/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
ændre avifil fra ntsc til pal
Fra : grausen
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 05-02-06 10:00

hejsa
jeg har et par avifiler der er lavet i ntsc (framerate 23.976) dem vil jeg gerne have lavet om til pal (framerate 25.000) jeg kan godt ændre i virtualdub men så følger lyden ikke med. Nogen der kender til en DANSK guide til hvordan man gør dette eller evt kan guide mig?.
Filen skulle gerne forblive som avi.
jeg forhøjer pointantal hvis det lykkes

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-06 11:01

NTSC bruger da normalt 30 billeder pr sekund,
Det du har minder mere om almindelig film, som bruger 24 b/s

Man kan ikke konvertere på anden måde en at man ca. hvert sekund viser det samme billede to gange så kommer man op på ca. 25 /s resten klares ved at køre filmen en anelse hurtigere end den er optaget. det skal man have et meget skarpt øje eller øre for at opdage.

De gode betale filmredigeringsprogrammer fra Ulead og andre klarer det hele automatisk.

Når man i gamle dage viste film i fjernsynet kørte man da bare film med 25/s selm om de varoptaget med 24/s stemmelejet og musikken,blev sat lidt op og filmen varede ikke så længe, som i biografen, men det var kun de meget musikalske, der opdagede det.

Med andre ord , det burde ikke være noget problem bare at afspille filmen som pal med 25/s, hvis ellers din computer har hardwarw og softwarw, som kan det..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-02-06 14:08

ntsc kan være som du skriver både 23 og 29. problemet er ikke når jeg ser dem på pc men når jeg konvertere for at afspille på stationær dvd afspiller, så hakker de helt vildt. Jeg ved det kan lade sig gøre da der findes flere engelske guides til hvordan man gør jeg kan desværre bare ikke finde ud af at bruge dem derfor jeg gerne ville have det på dk.