/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
winxp/printer problem
Fra : Ole_
Vist : 533 gange
220 point
Dato : 21-11-02 15:22

Hej NG

Vi har et printer problem på vores win98 og winxp netværk, vi
har f.eks. en printer der hedder \\salgsafd, denne printer er installeret
2 gange på win98 klienterne en der hedder salgsafd HVID (til hvidt papir i bakke 2)
og en der hedder salgsafd LOGO (til logo papir i bakke 1), men det kan man ikke i XP,
man får kun lov til at installere printeren en gang fra serveren. Vi skriver rimeligt meget
ud fra vores økonomisystem og det er vigtigt at vi ikke hele tiden skal ind og sætte printeren
op.

Er der nogen der har en god ide.

Vh.
Ole

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-11-02 19:48

Hej Ole!

Jeg har den Windows XP og den samme printer installere på samme port og PC 2 gange uden problemer.

Jeg har installeret printeren almindeligt og derefter deling (Lokal printer der er installeret på aktuel PC). Anden gang man installerer giver man printeren et andet navn og andet sharenavn til deling med andre.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Ole_

Dato : 22-11-02 09:37

Hej Bjarne

Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener, vores printer er installeret på en NT4.0 server med deling SALGSAFD
og på klienten skal jeg have 2, vil du så først installere den fra serveren og derefter som en lokal printer med sharing
til \\salgsafd og kalde den f.eks. salgsafd logo, hvis det er det du mener så tror jeg du har ret for det har jeg lige
prøvet og det kører squ'

Vh.
Ole

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 220 point
Dato : 22-11-02 11:24

Hej Ole!

Ja, sådan kunne du også gøre; men jeg kunne få lov til at oprette 2 lokale printere med sharing! Jeg kan også oprette en netværksprinter og den samme printer lokal med sharing. Skal bare have forskellige navne!

Dejligt, at du fik det til at virke!

Mvh
Bjarne