/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
grammofon defekt
Fra : hovsada
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 05-02-06 11:13

jeg har en technics SL-3- som ikke kører med rigtig/konstant hastighed (det lyder ikke godt )
... den er vel omkring 24-25 år gammel, men hvis det bare er en mør/slap rem det er galt med vil jeg gerne have den rep.

kan man købe reservedele ? hvor ? eller er der nogen der vil tilbyde at reparere (mod betaling of course )

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-06 11:19

Hvor i landet er du?
I Aalborg findes der to butiker der sælger og reparerer pladespillere.
På QXL er der livlig handel med spillere og reservedele. En rem er let at skifte,
det kræver ingen større uddannelse.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 05-02-06 11:22

Har haft samme problem med min gramafon. Jeg udskiftede det gummi bånd, som trækker tallerken rundt. Og så virkede den perfekt igen *S*

Jeg vil tro du selv kan gøre det "dog uden og kende din tekniske snillen"

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-02-06 11:23

der er nok for langt til Aalborg- jeg bor i nordsjælland- kommer tit til Kbh !- prøver QXL- og modtager stadig tilbud her

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-02-06 12:31

Hej hovsada.

Hvis du ikke får en løsning her, så synes jeg du skal besøge nogle af de loppemarkeder der kommer i foråret. Der er mulighed for at du kan finde en grammofon som den du har - og evt. bruge den til reservedele, jeg taler af erfaring

Hvis du ikke liiige støder på den, på det første loppemarked du besøger, så find et andet osv.

God jagt og venlig hilsen
Dorthe.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 13:03

Du skal da bare tage tallerknen af og derunder sidder remmen som i de fleste tilfælde er lige til at skifte kender ikke lige omtalte model en ny rem koster vel omkring 150 kr vil jeg tro
Mbh sune

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 09:18

Sidst jeg kiggede ind hos Thorkild i hans gamle forretning, havde han en del remme hængene. Spørg ham på 75 62 95 77