/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Projekthunde til uddannelse
Fra : vildskud
Vist : 794 gange
100 point
Dato : 05-02-06 12:46

Hej

Jeg afslutter mit studie til professionel hundeadfærdsbehandler til April, og skal i den forbindelse lave en del projekter, inden jeg kan gå til eksamen.

Jeg skal blandt andet lave adskillige konsultationer med hunde der, blandt andre, har følgende problemer:

- aggression (enten overfor mennesker eller hunde)
- alene - hjemme problemer
- hund/barn aggression

Prisen er 250,- for en konsultation der varer ca to timer. I prisen er inkluderet efterfølgende tilsendt behandlingsplan, efterfølgende supervision fra hundepsykolog, cand. psych., Lone Greva samt tlf rådgivning.

Normalpris v/uddannet prof. hundeadfærdsbehandler: 1200 kr.

Er du interesseret eller har du spørgsmål, så svar denne tråd og vi kan aftale nærmere.
Konsultationen vil foregå hos dig (Århus og omegn).

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-02-06 13:02

Er det inkl. moms og faktura?

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 05-02-06 13:14

Hej modersvilje

Ja, det vil det være. Rent praktisk ved jeg ikke lige hvordan det skal arrangeres. Men det er vel noget med at klienten får en kvittering fra min underviser.
Der er også mulighed for en konsultation med direkte supervision - det foregår så på hundecentret i Galten og koster 350,-

Er du muligvis interesseret?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-02-06 13:18

Undskyld, jeg kunne selvfølgelig holde min mund, men det støder mig lidt, at folk skal betale for din uddannelse.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 05-02-06 13:24

Hej qfha

Hvorfor bliver du stødt over det?

Jeg spørger af interesse.

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-02-06 13:33

Desværre jeg træner mine hunde i Nordsjælland, det er bare set med erhvervsøjne, til erhverv er det muligt at trække driftudgifter fra, men dette kræver godkendte fakturaer.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 05-02-06 13:40

Hej qfha

Jeg kan se, at du har konkluderet, at jeg tjener fedt på at uddanne mig.

Til din information kan jeg sige, at jeg selv har betalt de 100.000 kroner som uddannelsen ialt har kostet.
Hvad angår priserne for de konsultationer jeg forestår under uddannelsen, kan jeg kun sige, at det ikke er noget jeg har besluttet.
Jeg sætter ikke prisen og pengene ryger ikke i min lomme!

Fra uddannelsesstedet er der en politik om, at terapi ikke kan gøres helhjertet, hvis man modtager det gratis. Endvidere er det politikken, at gratis konsultation sender et useriøst budskab. Jeg følger uddannelsesstedets regler - hvad skulle jeg ellers gøre?

Grunden til at det koster 250,- og ikke 1200,- er indlysende: som i enhver anden branche tilbyder de studerende deres "produkt" i et led i at færdiguddanne sig. Da produktet netop tilbydes med den hensigt at eleven skal dygtiggøre sig, er prisen ikke den samme som hvis det var en færdiguddannet der tilbød samme produkt.

Prøv at sætte dig ind i tingenes forhold inden du bombarderer folk med kritik!

Jeg er jo bare en studerende der ønsker at blive dygtig og i dén forbindelse er det da kun fint, at folk med seriøse hundeproblemer kan få noget kvalificeret hjælp, til en billig pris.

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 05-02-06 13:42

Hej modersvilje

Jeg vil da tro at du kan få en godkendt faktura. Under alle omstændigheder kan jeg da forhøre mig, hvis du ønsker?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-02-06 18:23

>modersvilje, jeg synes ikke ligefrem, at jeg bombarderer dig med kritik.

Men det er rigtigt, at jeg umiddelbart blev stødt, og det kan jo bare være mig. Jeg har nok en konservativ holdning til, at har man ikke et eksamenspapir i hånden, er man ikke uddannet.

Sådan har jeg erfaret, at det er i mange brancher. Altså vil det svare til, at andre med hundeerfaring nedsætter sig som adfærdsbehandler, og søger kunder på kandu.

Men jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din uddannelse.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-02-06 18:30

Sorry, der skulle have stået vildskud og ikke modersvilje.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 05-02-06 18:49

Hej qfha

Det undrer mig, at du sammenligner mig med useriøse folk, der skriver at de er uddannede adfærdsbehandlere uden at være det.

Jeg har ikke skrevet nogle steder at jeg er uddannet hundeadfærdsbehandler.
Jeg har derimod skrevet, at for at blive uddannet, skal jeg bestå nogle prøver - i mit tilfælde skal jeg således gennemføre nogle konsultationer.

På nøjagtig samme måde som tandlæger, psykologer, psykiatere osv skal vise at de har styr på deres fag, førend de kan få lov at gå til eksamen. Disse tilbyder også konsultationer til en lav pris, sidst i deres uddannelsesforløb. Meget kan man læse sig til - men ikke det praktiske.

Den faglige hundeverden ville da se skidt ud, hvis adfærdsbehandlere sådan uden videre bare blev uddannet, uden at have praktisk erfaring.

Men ikke desto mindre har du din mening og det er ok.
Imidlertid følger jeg blot min uddannelses retningslinier.

Vh. vildskud