 22:54 |
|
Man kan aldrig føle sig sikker på, om der er snavs på "putte", for det kan komme før end man aner det. Det tror jeg de fleste kan skrive under på.
Nu nævner du både router og switch, og så er det jeg kommer lidt i tvivl.
Er det en router, eller er det en switch du har. For der er meget stor forskel på disse to enheder.
Køre du med en router, bør det slet ikke give dig problemer, for dem skulle routeren selv kunne administrere. Den skulle gerne kunne håndtere flere maskiner end du har brug for, på samme IP-adresse.
Switchen er væsentlig anderledes, da den kræver en IP-adresse fra din udbyder, for hver maskine du vil have på nettet.
Har du kontrolleret alle kabelforbindelser, om dit datakabel sidder ordentligt. Der kan være en skade på kabel eller i stikke, der kan give periodiske forstyrelser.
Iøvrigt skal man passe på, at datakablet ikke sidder i klemme og bliver fladt, da man så ødelægger kablets egenskaber, på den måde det er bygget op.
| |
|
Har haft det samme problem,
Re-installerede TCP/IP, samt winsock , men intet hjalp..
Derfor gen-installer windows 98 fra scratch, det er den eneste vej..sorry
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|