/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
INDSUGNING SOUND
Fra : RISKOGER
Vist : 774 gange
340 point
Dato : 21-11-02 16:06

HEJ ALLE.
ER DER NOGEN DER VED HVORFOR ALLE NYE(ER) BILER MED FIRKANTET LUFTFILTER KASSE,LAVER EN KANON GOD INDSUGNINGSLYD NÅR MAN AFMONTERER INDSUGNINGS SLANGEN I BUNDEN AF KASSEN? HAR PRØVET LIDT FREM OG TILBAGE PÅ LIDT ÆLDRE BILER MED RUND LUFTFILTER KASSE,OG DET GIVER IKKE ANDET END LIDT WRÆL,DET ER DER JO IKKE MEGET VED NÅR DET ER DEN DYBE INDSUGNINGS BULDER SOM MAN GERNE VIL HAVE!!!!
JEP DETTE SPØRGSMÅL ER BLEVET STILLET FØR,MEN DER KOM IKKE RIGTIGT DET RIGTIGE SVAR,MIN BIL ER EN MAZDA 121 1,3i 16V ÅRG 91.""ANDERSAND BILEN""
HAR PILLET HELE DEN RUNDE FILTER KASSE AF,MONTERET 1 STUDS M K&N FILTER,MEN DER KOMMER IKKE ANDET END LIDT (WRÆL) UD AF DEN LØSNING. KAN DET VÆRE FORDI AT BILEN HAR SINGLE POINT INSPRØJTNING?
NÅR MAN PILLER LÅGET AF DEN ORGINALE FILTER KASSE,KAN MAN SE DIREKTE NED I GAS/LUFT SPJÆLDET,OG FILTERET LIGGER RUNDT OM !!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-11-02 23:22

Har fået at vide, at det er fordi, at det firkantet luftfilter, har en anden akustik end den runde, lyden i den firkantet, kører fra side til side, på kraftigere vis, end den runde hvor luften hurtigere bliver trykket ud.

Kommentar
Fra : nillo

Dato : 22-11-02 05:12

køb en bil med en større motor så kommer brølet helt af sig selv.

niels

Kommentar
Fra : Amazon

Dato : 22-11-02 10:38

Jeg ville nok også vælge en anden motortype til at få fed lyd ud af!!!
Mazda er nok ikke der man henter "BRØL"!

Men hvis du virkelig vil have en fed lyd kunne man jo evt. invistere i et ordentligt udstødnings system... men er det pengene værd? det giver bare en god "bund lyd"

Kommentar
Fra : bullet_express

Dato : 22-11-02 10:42

Mazda 121 1.3i 16v?

Fuck en lorte slæde... du er da for lam... køb dig noget ordenligt... og husk 1,3i er ramt helt forbi...

hilsen din største fan...."NOT"

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 22-11-02 12:15

HMM... DET KUNNE JO TÆNKES AT UNDERTEGNEDE VAR GLAD FOR SIN BIL IKK!!!
MEN UD FRA NOGLE AF DE SVAR SOM DER ER KOMMET,ER DET JO TYDELIGT AT SE AT MAN BARE VIL FREMFØRE SIN MENING,HER TÆNKER JEG PÅ :LAM,LORTE SLÆDE,ANDEN BIL MED STØRRE MOTOR,1,3i RAMT HELT FORBI, EVT. EN ANDEN UDSTØDNING!!!.
ET ELLER ANDET STED ER DER VIST NOGLE SOM GLEMT HVAD MIT SPØRGSMÅL GIK UD PÅ.
DER MÅ DA VÆRE EN SOM KAN SVARE MIG PÅ OM DET ER MULIGT AT FÅ INDSUGNINGS BULDER MED EN MOTOR TYPE SOM MIN!!!!!
KAN IKKE VÆRE DEN ENESTE MED DET SPØRGSMÅL.........
EN VW POLO 1,6 HAR JO F.EKS OGSÅ 1 RUNDLUFTFILTER OVEN PÅ MOTOREN.
OG DET MED AKUSTIKEN I EN FIRKANTET LUFTFILTER KASSE,HOLDER IKKE!!!
PRØV F.EKS AT TAGE HELE FILTER KASSEN AF EN FORD FOCUS,MONTER ET K&N FILTER PÅ RØRET VED SIDEN AF COMPUTEREN,"DET GIVER INDSUGNINGS BULDER" OG HOV DET KOMMER HELT UDEN AT DER ER KASSE PÅ.......................
OG SÅ ER DET AT JEG GERNE VILLE VIDE,"""""""""""""""""""""KAN MAN LAVE DEN SAMME INDSUGNINGS BULDER PÅ MIN BIL?????????????"""""""""""""""""""""""""""

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 27-11-02 22:47

CITAT: Genier er ofte af deres samtid blevet betegnet som psykopater. De fleste mennesker kan kun rumme meget små forandringer ud fra den gængse mode så de virkelige banebrydere har trange kår!!!

Vh Riskogeren /mazda 121

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 02-12-02 17:17

har hørt at biler med insprøjtning får lettere den fede lyd end de gamle med kaburator,har selv haft en gammel spand som jeg ikke kunne få så meget lyd ud af men som jeg heldigvis kan idag

Accepteret svar
Fra : BMW_styrer_for_vildt

Modtaget 340 point
Dato : 03-12-02 08:56

Du skal sætte et kn-filter med filterkasse på, af den nye firkantede type.
Så får du din fede hule lyd.

Held og lykke