/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søren Gissel Severinsen søges
Fra : jomo
Vist : 4258 gange
100 point
Dato : 05-02-06 08:58

er der nogen der kender denne Famillie, vil jeg gerne høre om det VH J F Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 11:59

Hvad tror du du opnår ved at stille spørgsmålet igen, John?

Uden informationer overhovedet...
(Søren den ældre? den yngre?? eller???)

Var jeg dig ville jeg annulere og fortsætte med det eksisterende nedenfor, Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 05-02-06 13:11

For måske at det vises flere steder,jo mere opmærksomhed kan det være det får, des bedere fanger det måske, og jeg har pointer nok at tage af ,men du skal have tak for at du enteresere dig for mit søgen,og jeg håberat høre fra dig igenMVH John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 15:11

Bortset fra Overskriften,
der jo fortæller meget mere om spørgsmålet...

Når du gentager (forlænger) spørgsmål, bør du give et resume af hvad vi er nået frem til,
ellers vil nye hjælpere jo måtte begynde forfra med at søge og finde de samme ting...

Svend, der ikke kan bidrage med meget mere i øjeblikket.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 05-02-06 15:33

Jeg må nok give dig ret i noget af det du skriver ,men som ny i slægtsforskning, skal man jo nok lave nogle fejl, inden man finder ud af det, men tak for dit svar MVH John

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-02-06 18:14

Hej Jomo!
Det kan godt være at du er ny, men hvis du vil have hjælp, må du skrive hvad duallerede ved, og hvad du vil vide

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-02-06 08:41
Kommentar
Fra : jomo

Dato : 07-02-06 09:55

Jeg vil lige fortælle hvor meget jeg er kommet frem til .jeg har Severin Jensen60 år og hans kone Ane Catrine Rasmusdatter 53 år og sønnen Søren Gissel Severinsen som ikke er min Oldefar, da han er fra 1856,og denne Søren her er fra 1818,men den familie her er der Maren Severinsdatter 21år ,Anders Severinsen19 år og mette Sophie Severinsdatter 12 år,som Svendgiversen troer er moder til min Oldefar Søren Gissel Severinsen fra 1856, men hans far heder Jens Hansen, hvorfor har min Oldefar fra 1856 ikke sin fars eftenavn,det syntes jeg ser mærkelig ud ,jeg vil selfølgelig være taknemmelig, om der er nogen derkan hjælpe mig fra 1856 og frem til nu, om der skulde være famillie der stadig bor omkring Glæsborg, eller andre steder i DanmarkMVH John F jensen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-06 17:29

>jeg har Severin Jensen60 år og hans kone Ane...
Du glemmer at fortælle, at det var i 1840 de var så gamle/unge,
(ikke alle nye læsere kender jo dine ældre spørgmål).

Men godt forsøgt...
(havde du fortsat dit forrige spørgsmål var supplerende information overflødig).

Hvad med den fine stamtavle Balcanard har fundet, kan vi ikke bygge videre på den?
Kender du Mott familien?? Hvor hænger vi dig på???
Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 20:16

Ved at se på Motternes store Gissel træ...
mange muligheder for en Søren søn mere, Svend
"
A 171x Søren Christensen Gissel – Maren Rasmusdatter død 1749

A1 1731 Anne Sørensen Gissel –
A3 1738 Jens Sørensen Gissel –

A4 1734 Maren Sørensen Gissel –

A2 1734 Rasmus Sørensen Gissel – 1747 Maren Jensdatter

A2a 1774 Maren Rasmusdatter Gissel
A2b 1775 Søren Rasmusdatter Gissel
A2c 1776 Inger Rasmusdatter Gissel – Christoffer Jacobsen Riis

c1 1800 Frederikke- Christian
c1a 1819 Inger
c2 1802 Rasmus

c3 1806 Maren – Rasmus
c3a 1828 Inger Marie Gissel
c3b 1832 Ane Sophie Gissel
c3c 1828 Rasmine Gissel
c3d 1828 Bodil Marie Gissel
c4 1811 Ane

A2d 1787 Ane Catrine Rasmusdatter Gissel - 1780 Severin Jensen

d1 1805 Rasmus Gissel Severinsen
d2 1816 Jens Gissel Severinsen
d3 1818 Søren Gissel Severinsen
d4 1819 Maren Gissel Severinsdatter
d5 1821 Anders Gissel Severinsen
d6 1822 Carl Gissel Severinsen
d7 1828 Mette Sophie Severinsdatter

A2e 1788 Ane Rasmusdatter Gissel

?? 1856 Søren Gissel Severinsen
???1857 Kirsten Marie Gissel Sørensen
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-06 08:09

Svar fra Frede Gissel...
omtalt i det første spørgsmål.
"
Ja -  jeg stammer fra Glesborg sogn.
 - vokset op i Stenvad - ca 6km fra Glesborg.
Gissel er min mors navn.
Min morfar hed Niels Busk Gissel, gift med Marie ( jeg tror min oldemor ligger begravet på Glæsborg kirkegård )
Fik 5 børn
Wenzel G                        Gjerrild
Elly Kristine ( min mor)                Stenvad
Afgusta                         Gjerrild
Peder G                 Stenvad
Oda                             Ryomgaard
 de fem søskende fik tilsammen 12 børn

Peder & Oda lever endnu
Morfar havde en bror der boede i Hadbjerg ved Randers - Kresten Gissel.

Mine ældre søstre kan bringe mere frem - flere navne.

Jeg er lidt nysgerrig ! Frede
"
Nu kan det jo være du og Frede Gissel er i familie, Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 09-02-06 13:28

Hej! det lyder godt svaret fra Frede Gissel, det vil jeg prøve at arbejde videre med.
jeg kan da fortælle, at jeg var på et besøg hos en ældre Onkel i går, har fået at vide at Søren Gissel Severinsen fra 1856, min Oldefars Kone var fra Sverige, hun hed Marie Lovise Oldsdatter, født Brestrup Karlshammer Sverige. Men der var ingen årstal på det desværre. nu ved jeg ikke hvor gammel Frede Gissel er?
jeg har vist heller ikke fortalt at jeg er 71 år.
jeg ved ikke om Frede kender et par navne, som jeg også fik i går, det er min bedstemors nevøer, hendes navn og data er Mette Marie Severinsen født i Grenå 25/5 1886 død i Vorgod den11/5-1964, hendes nevøer hedder Kaj Severinsen og Frode Severinsen, er der heller ingen data på og min Bedstemor har en bror, Jens Hansen Severinsen også uden data. nu ved jeg ikke om det er noget i kan hjælpe mig videre med men jeg takker for det jeg har fået, der som jeg ikke svarer i den kommende uge er det fordi jeg rejser på ferie MVH John.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-06 19:58

Godt gamle John,
jeg er næsten 10 år yngre, og Frede Gissel er endnu yngre, men nok tæt på de 60 år.

Hvid du staver navnet på din oldemor "Marie Lovise Oldsdatter" rigtigt, finder vi også hende...
mener du virkelig Lovise? ikke Lo(u)ise; og Oldsdatter?? Ikke Olufsdatter

Mette Marie og Jens er på grænsen til at vi kan finde dem på nettet, men måske kende Frede dem?

God Ferie, Svend
og husk nu knoglerne bliver skrøbelige med alderen, ingen sorte pister...

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 10-02-06 08:35

hej og tak for hilsenen,jeg kan lige nå, inden jeg rejser at fortælle, at det er Lovise men Olsdattermed kun et d, VH. John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-06 16:34

John er jo nok på ferie nu,
mon ikke Karlshammer er Karlshamn?

Her er en mulighed, dog ikke Karlshamn men Christinehamn, Svend
"
OLOFSDOTTER, Lovisa   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   29 Mar 1859
   Christening Date:   31 Mar 1859   Recorded in:   Kristinehamn, Varmland, Sweden
         Collection:   Kristinehamn; Svenska Kyrkan
   Father:   Olof SAMUELSON
   Mother:   Maja ANDERSDR
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-02-06 09:49

Jeg finder ingen mindre by Brestrup i nærheden af Karlshamn i Blekinge,
så nok alligevel Karlshammer? hvor ligger det mon??

Har kontakt med Frede og prøver at hægte hans Gissel familie på det store slægtstræ, Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 05-03-06 12:27

Hej ja så er jeg tilbage fra min ferie i Ebeltoft, og har også fået nye oplysninger om mine aner angående min Oldemor så er hun født i Karlshamn i Sverige og død ca. 1916 og begravet i Enslev på Djursland hvornår hun er født ved jeg ikke.og så havde min Bedstemor Mette Marie Severinsen to Brødere og to Søstre en Bror Jens Hansen Severinsen og Kone Fanny Hansen Jens er død på Sankt Hans.og Anders Severinsen og Konen Marie Severinsen og to Sønner Kaj Severinsen og Frode Severinsen som også boede omkring Glæsborg så er der Søstrene Katrine Severinsen og Mand Martin Knudsen Tulstrup ved Ry og der er Katrine død på Sindssygehospitalet Riskov.den sidste Søster Frederikke Severinsen og Mand Karl Henriksen fra Sejs ved Silkeborg nu er det intresant om Frede Gissel kender nogle af disse navne eller om du Svend kan hjælpe mig videre jeg vil godt give dig poengerne men så lukker jeg vel min søgen MVH John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-06 13:06

>jeg vil godt give dig poengerne men så lukker jeg vel min søgen MVH John
Lad det endelig stå, jeg har ”Matador” points nok,
(selv om kvikke Annie har tilbage erobret anden pladsen).

Sjovt nok har jeg lige smidt en kopi af Fredes Gissel’ s slægtstræ ud, det er jo længe siden.
Men jeg mødte ham tilfældigt i kantinen; han vil besøge sin gamle tante, men ført til April.
Så får han nye oplysninger…

Men jeg skal gerne videregive dine sidste informationer til ham.
Kan du læse Excel, kan du få en kopi af Gissel træet, hvad er dit Email?

Frede har home working på Danfoss og bruger FGissel@danfoss.com
Jeg er ansat I Sauer-Danfoss og har ikke business Email hjemme.
Så hvis du ikke vil offentliggøre dit Email , skriv til sv.giversen@mail1.stofanet.dk

Velkommen tilbage og God Weekend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 07-03-06 09:25

hej med dig jeg vi da meget gerne have et kopi af Gisseltræet,ja det var jo en længere ferie jeg holdt. men min Email er Famfilip@mail.dk,det er jo så meget man ikke ved ,men kan man skrive til Frede privat, når han kører home working.M V H. og tak John.NB jeg er glad ved at Frede vil høre sin tante om hun kender nogle af anerne.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 09-03-06 09:02

Hej jeg siger tak for Slægtstræet som du har sendt, jeg studere det meget, men skal lige have lidt tid til at få det ind på lystavlen ,men for at Frede skal få det rigtige at vide, har du så ikke givet den forkerte Søren Gissel fra 1916 Marie Lovise Olsdatter, det er jo Søren Gissel 1856 der er gift med hende,det er ellers flot som du har lavet det til mig, inu engang tak VH John.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 12-03-06 17:30

Hvad blev der af disse 7 søskende Rasmus Gissel Severinsen født 1805. Jens Gissel Severinsen 1816. Søren Gissel Severinsen 1818. Maren Gissel Severinsen 1819.Anders Gissel Severinsen 1821.Carl Gissel Severinsen 1822. Mette Sophie Gissel Severinsen 1828.Alle født i Glæsborg Sogn.Af Far Severin Jensen der i år 1834 var 53 år,og moderen Ane Catrine RasmusdatterGissel der i 1834 var 48 år Severin Jensen står som Gårdmand og Sognefoged.Grunden til mit søgen er at jeg leder efter min oldefars familie,han er født i 1856 og heder Søren Gissel Severinsen,men årende fra 1828 til 1856 kan jeg ikke finde Gissel Severinsen navnet er der nogen der kan give en hjælpende hånd vil jeg være meget taknemmelig M V H John F Jensen.

Godkendelse af svar
Fra : jomo

Dato : 17-08-06 13:17

Tak for svaret svendgiversen.