/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Konvertere musik-filer
Fra : tokeren
Vist : 593 gange
300 point
Dato : 05-02-06 15:18

Jeg har hørt at WMA filer er mindre end mp3 filer.

Jeg gerne vide, hvordan jeg så konverterer mp3 filer om til WMA filer. Jeg eftersøger naturligvis ikke en løsning, hvor jeg skal ud og bruge penge på forskellige ting og sager for at konvertere. Men gerne er forklaring/guide, som er nem af følge og gennemskue.

Jeg troede at man kunne konvertere via Nero, men det kan jeg ikke hitte ud af.

Hvad er forskellen på WMA fil i fht mp3?

Er det væsentlig forskel på størrelsen efter at konvertere?

Er der fordele/ulemper ved det?

Hvilken er bedst mp3 eller WMA - lydmæssigt?

Mine sange skal ligge på en mp3 afspiller, og jeg vil gerne have så mange sange som muligt herpå... afspilleren kan både spille mp3 og WMA - men det er måske meget normalt.

på forhånd tak, mvh Tokeren

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-02-06 15:33

Den væsentligste forskel på de to formater er at WMA er komprimeret mere, så filerne fylder mindre. Det har ikke nogen betydning for lyden som sådan, blot din valgte kvalitet er min. 192 bit. Størrelsen bliver omtrent halvt så stor, så det vil betyde at du kan have ca. dobbelt så mange filer på din afspiller, hvis det er i wma-format. Du kan evt. læse kort her: http://www.forbrugerelektronik.info/WMA__mp3_mv.103.0.html

Mht. en konverter findes der et utal på nettet, gratis og til mindre priser. Du kan bl.a. finde programmer på denne side: http://www.wma-mp3-converter.net/

De numre, du f.eks. køber hos tdc, kommer automatisk som wma, og jeg mener også at betalingssiderne generelt er gået bort fra det "gamle" mp3 format.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 05-02-06 15:43

Hej Kazistuta,

Tak for det... jeg prøver lige at "efterforske" sagen ...

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-02-06 15:44

Her er et direkte link til et gratis program: http://www.mp3machine.com/software/FreeMp3WMA/

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 05-02-06 15:57

Hej Kazistuta

Converteren på denne side er en trial . http://www.wma-mp3-converter.net/ Man kan prøve den i 20 dage.. og så skal man købe den... når den konverterer musik, så konverterer den kun 60% af filen.. hvis man vil have resten, så skal man købe... snedigt!

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 05-02-06 16:16

Det sidste program vil ikke virke...det siger at programmet bruges af en anden bruger, når jeg vil køre programmet efter downloading.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 300 point
Dato : 05-02-06 16:21

Her er et par links til musik converter.
WMA - MB3 er nok ingen hørbar forskel. Enkelte afspillere kan ikke afspille WMA.

http://www.nch.com.au/switch/index_b.html?ref=google&ref2=c24mp3converter&ref3=pb&gclid=CJWLkfDXgYMCFQguSwodrgb2pQ
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Godkendelse af svar
Fra : tokeren

Dato : 05-02-06 17:03

Tak for svaret akle.

dbpoweramp konverteren virker fint... det andet var noget værre noget med alt muligt man skulle installere og computeren gik helt amok med en masse små bokse hvor man skulle klikke ok, inden jeg kunne fortsætte..

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-02-06 17:07

Beklager problemerne med mine links...havde ikke selv prøvet dem, da jeg bruger et betalingsprogram

Men godt at du fik hjælp andetsteds så.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 05-02-06 17:57

Kazistuta,

Jeg har lagt point ud til dig også.

Tokeren

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-02-06 22:17

Selv tak, "tokeren". Bruger selv dbpoweramp som er meget handy.
MVH Akle